Durf te vragen #8

Oja zoiets zou het ook kunnen zijn! Ik probeerde het aan mijn dochter uit te leggen maar ik wist het antwoord niet. Ik las inderdaad ook iets over anders tellen zoals bijvoorbeeld je 11e levensjaar in gaan.

2 likes

Dat is in heel veel Aziatische landen zo. Ik ben in NL door mijn ouders ook zo verwarrend opgegroeid met +1 jaar.

4 likes

Of mogelijk net als in Chinese cultuur dat als je als baby ter wereld komt je al 1 bent? Dus in de buik leef je al en dit wordt doorgeteld.

4 likes

M’n partner vertelde idd ook ooit dat in SyriĆ« het hele geboorteaangifte niet zo nauw wordt genomen, waardoor de geboortedatum verkeerd op het ID staat of de actual datum is gewoon totaal vergeten.

2 likes

wow chill ik vond dit als kind altijd veel logischer maar niemand begreep dat ooit, echt geruststellend voor mijn brein dat een deel van de wereld dit ook vind :pray:

3 likes

Een vriendin van mij is vroeger zo’n drie jaar na haar geboorte pas aangegeven (niet in NL), waardoor er op haar paspoort een hele andere geboortedatum staat en ze dus in werkelijkheid drie jaar ouder is

1 like

Wat uit de Nederlandse supermarkt komt het best overeen met Ritz crackers?

Ik zou deze proberen van de Lidl

3 likes

Thanks! Kom de laatste tijd steeds vaker bij de Lidl en zal deze eens proberen.

1 like

Werkt die toegang tot de consumentenbond via de bibliotheekcomputers ook daadwerkelijk nog bij jullie? Ik probeerde het en de link stond er wel, maar werkte niet. Bibliotheekmedewerkers wisten er niets over.

2 likes

Wil iemand kijken op consumentenbond wat de top 3 van noodradio’s is?

2 likes
  1. Follesa DAB-373BT
  2. SANGEAN
    MMR-99
  3. Libovgogo
    Multifunctional

Zegt de consumentenbond

1 like

Bedankt!

1 like

Wat is het beste alternatief voor Spotify? Mijn oog is gevallen op Qobuz. Maar zijn er ook goede opties waar je geen abo hoeft af te sluiten?
En ik gebruikte spotify het meest toch wel voor podcasts, wat is daar een goed alternatief voor: podcast.nl gewoon?
Of misschien YT nieuw leven inblazen🫨

Als je een iphone hebt, dan kan je gewoon de podcast app het beste gebruiken. Vind ik echt top.

Qua muziek heb ik geen tip

4 likes

Antennapod is een open source podcast app. Doet verder gewoon z’n werk, is niet fantastisch maar dat vind ik spoitfy ook niet.

1 like

Wie heeft een infraroodpaneel als verwarming, en hoe bevalt dat? Ik heb op mijn werkkamer geen verwarmingen gebruik nu een electrisch kacheltje dat hetelucht blaast. Opzich heel prettig want de hele ruimte word warm, maar het maakt ook lawaai en ik wil graag een stille optie.

1 like

Pocket Casts is fijn voor podcasts vind ik! Lekker overzichtelijk en je kunt best veel aanpassingen doen naar jouw smaak.

3 likes

Qobuz heeft wel een gratis proefmaand! Zit daar nu middenin en wil daarna nog wat anderen proberen. Geluidskwaliteit is wel echt ongeĆ«venaard dus sluit niet uit dat ik deze neem. O en waarschijnlijk weet iedereen dit al, maar nooit abo’s via Apple afsluiten maar enkel bij de provider zelf, scheelt namelijk altijd toch redelijk wat euro’s per maand door de fee die Apple rekent (bij YouTube premium scheelde het destijds echt veel ook).

Tidal schijnt ook goede kwaliteit te hebben, YT dacht ik juist minder.

1 like

Hier nog een stem voor Pocket Casts! Heb een gratis Podimo abonnement via telefoonprovider, maar ik ga voor al mijn andere podcasts toch nog steeds naar Pocket Casts omdat ik die interface veeel fijner vind.