Je zou kunnen overwegen om een tweedeling te maken in wat je wil bijhouden. Dat je een boekje én je telefoon gebruikt, maar net allebei op een andere manier.
Om even een voorbeeld te geven: toen ik als student veel op papier bijhield, maakte ik onderscheid tussen taken/notities met zeer korte houdbaarheid en zonder grote haast. Die laatste categorie zette ik in mijn boekje. Boodschappenlijstjes, to do’s en andere dingen van een dag voor diezelfde dag gingen in in een afvinkbaar takenlijstje op mijn telefoon. Als ik iets niet direct in mijn boekje kon zetten maar wel wilde, zette ik in mijn digitale lijstje dat ik XYZ in mijn boekje moest zetten. Op deze manier kon ik het boekje vaak thuis laten liggen. De taken erin hadden toch geen gigantische haast.
Deze opzet werkte erg goed voor mij en daar baseer ik dus mijn nieuwe boekje op. Ik moet wel erbij vermelden dat ik als student veel achter het bureau zat en dat dat niet anders is nu ik werk. Ik heb dus geen idee of dit tweedelige systeem fijn werkt als je veel onderweg bent.