Durf te vragen #8

Ik heb een infraroodpaneel op de werkkamer. Die staat onder mijn bureau zodat hij echt mij opwarmt. De rest van de kamer blijft wel koud.
Ik heb daar zelf niet echt last van, want je zit stil en je bent zelf wel lekker warm. Maar hij moet wel echt bij je in de buurt kunnen staan, anders merk je weinig.

2 likes

Antennapod is ook een chille opensource android app! Gratis en reclamevrij (de app zelf dan natuurlijk, niet de podcasts)
Edit: ah dat zei @Kusjessoldaat al

3 likes

Wij hebben boven ook geen algemene verwarming meer en ik heb 2 infrarood panelen. Eentje in een schilderij vorm die voor mijn bureau hangt en deze is opgehangen een een beugel zodat ik heb wat schuin kan zetten en eentje op wielen voor mijn benen voor als het echt koud is. Heb dit seizoen alleen het paneel voor me gebruikt en op de een of andere manier wordt mijn hele kamer wel warm als hij aanstaat. Misschien omdat het niet een hele grote kamer is en het paneel vrij groot is?

1 like

Ik heb toen met de gasprijzen deze gekocht:
https://www.bol.com/nl/nl/p/vonroc-elektrische-kachel-filicudi-infrarood-2000w-hoog-rendement-carbon-element-2-verwarmingsstanden-lcd-scherm-incl-afstandsbediening/9300000087026373/?bltgh=rYK1qv3vu1fhQs5nk2lJvg.4_7.8.ProductTitle
Ik ben er wel tevreden over, je hebt 2 standen hoe “hard” je hem kan zetten. HEt is wel wat @Rose_Gold zegt: het verwarmd plaatselijk en je kamer warmt er niet van op.

2 likes

Nog wel een handige toevoeging hierbij is dat de nummer 1 alleen op die plek kwam omdat er ook batterijen in kunnen, naast opladen via zonnepaneel/zwengel. Die alternatieve oplaadmogelijkheden blijken namelijk niet erg zinvol te werken, volgens de Consumentenbond. Dus de enige radio waar toevallig ook batterijen in kunnen, is dus automatisch ook de aanrader geworden.

Mijn conclusie is dan dat je net zo goed een ander, goedkoper radiootje op batterijen kan aanschaffen dan specifiek deze.

4 likes

Heb geen infrarood paneel maar je kan ook gewoon elektrische kacheltjes kopen die stil zijn! Je moet er eentje hebben zonder ventilator (geloof ik), convectorkachels zijn dat. Die hoor je helemaal niet.

Maar als het je ook om de stroom gaat dan is een infrarood paneel wel zuiniger denk ik, omdat die inderdaad niet de hele kamer opwarmen.

1 like

Abonnement kom je denk ik niet echt onderuit als je een beetje regelmatig muziek wil luisteren en geen hele frustrerende ervaring wilt haha (tenzij je weer oldschool mp3tjes wil gaan downloaden op Soulseek om op je iPod te luisteren)

Ik ben over naar Qobuz na m’n proefmaand, bevalt me best goed! Betere audiokwaliteit inderdaad en vind het een fijn idee dat ze artiesten veel beter betalen en niet zo allround kut zijn. De autoplay is wel aanzienlijk slechter maar daardoor luister ik wel wat bewuster dus dat mis ik niet echt, en op de homepagina hebben ze wel gewoon nieuwe releases enzo staan. En bijna al m’n muziek staat erop, alleen een paar heel specifieke remixes van dingen die ik graag luister niet maar die luister ik nu op SoundCloud en dat gaat prima!

3 likes

Ik ben wel benieuwd of jullie blij zijn met de keuze om geen verwarming boven te hebben. Wij gaan dit jaar de oude (enorme) radiatoren weghalen, maar twijfelen of er iets voor in de plaats moet komen.

1 like

Wij hebben alleen verwarming op de badkamer en sinds kort een airco op de overloop die alle andere kamers kan verwarmen, maar ik ben niet perse fan eigenlijk. Was niet mijn keuze om radiatoren weg te halen, weet ook niet of er mooie radiatoren bestaan en/of vloerverwarming kan op een eerste verdieping en of dat dan handig is, maar het is gewoon koud.
Vind dat niet erg om te slapen, zet het liefste nog het raam open, maar met een baby is het gewoon onhandig. Soms vergeet ik voordat we naar boven gaan de airco aan te zetten en dan kom je op een ijskoude slaapkamer en moet je je baby gaan omkleden, ja dat is gewoon rot.

Voor nu kunnen we m bijv ‘s nachts aanzetten en alle slaapkamerdeuren open zetten zodat iedere kamer wat warmer wordt, maar als het straks een puber is dan wil hij echt niet meer met z’n deur open zitten de hele dag bijv dus dan is het of een strijd om de deur open te houden of koukleumen. Dus dan moeten we meerdere airco’s gaan plaatsen of elektrische kachels ofzo idk probleem voor later.

En ergens vind ik het ook zonde om wel radiatoren te hebben want in principe leef je beneden en hoeft het boven niet warm te zijn dus draai je ze toch dicht/heel klein beetje open, maar het haalt nét die echte kou er dan vanaf.

1 like

Wij hebben de radiatoren ook weggehaald omdat ze oud en lelijk waren. We hebben op de slaapkamer een airco, en op de badkamer hebben we vloerverwarming laten leggen en een radiator voor de handdoeken.

Voor mijn make-up/werkkamer heb ik de infraroodpanelen en die zet ik alleen aan als ik thuis aan het werk ben, 2-3x per week ongeveer. We zetten de airco alleen op verwarmen als de hond mee boven is en het koud heeft. Hebben een goed dekbed en de badkamer is wel gewoon warm door de vloerverwarming en de handdoek radiator springt alleen in de avond aan rond de tijd dat wij douchen. We zijn heel weinig boven dus ik mis de verwarming niet.

1 like

Ik begreep van iemand hier dat Tidal van een zionist is, heb ik nog niet gefactcheckt maar ga ik nog doen voordat ik het overweeg.

1 like

Wow goed dat je het zegt! Dan fuck Tidal hoor :face_vomiting: Ik heb even gegoogeld en je hebt gelijk. Hij heeft 10 miljoen dollar gedoneerd aan z3, een zionistisch project. Ik pas m’n post even aan zodat anderen het niet nog hoeven te overwegen.

2 likes

Ik heb een volledig stille elektrische kachel in mijn stacaravan. Werkt goed! Het is deze : Mill SG2000LED Wit | Coolblue | Elektrische kachels

3 likes

Mijn hele huis is verwarmd met infraroodpanelen en ik vind het helemaal prima! Het heeft een beetje dat kuikentjesgevoel van warmtelampen op het terras ahha. En warmt snel op

3 likes

Een maand of 3 geleden heb ik het nog gebruikt. Wat stom dat het niet werkte bij jou!

Ik ga aankomende zomer trouwen en heb al heel veel fotografen benaderd, maar iedereen zit volđŸ„Č kent iemand een goede fotograaf bij wie ik nog een poging kan wagen?

@Lakshmana en @itakepictures?

5 likes

Ik ben zelf videograaf, maar ik ken wel een hoop fotografen. Stuur maar een berichtje als je interesse hebt, dan stuur ik je een lijstje.

2 likes
4 likes

Weet iemand nog een lieve (soort van beterschaps-) attentie dat door de brievenbus kan? Het is voor iemand die bloemen haat en liefst geen eten (zoetigheden). Anders had ik brownies per post gedaan.

Regio Groningen voor lokale zaakjes.

1 like