Durf te vragen #8

Leuke warme wintersokken! En misschien zijn droogbloemen per post een leuk alternatief, hangt er een beetje vanaf waarom diegene bloemen haat, haha.

5 likes

Soep van soepvoorjou!

4 likes

Ahh wat een goede tip, dank! Ik vind het wel lekker als de hele ruimte verwarmd word dus ik ga deze kopen.

1 like

Thnx! Die proefmaand zal ik sowieso proberen.

Er is ook een duo-account (en familie) zag ik, maar je moet dan van hetzelfde huishouden zijn. Heel irritant want mijn partner en ik latten -.- of iemand moet de ervaring hebben dat het wel lukt vanaf aparte locaties?

2 likes

Heb door Briljante Breinen fotograaf Alvin de Brabander leren kennen, toffe gast! Hij was butler Henry.
@Bergson de Brandt & Levie “voor als alles in de soep loopt” werd door vrienden gewaardeerd!

3 likes

Itsmekenny op Instagram, hij is ook party fotograaf dus kan ook leuke foto’s tijdens het feest schieten.

1 like

Ik wil mijn zusje graag een tegoedbon geven voor iets na haar bevalling. Oppassen of een maaltijd of zo vind ik niet speciaal genoeg want dat wil ik sowieso graag. Ik zit nu op lunchen of uit eten maar dat vind ik zo mainstream. Waar heb je als net bevallen vrouw behoefte aan? (Natuurlijk niet in de eerste weken dan wil ze wss de deur nog niet uit) Het liefst met mij er bij haha.

1 like

Je zou kunnen kijken voor een post partum massage. Misschien is dat te combineren met een andere massage voor jezelf.

16 likes

Ik had na m’n bevalling heeeeel erg behoefte aan nieuwe passende kleding :joy: maar kan me voorstellen dat niet iedereen daar op zit te wachten.

Massage oid is ook altijd lekker!

4 likes

Een massage aan huis vond ik echt de hemel in de kraamweek. Maar als je er graag op uit wil is zoiets ook leuk om samen buitenshuis te doen. En anders is lunchen of eten ook echt leuk genoeg. Ik vond een halfuurtje scharrelen in de Hema zonder baby al een uitje :joy:

6 likes

(Postpartum) massage! Even heerlijk een momentje voor jezelf, als mama sta je zo in dienst van je baby dat zo’n selfcare momentje echt super fijn is. Eventueel gezellig uitje van maken met lunch erbij.

2 likes

Nagels laten doen of botox? :joy: was ik zelf blij van geworden haha

2 likes

Ik weet niet of je dit nog leest maar eigenlijk heb ik weinig extra tips. Oh ja, dat kussentje bij de Jetkids gewoon thuislaten, ik vind dat niet zo handig en neemt de halve koffer in beslag.

Verder was mijn kleuter heel makkelijk. Ik had veel meer mee maar dit is wat we hebben gebruikt:

• stickerboek van Usborne
  • koptelefoon
  • extra kleding + tandenborstel en tandpasta
  • autootjes

IPad en luisterboeken zijn niet aangeraakt, alles ging via het scherm van het vliegtuig. Wel onbeperkt schermtijd trouwens, dus als je dat niet wil moet je wel extra entertainment meenemen. Voor tussendoor bij de overstap vond ik het wel handig om wat afleveringen van z’n favoriete tv show op mijn telefoon te hebben staan, maar ook dat hebben we maar een kwartier gebruikt.

Deze leeftijd is zoveel makkelijker dan alles jonger dan drie :grimacing:

5 likes

Ohh, thnx voor de toegoeging. We gaan over een kleine week, dus je bent nog op tijd.

Bedoel je met dat kussentje die 2 zij-dingen die je op dat matrasje doet? Of het gehele matrasje?

Qua schermtijd ga ik geen regels instellen, al kijkt ze 22 uur lang, haha. Maar heb wel wat andere dingen mee en ze heeft nog cadeautjes van opa en oma die pas in het vliegtuig uitgepakt mogen worden dus vermaak genoeg denk ik.

Ben alleen nog wat huiverig voor de jetlag straks maar moet het maar ondervinden.

Jij in elk geval ook heel veel plezier daar! En wie weet zien we elkaar straks op het strand met Kerst ofzo :sunny::sunny:

1 like

Ja dat hele matrasje, het schuift ook alle kanten op.

Jetlag is wel heftig :sweat_smile: maar dat komt ook goed. Blijf je bij je familie? Want dat scheelt wel vind ik, kan je zelf ook even dutten als het nodig is.

En ja wie weet, haha, veel plezier in ieder geval!

Vliegen jullie altijd in een keer of nog ergens een tussenstop? Ik ga volgend jaar min of meer die kant op (NZ) en we overwegen om via Singapore oid te gaan om de vlucht en jetlag te breken. Maar weet niet zo goed of dat nou echt veel uit gaat maken.

In mijn ervaring (aantal keer naar australië en NZ gevlogen) maakt het qua jetlag niet uit, want die duurt niet maar een dag. Dus dan zou je echt 4-5 dagen in singapore moeten zijn ofzo. Maar een nachtje daar gaat het verschil niet maken.

Je kunt beter zorgen dat je een nachtvlucht hebt op een voor jouw tijdzone logisch moment zodat je hopelijk nog wat kan slapen!

2 likes

Heeft iemand wel eens gebruik gemaakt van een dienst om dingen uit Amerika naar Nederland te laten sturen? Dus als een Amerikaanse webshop geen Europese verzending verzorgt, dat je het via een tussenpersoon toch in Nederland kan krijgen.

3 likes

Ja ik, via USA2You. Hun service is zeer persoonlijk en goed, maar niet goedkoop.

1 like

Wij doen het in één keer, dan heb je het maar gehad. Maar de meeste mensen die ik heb gesproken op de vlucht en naar Australië of Nieuw-Zeeland gingen bleven wel in Singapore, dus het zal ook wel z’n voordelen hebben.

2 likes