Inderdaad al geprobeerd, maar werkt helaas niet goed. Ik gebruik zelfs een tweede app, maar werkt alsnog niet helemaal zoals ik zou willen. En dan zitten andere dingen ook nog in andere apps.
Ik ben ook juist een lijstjespersoon en maak elke dag heel veel lijstjes om mn hoofd leeg te maken. Ik heb ze nu ook veel verspreid en wil nog kiezen voor alles in één systeem. Een hervulbaar ringband notitieboekje met tabbladen werkt voor mij ook intuïtiever dan een app.
Veel geraadpleegd hier zijn:
- maaltijd ideeen
- basis boodschappenlijst
- boeken- en filmtips
- tracker voor iets belangrijks
- verbouwingsklusjes
- ideeen/inspiratie over div onderwerpen
- doelen/voornemens/bucket list
- verlanglijstje/cadeauideeen gezinsleden
- Grappige uitspraken van mn peuter
- kringloopwishlist
- werk to doâs
- onderwerpen waar ik over wil schrijven
Top, daar zitten wel wat ideeën tussen waar ik iets mee kan.
Ik ga waarschijnlijk zoân hervulbaar ringbandboekje met tabbladen gebruiken. Die heb ik nog van mijn studie en dat systeem vond ik toen erg goed werken.
Ik heb verschillende WhatsApp groepen met mezelf, daar houd ik al mijn lijstjes bij. Een to do list voor de dag heb ik wel fysiek omdat het daadwerkelijk opdchrijven/neerleggen/zien/afstrepen voor mij goed werkt. En de rest in Google kalender met reminders en kleurcodering etc
Edit; sorry niet goed gelezen, ik zie nu dat je juist wel een boekje wil. Als ik dit op papier zou doen dan zou ik gewoon een simpele agenda nemen, daar zit ook wel ruimte voor notities in, of inderdaad een met ringbandagenda die je kunt aanvullen met notitiebladen.
Ik ben veel onderweg en aan het rijden en heb sinds kort ook een notitieboekje naast me liggen om snel dingen op te schrijven, bv X kopen bij de supermarkt of als ik iets hoor in een podcast wat ik later wil opschrijven.
Zelf zet ik dan X vervolgens wel op mân digitale boodschappenlijst en zoek ik hetgeen van de podcast op en gooi ik de briefjes weg, maar dan is het uit mân hoofd.
Moet wel zeggen dat ik papier heel fijn vind alleen niet praktisch (voor mij!) omdat ik dan net dat notitieboekje niet bij me heb en mân telefoon wel. Heb jij daar tips voor?
Je zou kunnen overwegen om een tweedeling te maken in wat je wil bijhouden. Dat je een boekje én je telefoon gebruikt, maar net allebei op een andere manier.
Om even een voorbeeld te geven: toen ik als student veel op papier bijhield, maakte ik onderscheid tussen taken/notities met zeer korte houdbaarheid en zonder grote haast. Die laatste categorie zette ik in mijn boekje. Boodschappenlijstjes, to doâs en andere dingen van een dag voor diezelfde dag gingen in in een afvinkbaar takenlijstje op mijn telefoon. Als ik iets niet direct in mijn boekje kon zetten maar wel wilde, zette ik in mijn digitale lijstje dat ik XYZ in mijn boekje moest zetten. Op deze manier kon ik het boekje vaak thuis laten liggen. De taken erin hadden toch geen gigantische haast.
Deze opzet werkte erg goed voor mij en daar baseer ik dus mijn nieuwe boekje op. Ik moet wel erbij vermelden dat ik als student veel achter het bureau zat en dat dat niet anders is nu ik werk. Ik heb dus geen idee of dit tweedelige systeem fijn werkt als je veel onderweg bent.
Dit faalt bij mij altijd want een boekje sleep ik niet altijd mee of vergeet ik weer. Ik gebruikte Google Keep hier altijd voor en sinds kort de betaalde app familyplanner met mijn man.
In Nederland zijn een paar filialen van een nieuwe supermarkt (oorspronkelijk uit Duitsland). Heel goedkoop en grote partijen. Weet iemand de naam?
Medikamente Die Grenze, komt overigens niet uit Duitsland maar op de Nederlandse grensđ
Die Grenze! Dat zocht ik idd!
Haha had net een bewerking gedaan. Ik wist dat een deel van de naam was weggevallen, had het verkeerde deel weggelatenđ
Bullet journal?
Is niet echt een supermarkt hoor, meer een drogisterij die vooral restpartijen op koopt
Een familielid heeft een kutdiagnose gekregen en is nu aan de chemo. Houdt van koken maar dat gaat nu dus niet. Ik wil iets liefs sturen maar verder dan een kaart kan ik het niet bedenken. Heeft iemand ideeĂ«n? Zoân sterkte geurkaars is het niet voor hem denk ik.
Misschien iets voor het tijdens het lange wachten in het ziekenhuis zoals een boek, puzzelboek, tijdschrift
Veel sterkte trouwens!
Is er iemand die member is bij Bestsecret en mij een uitnodiging wil sturen?
Ik zou vooral gewoon werk maken van de kaart! Het is lastig in te schatten wat fijn is als iemand ziek is en kleinigheidjes zijn niet per se heel leuk. Wat wel heel leuk is is een lief kaartje met een eerlijke tekst. En dan over twee weken nog eentje, en over een tijd nog eentje. Iemand die dichtbij me staat is heel jong heel ziek geworden en het gaat echt vooral om dat mensen aan je denken en blijven denken.
Ik stuur je een pb!
Ik vind het idee van @Evenveel goed! Kruidvat heeft nu ook een actie dat je voor een tientje een tijdschriftenvoucher kan kopen. De ontvanger kan uit verschillende tijdschriften kiezen, 3x een maandblad of 6x een weekblad.
Je kan dan ook de site en vouchercode om het in te wisselen in de kaart zetten.
https://www.kruidvat.nl/tijdschriftenabonnement-voucher/p/4625027