Durf te vragen #8

Ik vind dit echt zo’n dooddoener. :angry:

:troll:

6 likes

Ik vind acetylcysteïne toch zo’n gaaf middel

– Werkt (misschien wel misschien niet) bij vastzittend slijm
– Er zijn aanwijzingen dat het kan helpen bij verslaving en dwangmatige handelingen als skin picking
– En natuurlijk antidotum bij paracetamolintox

Zo veelzijdig :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Die tweede kende ik niet, weet je bij wat voor doseringen dit iets zou doen? Wel interessant!

1 like

Echt? Zo ken ik het juist. Je geeft het dan wel I.V. :sweat_smile: op toxicologie.org staat een hele uitgebreide uitleg (snap protocol heet het). En anders via vergiftigingen.info

3 likes

Bureau Zuidema inzicht in invloed vond ik heel leerzaam en breed toepasbaar. En ik heb ook trainingen gevolgd bij ICM die ik prettig vond dus daar zou je ook kunnen kijken

2 likes

Ik bedoelde voor dwang, dat was de tweede, de derde is PCM-intox, dat ken ik uiteraard. :smiling_face_with_tear:

3 likes

Heeft er iemand een fijne app voor to do lijstjes? Ik deed dit eerst altijd in notities van m’n telefoon maar daar miste ik dat ik niet makkelijk dingen voor later in de week kon inplannen. Nu gebruik ik To do van Microsoft en ik vind die heel fijn maar heeft een groot nadeel, namelijk dat je laatst ingevoerde taak voor een dag altijd bovenaan komt te staan. Ik wil mijn takenlijst voor de dag juist kunnen ordenen op de volgorde waarop ik dingen ga doen, zodat ik het van boven naar beneden af kan strepen (en dus niet op de volgorde van invoeren). Iemand een goede tip?

1 like

Todoist

5 likes

Bij De Redactie hebben ze ook een breed aanbod op dat gebied. Ik heb een stuk of 5 trainingen bij hen gevolgd. Heel enthousiast over!

2 likes

Ik heb deze net gedownload, alleen kan je er ook voor zorgen dat je afgestreepte taken zichtbaar blijven?

Gebruik ik ook. Rechtsbovenin zit zo’n vierkantje met drie streepjes, daar kun je het zichtbaar maken dat voltooide taken zichtbaar zijn.

3 likes

O ja thanks! Ik keek daar ongeveer maar klikte dan steeds op de drie puntjes rechtsboven en daar stond het niet :clown_face:

1 like

Ik gebruik ook microsoft to do en je kunt de volgorde zelf aanpassen door een item vast te houden en dan slepen! Of bedoel je wat anders?

3 likes

O ja! Ik probeerde dat altijd bij gepland en daar kan het niet maar wel als je bij mijn dag kijkt zie ik nu, thanks!

3 likes

Omg vond het al zo verbazingwekkend dat je het niet kende, totaal overheen gelezen :sweat_smile: my bad

1 like

Haha ja ik heb de PCM-intoxen ook gewoon op moeten nemen in m’n anios-tijd op de SEH. :crazy_face:

Is dat een paracetamol overdosis?? Gebeurt dat vaak? Of is dat een beetje een you-know-what (Limburg) ding?

1 like

Ja PCM-overdosis en gebeurt idd vrij vaak, want goedkoop en makkelijk verkrijgbaar en ook (ik wil niemand tips geven hoor) omdat je ook niet heel veel PCM nodig hebt om al een overdosis te hebben waar je daadwerkelijk dood aan kunt gaan. :upside_down_face: Ik denk/hoop dat het geen typisch Limburgs ding is, haha lol.

Ja wel redelijk hoog, minstens 1200mg, in de RCT tussen 1200-3000.

Hypothese dat het iets ook weer iets met glutamaat doet volgens mij

5 likes

Zeker niet, ik ken het via een vriendin die in de jeugd-GGZ werkt in het midden van het land :confused:

1 like