Durf te vragen #8

Heb jij een betaalde variant?

1 like

Weet iemand een activiteit zoals bijvoorbeeld Doloris Tilburg (een indoor doolhof) waar je met meer dan 1 persoon tegelijk in gaat? Wij wonen in Gelderland. Zou het heel leuk vinden om zoiets te doen met mijn kinderen, maar ben totaal niet thuis in dit soort activiteiten. Ik ga ook even escaperooms in de buurt zoeken, dat is denk ik ook een beetje hetzelfde?

3 likes

Doloris ga je niet tegelijk in maar individueel, je kan elkaar later wel opzoeken/opwachten

4 likes

Ik vond Doloris wel echt anders dan een escape room, daar hoef je niks te puzzelen. Escape rooms zijn vaak wel moeilijk voor (jonge) kinderen. Misschien vind je prison island leuk? Zit op meerdere plekken en daar moet je verschillende spellen spelen of opdrachten uitvoeren. Ik vind het wat fysieker dan een escape room. Temple challenge in Nistelrode lijkt er een beetje op, maar dan volgen de kamers elkaar op ipv dat je kunt kiezen welke kamer je binnen gaat.

2 likes

Ja onduidelijk opgeschreven, maar ik zoek idd dus iets waar je samen in mag, in tegenstelling tot Doloris.
Ik zag dat er in mijn stad een Prison Island is, dus die komt op mn lijstje, thanks!

2 likes

Nee, gewoon gratis.

2 likes

Vakvrouw

2 likes

Beat the matrix bij Wilgenweard in Nijverdal

1 like

Dom genoeg heb ik tijdens de Pathé actie geen kaartjes gekocht al had ik heeel veel punten, omdat ik toen nog Cineville had. Nu heb ik bedacht binnenkort toch nog met mijn kinderen naar de film te willen. Iemand een idee of ik via een omweg nog korting kan regelen?

3 likes

ING rentepunten

3 likes

Wat is nou echt een chille en leuke muziek radiozender?
Op mijn werk moet ik altijd een radiozender aanzetten.

Ik vind de Franse Fip fijn, maar soms komt daar wel een bijzonder nummer tussen haha.
3fm vind ik qua geklets nog wel prima, maar vind de muziek soms iets te veel pop/upbeat

Ik zet op werk vaak Sublime aan. Een goeie mix van oude en nieuwe nummers vind ik en zonder geklets. Wel alleen met dab+ te ontvangen dacht ik.

2 likes

Studio Brussel. Iets minder gelul en iets meer alternatief dan 3FM

6 likes

Oh dit klinkt wel goed! Wij hebben hier vaak Joe aanstaan maar dat vind ik soms toch wel net iets teveel throwback

1 like

Heeft iemand ervaring met ogen laseren? Het lijkt mij echt een godsgeschenk om gewoon wakker te worden en te kunnen zien. En ik ben ook echt heel slordig met de hygiëne rondom m’n lenzen dus het is ook wachten op dat ik blind ben :grimacing:

Maar goed, een niet-noodzakelijke ingreep aan je OGEN is ook doodeng. Dusja, ik ben benieuwd naar ervaringen?

Ik heb -4 en -3.75 als het wat uitmaakt en volgens mij is dat nu al wel een jaar of tien stabiel. Maar goed ik ben ook al 10 jaar niet meer naar een opticien geweest :flushed:

Yes, heb het gedaan en had precies dezelfde sterkte als jij. Superveel last op een gegeven moment ook met mijn lenzen, en een paar oogartsen die ik sprak (zonder dat ik bij hen voor ooglasering kwam) zeiden dat zij lenzdn ook gevaarlijk vinden en ooglasering veel veiliger. Ze hadden bijvoorbeeld ook hun kinderen dat cadeau gedaan na bepaalde leeftijd plus aantal jaar stabiele ogen.

Echt een verademing om je ogen elke morgen open te doen en goed te kunnen zien en dat gezeik met lenzen nooit meer te heb D .

4 likes

Haha wow ja nu kan ik het bijna niet meer niet doen??

Wil je delen waar jij het hebt laten doen en welke behandeling het precies was?

2 likes

Ik vind Kink heel leuk maar moet wel je smaak zijn natuurlijk (alternative rock)

1 like

Heb je nu (vaker) last van droge ogen? Ik hoor dat best vaak na laseren.
Heb je het ook met artsen gehad over een lens implantatie? Ik ben bang dat ik met laseren later alsnog een leesbril nodig ga hebben en met een nieuwe lens / voorzet lens schijn je dat te kunnen oplossen.
Jouw ervaring klinkt wel goed! Ook dat oogartsen het zelf aanraden aan hun kinderen. Mag toch hopen dat dat waar is en ze daar niet over liegen.

@boonie ik heb relex smile gedaan! Ik ga absoluut geen reclame maken voor de kliniek waar ik het heb gedaan. Ze waren heel vreemd en onaardig. Het belangrijkste is dat ik tevreden ben over de behandeling, maar dat had ook op een prettige manier gekund en dat was dit niet.

@Vuurvliegje je wordt eerst getest op droge ogen voordat de behandeling überhaupt kon plaatsvinden. Ik had blijkbaar al droge ogen (waar ik geen last van had) en inderdaad, door laseren krijg je drogere ogen. Ik heb daar sporadisch ‘last’ van. Voel dat een keer in de maand ofzo als ik bijvoorbeeld heel moe ben of in een droge omgeving ben en dan knipper ik een keer extra of druppel ik wat oogdruppels en dan is het fine. Dus voor iemand met van nature droge ogen na een lasering vind ik dit echt prima.

We hebben verschillende opties besproken en uiteindelijk deze gekozen. Ik weet niet meer precies wat de voor- en nadelen van de rest waren. Dit is sowieso de nieuwste behandeling en die werd ook aangeprezen als de beste.

Als je nu verziend bent wordt dat later gecompenseerd en hen je waarschijnlijk niet/minder snel een leesbril nodig. Mijn redenering was dat je een leesbril maar af en toe moet opzetten en een normale bril/lenzen de hele dag, dus veel vervelender.

3 likes