Ah, super leuk! Ja, ik weet eerlijk gezegd nog niet zeker of ik er afstand van wil en kan doen. Het heeft ook nog sentimentele waarde en vind het een mooi servies. Alleen we hebben echt een klein huis, dus niet zoveel ruimte voor een extra servies. En niet gebruiken vind ik ook zonde. Ik dacht wel om, als ik het verkoop, in ieder geval een mooi bordje aan de muur te hangen als aandenken.
Ik krijg overeenkomstige stijlen te vinden onder Zeh Scherzer servies, en dat lees ik er ook wel in.
Als je twijfelt over of je het wel gaat gebruiken, ik serveer mijn borrelsnacks tegenwoordig op oud servies van mijn oma, moeder en schoonmoeder. Krijg er echt enorm veel complimenten over, omdat het iets super knus en kneuterigs heeft.
O.A. Dips, sausjes en nootjes gaan echt perfect in oude theekopjes en de bordjes zijn perfect voor stukjes quiche, focaccia, brood en andere snacks
Mijn pinterest algoritme is echt heeelemaal naar de tering ineens.
Voorbeeld van wat ik pin
Iemand een idee hoe ik dit weer normaal krijg? ![]()
Thanks, instant verbetering!
Wat een leuk idee! Ik heb ook servies van de moeder of oma van oma in de kast liggen. Ook met het idee om ooit een high tea te organiseren. Het enige wat me tegenhoud om het te gebruiken is omdat het daarna met de hand moet worden afgewassen, maar er zitten hele leuke dingen tussen dus toch maar gaan doen.
Jaa echt super leuk dit! Ik heb een keer Indonesische rijsttafel op mijn oma’s servies geserveerd, zag er super leuk uit! Wij gebruiken het ook gewoon bijv de gebaksbordjes.
Omg ik heb ook echt al een jaar ofzo geen gebruik gemaakt van Pinterest omdat het bij mij er ook ineens zo super random uitzag.
Heeft iemand hier toevallig een abonnement op Mob (de Engelse kook-website)? Ik heb een abonnement gehad maar nu niet meer en ben vergeten een recept op te slaan wat ik weer wil maken
en ik heb nu dus geen toegang meer
Ja heb ik!
Vond je dat een goede app?
Ik heb er wat dingen van gemaakt en het was qua recepten niet heel erg mijn ding. Ik denk mss al beter als je vlees eet. Maar de app zelf werkte goed! En ik denk heel goed voor de doelgroep (met name jonge mensen die leren te koken, gezonde dingen en alles zelf maken). En ik vond een recept dus lekker genoeg om nu te zoeken hahaha
@AuntGayle mag ik je een dm sturen voor een recept?
Ja natuurlijk!
@Daelyss Mijn vriend had het aangeschaft omdat we het allebei haten om te bedenken wat we willen eten, zeker voor doordeweeks na werkdagen. Niet alle recepten zijn fantastisch maar ik vind het wel fijn omdat het me veel nadenken scheelt. En de app werkt inderdaad prettig.
Ik wil graag een tijd lichamelijke klachten (migraine en dat soort dingen) bijhouden om te kijken of ik er een patroon in kan ontdekken en ben op zoek naar een handige manier om dat te doen. Ik kan natuurlijk zelf met notitieboekjes en dergelijke aan de slag, maar ik dacht misschien zijn hier nog wel fijnere manieren voor? Bijvoorbeeld een handige app? Ik vind het fijn als het gewoon makkelijk en snel kan en ik er een notitie bij kan zetten (wat ik die dag gedaan heb bijv.)
Iemand die zoiets doet/heeft gedaan en tips heeft?
Flo? Is om je cyclus bij te houden, maar daar kun je wel klachten als hoofdpijn enz bijhouden en ook notities maken.
Speciaal voor migraine en andere hoofdpijnen heb ik toen ‘migraineAPP’ gebruikt. Op aanraden van de neuroloog gebruikt maar sta nu niet meer onder behandeling daar. Werkte wel goed geloof ik.
Zelf hou ik van papier dus ik zou een jaaragenda kopen om dingen te noteren. Super handig want dan heb je de datums er al staan en is het een afgebakend stuk waar je kan schrijven. Dat kan helpen om kort en krachtig dingen te noteren.
Ik weet niet hoeveel dingen je wil noteren maar je zou een dagagenda kunnen doen als je heel veel op wil schrijven en anders een gewone weekagenda, je kan ze wel vinden met dat zaterdag en zondag evenveel ruimte heeft maar dat is wel zoeken. Een verso indeling zou je ook kunnen doen dan heb je links een weekoverzicht en rechts een notitiepagina.
Oh en als je nog een beter overzicht wil dan kan je met een maandplanner er naast dat wel krijgen. Dan kan je eens in de maand alles noteren als een soort reflectie moment.
Zelf gebruik ik een aantal agenda’s voor verschillende dingen en ik vind het heel goed werken.
Edit: je hebt ook van die mini agenda’s als je heel weinig wil opschrijven of als je iets hebt wat je ter plekke wil noteren als het gebeurd is zo’n agenda misschien wel wat. Wegen amper wat en hebben, als ze een goede opmaak hebben en je hem goed open kan doen, prima ruimte om te schrijven.
Voor migraine gebruik ik de app migrainebuddy. Is handig omdat je makkelijk een overzicht van je aanvallen kan downloaden om bv te delen met je behandelaar.
Waar in Apeldoorn kun je lekker, goed lunchen? Ik heb natuurlijk gegoogled maar dacht misschien heeft iemand tips!