Durf te vragen #8

De website van intratuin (NL website) doet het al het hele weekend niet bij mij. Bij jullie wel?

Oh, goeie ja! Ga ik daar even naar zoeken op internet!

En deze lepeltjes bijvoorbeeld:

5 likes

Even geprobeerd, bij mij werkt ie ook niet.

1 like

Over het algemeen is Duits servies minder geliefd dan Engels servies, maar dit lijkt me jaren '40 en dat is juist weer wat gewilder dan later Duits servies. Ik denk dat hier op Etsy zeker nog wel een markt voor is! Wat je er voor krijgt is afhankelijk van de staat en hoeveelheid, en of het compleet is.

De lepeltjes zijn minder uniek, ik denk dat als je die op Marktplaats zet je hier maximaal 15-20€ voor krijgt.

7 likes

Dank voor je uitgebreide reactie! Ik ga maar even alles bij elkaar verzamelen en uit dozen halen, zodat ik een beetje overzicht krijg.

3 likes

Wat betreft de zilveren lepels zou je ook kunnen informeren wat de prijs
is als je het verkoopt aan een goud/zilver inkoper (bijv een juwelier). De goud/zilver prijs is nu namelijk erg gunstig.

3 likes

Het is zo schattig, heb je er zelf niks aan? Ik zou gewoon high tea achtige settings creëren haha. Ofja ik doe dit nu al, heb heel veel servies wat ik gewoon gebruik als er een vriendin komt of met m’n moeder. Ik ben ook in een (amerikaanse) fb groep voor beautiful table settings en mensen gaan helemaal los met decoraties, erg leuk om te zien.

15 likes

Ja en hoe completer je servies, hoe meer je er (meestal) voor krijgt!

1 like

Ah, super leuk! Ja, ik weet eerlijk gezegd nog niet zeker of ik er afstand van wil en kan doen. Het heeft ook nog sentimentele waarde en vind het een mooi servies. Alleen we hebben echt een klein huis, dus niet zoveel ruimte voor een extra servies. En niet gebruiken vind ik ook zonde. Ik dacht wel om, als ik het verkoop, in ieder geval een mooi bordje aan de muur te hangen als aandenken.

1 like

Ik krijg overeenkomstige stijlen te vinden onder Zeh Scherzer servies, en dat lees ik er ook wel in.

1 like

Als je twijfelt over of je het wel gaat gebruiken, ik serveer mijn borrelsnacks tegenwoordig op oud servies van mijn oma, moeder en schoonmoeder. Krijg er echt enorm veel complimenten over, omdat het iets super knus en kneuterigs heeft.
O.A. Dips, sausjes en nootjes gaan echt perfect in oude theekopjes en de bordjes zijn perfect voor stukjes quiche, focaccia, brood en andere snacks

19 likes

Mijn pinterest algoritme is echt heeelemaal naar de tering ineens.

Voorbeeld van wat ik pin

Iemand een idee hoe ik dit weer normaal krijg? :smiling_face_with_tear:

4 likes
2 likes

Thanks, instant verbetering!

1 like

Wat een leuk idee! Ik heb ook servies van de moeder of oma van oma in de kast liggen. Ook met het idee om ooit een high tea te organiseren. Het enige wat me tegenhoud om het te gebruiken is omdat het daarna met de hand moet worden afgewassen, maar er zitten hele leuke dingen tussen dus toch maar gaan doen.

5 likes

Jaa echt super leuk dit! Ik heb een keer Indonesische rijsttafel op mijn oma’s servies geserveerd, zag er super leuk uit! Wij gebruiken het ook gewoon bijv de gebaksbordjes.

4 likes

Omg ik heb ook echt al een jaar ofzo geen gebruik gemaakt van Pinterest omdat het bij mij er ook ineens zo super random uitzag.

1 like

Heeft iemand hier toevallig een abonnement op Mob (de Engelse kook-website)? Ik heb een abonnement gehad maar nu niet meer en ben vergeten een recept op te slaan wat ik weer wil maken :rage: en ik heb nu dus geen toegang meer

1 like

Ja heb ik!

3 likes

Vond je dat een goede app?

2 likes