Durf te vragen #8

Wat is de iykyk

9 likes

Dit

@quarterlife hopelijk hebben jullie het fijn gehad!

Ik vind 250,- echt als heel veel klinken, zou zelf denk ik 100,- doen. Maar dat is puur gevoel, andere zouden dat wellicht gierig vinden oid

9 likes

250 euro is echt niet te veel als je met een grote groep ergens plaatsneemt en ook nog eens erg tevreden bent over de service. Stelt ook niet heel veel voor op het hele bedrag (of per persoon, gok ik). Een minimum van 10 procent lijkt mij redelijk. Ik zou persoonlijk iets hoger mikken.

3 likes

Ja, dat bedoel ik haha met dat andere het gierig zouden vinden. Maar of ik 2500 of 2750 euro uitgeef is voor mij een heel groot verschil. Dat is voor iedereen anders natuurlijk.

2 likes

Ja het was echt zo leuk :heart_eyes: Alle familie en vrienden bij elkaar op onze lievelingshorecaplek waar we heel vaak samen komen. We hadden een quiz gemaakt met foto’s van elk jaar dat we samen zijn (sinds ons 15e en nu zijn we 35) en smsjes en mailtjes die we naar elkaar hadden gestuurd toen we 16 waren en dat was zo grappig en cringe haha om te zien wat een baby’s we waren. We vieren nooit echt dingen groot en willen niet trouwen maar ben echt blij dat we dit jubileum wel hebben gevierd. Want mensen zijn best wel vaak negatief/verbaasd/bevooroordeeld over dat we zo lang samen zijn omdat ze dan altijd denken dat je met elkaar vergroeid bent en jezelf niet kan ontwikkelen ofzo. Dus ik ben er nooit echt trots op geweest en schaamde me soms ervoor. Maar nu voelde ik me gewoon alleen maar super blij en besefte ik me van ja hoe geweldig dat ik al 20 jaar met deze mega leuke gast ben haha wat een geluk. Sorry haha lang verhaal

81 likes

Hahah heerlijk toch! Fijn dat jullie er zo van genoten hebben en klinkt ook echt heel leuk! Ik zou zeggen, met 30 jaar weer :blush:

1 like

Ja, het verschil is er ook zeker. Dat ontken ik niet. Als het over fooi gaat, hoor ik van mensen die geen/minder fooi geven vaak dingen zoals “dan moet de service wel echt heel goed zijn!” Zo te horen was dat het ook. Ik denk dat je ook niet moet vergeten dat het ook niet zomaar een lunch was voor het restaurant. Er zijn vooraf voorbereidingen geweest en personeel zat er tijdens de lunch ook bovenop. Er wordt actief meegewerkt aan een bijzondere lunch. Daar mag je naar mijn mening best ruimhartig fooi voor geven.

@quarterlife Leuk om te horen dat jullie er zo van hebben genoten. Klinkt als een erg mooie lunch!

Voor mij zou het misschien nog uitmaken wat voor prijs ze rekenende pp en hoeveel daarvan al voor soort extra service is. En op basis daarvan een beetje kijken wat goed voelt.

Ja, maar al die dingen zitten toch waarschijnlijk ook al in de prijs inbegrepen? Ik ben helemaal niet van het geen fooi geven, maar ja ik vind 250,- voor 3 uur (en wat voorbereiding) echt heel veel.

@ferris dat sowieso inderdaad! Kijk als het gewoon voor iedereen kaal het eten en drinken is, dan is het wellicht anders. Maar daar was ik niet vanuit gegaan.

1 like

Ik ben ook niet van geen fooi geven, maar ik vind dat ook veel. Als het nu in een zielig land als Amerika was waar personeel 5 dollar per uur verdient vind ik het anders. Daar is fooi bedoeld als deel van het inkomen. Maar in Nederland zijn er zoveel beroepen die ongeveer hetzelfde betalen, waar mensen ook hard werken, en die krijgen meestal geen fooi. Fooi is hier toch meer een leuk extraatje.

Je spreekt een dienst af, inclusief service en voorbereiding, en daar betaal je voor. Ze kunnen er niet vanuit gaan dat ze (veel) fooi zullen krijgen, dus ik neem aan dat ze met die prijs er genoeg aan verdienen.

In dit geval vond Quarterlife de service heel goed en wil ze daar graag iets voor geven, helemaal prima. Maar om dan 250 euro voor 3 uur te weinig te vinden, vind ik wel vreemd.

27 likes

Heerlijk! Het klinkt leuker dan menig bruiloft en die moeten de 20 jaar nog maar vol zien te maken samen, dus ik vind dit wel heel bijzonder!

Ik vind het echt leuk dat jullie dit gedaan hebben! Je hoort toch zo vaak van mensen ‘ja we willen niet trouwen maar we gaan wel een keer een groot feest geven!’ Nou ik heb nog nooit zo’n groot feest meegemaakt. Leuk dat jullie wel de daad bij het woord hebben gevoegd.

7 likes

Het is gelukt en alles werkt nog, jouw ervaring was een goede aanmoediging om het gewoon te proberen, bedankt

3 likes

Heeft er iemand een tip voor comfortabele zomerse schoenen die geschikt zijn voor op kantoor? Ik wandel tegenwoordig 2x20 min en vind het wel relaxed als ik geen schoenen hoef te wisselen, maar wil eigenlijk net iets netters dan sneakers…

1 like

Loafers al geprobeerd? Manfield heeft er altijd een hoop. Moet wel zeggen dat loafers bij mij hit or miss kunnen zijn door het randje bij de hiel. Heb paren waar ik kilometers op kan lopen en paren waar na 10 minuten mn hele hiel open ligt. Dus even goed passen in de winkel en even inlopen is wel echt mijn tip. Als je hakken wilt zijn unisa en no stress wel chille merken. Wel een beetje degelijk, maar super comfortabel.

1 like

Espadrilles vind ik altijd leuk in de zomer!

2 likes

Een buurman heeft net geholpen met een klein klusjes ( nog geen 10 min werk). Maar wil hem toch nog iets geven als bedankje. Maar weet niet zo goed wat. Geen idee of hij wijn of bier drinkt bijv… en doe liever niet iets met alcohol. Iemand idee?

1 like

Lekkere koeken van de bakker?

12 likes

Ja, dit zou ik ook doen! Heb dat toevallig deze week ook gekregen van de buurvrouw omdat ik haar ergens mee had geholpen en vond het een leuk en lekker bedankje.

5 likes

Ik ben op zoek naar een filmpje op instagram. Het zijn (denk ik amerikanen) twee mannen. Een heeft een bril en de andere man heeft een lange baard. Een zegt dat hij met de ander opgegroeid is en als ze naar elkaars leeftijd vragen blijkt de ene 35 en de andere 37. Als ze dan hardop de leeftijd moeten zeggen wat ze dachten zeggen ze beiden tegelijk 47. Iemand een linkje?

4 likes