Durf te vragen #8

O ja banaan doe ik ook, maar ruikt vaak wel in je tas. En niet vergeten weg te gooien als je hem niet eet want sommige landen mag hij niet mee haha

1 like

Ik weet niet wat die behandeling is. Maar ik heb onlangs de Intralasik bij Visus gedaan. Ik had alleen de eerste 5 uren last van brnaderige ogen en gevoeligheid voor licht. De volgende dag kom ik al helemaal goed zien. Een week later was het zicht in mijn linker oog 150% en rechter wel minder. Ik ging wel pas na 5 dagen werken om gewoon mijn ogen rust te geven want ik doe veel beeldschermwerk

Ik heb 8 jaar geleden de transPRK-behandeling gehad, en dat is lang geleden, maar ik weet nog goed dat ik na een week vrijwel alles weer kon doen. Dat geloof je niet op dag 1 (ik vond het best pijnlijk, maar ik was ook niet zo strak op mijn medicatie de eerste dag), maar de week erna kon ik gewoon weer aan het werk. Volgens mij kon ik na een paar dagen al kentekenplaten van 20/30 meter afstand lezen, wat ik eerder niet kon met mijn sterkte (volgens mij -6 en -5). Weet nog dat ik helemaal flabbergasted was dat dat al zo snel kon. De eerste dagen heb ik wel in het donker doorgebracht, want het licht kon ik niet verdragen. Maar na een week ging dat echt een stuk beter. Gewoon weer naar werk (+ achter de computer). En buiten moet je de eerste tijd sowieso een zonnebril dragen. Ik heb wel een week rust genomen voor het herstel, maar feitelijk had ik eerder aan het werk gekund.

Of ik meteen de week erna een drukke periode in had willen gaan, ik denk het niet. Het is alsnog een operatie, en er kunnen altijd complicaties optreden. Maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk.

Ik ben nog steeds heel blij dat ik het gedaan heb, een van de beste grotere uitgaven van mijn leven.

2 likes

Dank voor het delen! Dat klinkt goed :slight_smile: ik houd er rekening mee dat ik een week in een donkere kamer moet verblijven, dan kan dat alleen maar meevallen. De optometrist en de andere medewerker die ik vandaag gesproken heb schatte in dat ik makkelijk op dag 8 naar een conferentie kan - of ik het risico van mij daarover inschrijven ook ga nemen moet ik nog over nadenken.

Het valt qua drukke periode ook wel mee, het is vooral een conferentie op dag 8-9-10 waarmee ik in m’n maag zit, en verder dus een werk/schrijfweek in het buitenland vanaf de vierde week na de behandeling - maar dat betekent eigenlijk dat ik die week maar 4 uur achter een computer zit per dag ipv 8 dus dat komt misschien juist wel goed uit. En m’n (wandel)vakantie in week 5, 6 en 7 na de behandeling.

Dus er is veel “aan de hand” de periode na de behandeling maar daardoor juist relatief weinig computerwerk, en ik denk dat dat het moeilijkst kan zijn. Dus ik heb de afspraak in laten plannen! 7 april :nerd_face:

2 likes