Durf te vragen #8

Heeft iemand wel eens een fietsaccu laten vallen? Heb je toen laten testen bij een fietsenmaker of nog veilig is, of gewoon eerste periode naar symptomen gekeken (heet worden enz)?

Officieel wel goed om te laten checken. Kunnen nu barstjes in zitten die je niet ziet en als daar later door regen vocht in komt, kan in het ergste geval de accu ontploffen bij opladen. Ik heb hier laatst allerlei filmpjes van gezien bij mn BHV cursus
 :sweat_smile:

Ja klopt dat heb ik gelezen, maar ook dat een fabrikant dat moet adviseren en de kans klein is dat er daadwerkelijk schade is, want ze kunnen wel wat aan. En dat je zelf komende tijd kan checken naar gevaren (heet worden etc). En als dat wegblijft je ok bent. Was benieuwd wat andere mensen hebben gedaan.

Mja dat stemmetje in mijn hoofd blijft zeggen
 Gevaar! Ik kan alleen geen fietsenmaker in de buurt vinden die dit kan checken :unamused:.

2 likes

Heeft iemand ervaring met Palais kussens? Ik vind ze prachtig maar zo duur en wil weten of ze het geld waard zijn van iemand die er niet voor betaald wordt om dat te zeggen :joy:

Ik heb er eentje voor binnen, met franjes. Die franjes laten allemaal los, soms met plukken tegelijk.
Voor de rest is het wel een dik kussen en de stof blijft prima.

1 like

Tegen een familielid die hetzelfde had zei de fietsenmaker dat als het een goed merk van batterij is (Bosch, Yamaha,
) en je hoort geen onderdelen los zitten, dat het niet zo’n kwaad kan. Maar zou inderdaad de komende tijd alert zijn op oververhitting etc bij het opladen.

1 like

Oké ik voel me echt achterlijk maar ik kom er met behulp van Google, de Post NL app en de AI assistent gewoon niet uit. Ik wil een pakketje retour sturen naar een winkel. Deze winkel levert geen retourlabel maar geeft alleen een adres en zegt dat je de retourzending zelf moet organiseren met een verzender naar keuze. Ik wil het pakketje met Post NL versturen maar hoe werkt dat dan? Moet ik het adres er gewoon opschrijven? Of moet ik dat zeggen op het PostNL punt en maken zij dan een label aan waar het adres op staat (met een track en trace code)?

1 like

Haha je klinkt als een kind van 14 die niet weet waar de postzegel geplakt moet worden. :joy:

23 likes

Ja zo voel ik me ook :joy:

2 likes

“Pakket versturen PostNL” leverde geen hits op op Google? Lijkt me sterk :sweat_smile:

Nee dan krijg ik natuurlijk gewoon resultaat. Maar ik kom in een soort loop terecht waarbij als ik dit Google ik steeds in de app uit kom en dan klik ik op ‘ik wil een pakket versturen’ en dan leidt ie me naar een pakketpunt zoeker? Maar ik ga dit wel even als een echte millenial op een laptop Googlen.

1 like

Als je in de app onderaan klikt op ‘verzenden’ en dan kies je voor brievenbuspakje of pakket.
Dan wijst het zich denk ik echt vanzelf voor je!

1 like

Als ik dat intyp op Google (op mijn telefoon) is de eerste link pakket versturen en dan klik je op verzendlabel kopen. Dan vul je alles in en betaal je en krijg je een code en die wordt gescand bij het postnl punt en dan printen zij een stickerlabel uit (ik heb het vandaag nog precies op deze volgorde gedaan)

Nooit gedacht dat we dit nog eens zouden moeten uitleggen :joy:

3 likes

Haha oké ik dacht hoe kan het nou dat ik dat niet krijg en ik heb het dus nogmaals gegoogled.

Maar ik drukte dus de hele tijd op dat ‘Hoe verstuur ik een pakket?’ en dan kwam ik dus in de app bij het kaartje waarop je een pakketpunt kan zoeken. Maar goed ik heb nu dat bovenste aangeklikt en dan kom je inderdaad wel gewoon uit bij de instructies.

1 like

Ik zoek een liedje dat ik net op de kermis hoorde :smile: Ik dacht dat het van I Am Aisha was maar kan het niet vinden. Het is Nederlandstalig en ze zingt ‘bouncen met die money, bouncen met die Asser’

Ken iemand deze? Vast wel!

2 likes

Boing boing van lautje

6 likes

Oh jaaa tnx! :partying_face: jij was echt snel

3 likes

haha ik zag het toevallig

1 like

dorstig van lauwtje is ook een heel lekker plaatje één van mn favo nummers in dit genre :clap:

hele verse van lauwtje is mn lievelingsstukje heb ooit een soort tiktokdansje op gemaakt nog maar nooit op kunnen dansen in da club helaas

1 like

Oh goeie tips, tnx! Gaan op m’n lijstje

Ik vind Zulke dingen doe je van I Am Aisha ook leuk, en vooral die zin “schat je loopt al veels te lang met die haren” :sparkles:

2 likes