Durf te vragen #8

Ik moest m’n rijbewijs laten vervangen toen m’n baby net geboren was, dus ik sta op mn rijbewijs foto met zieke wallen :sob::joy:

Oké ik ga nog maar even braaf een nieuwe foto maken dan, teveel wisselende verhalen :joy:. En ik heb die dag ook een sollicitatiegesprek dus shinen moet ik sowieso al

5 likes

Ik ben echt verbaasd over dat het mensen zoveel uitmaakt hoe je eruit ziet op zo’n pasje. Die zit echt alleen maar in m’n portemonnee omdat het moet, dus boeie hoe ik eruit zie. Ik kan echt nog geen 5 situaties bedenken waarin iemand m’n id wil zien (politie, grenscontrole maar ik vlieg nooit, en alcohol maar ik ben volledig grijs dus das niet nodig)

18 likes

Enige waar ik t moet laten zien is het pakketpunt :joy:

4 likes

Ik ben ooit uitlachen om mn foto bij de douane😂
Zo blij toen ik een nieuw paspoort kon halen, al is mijn foto nu ook niet best.

3 likes

Ja same en als ik op vakantie ga zie ik er 9/10 keer uit als een zwerver dus dan zien ze toch geen verschil met de foto.

5 likes

Wij hebben aankomende week weer 40 meisjes van 13/14 over de vloer op werk voor Girlsday. Ik mag een stuk begeleiden waarbij de met name zien hoe het werk eraan toe gaat en ze mogen vragen stellen. Dat vragen stellen komt eigenlijk nooit echt lekker van de grond, zijn er nog creatieve tips om het gesprek en de interactie op gang te brengen (heb weinig ervaring met deze leeftijd specifiek)?

2 likes

Heeft iemand hier wel eens bij Kasa-Store besteld? Italiaanse webshop.

1 like

Misschien online insturen dus dat ze die zelf typen? Ben ff kwijt hoe die site heet waar dat kan…

1 like

Bedoel je mentimeter?

3 likes

On the spot roepen: en zijn er nog vragen gaat met welk middel dan ook niks opleveren denk ik. Dat werkt vaak ook met volwassenen niet zo.

Dus leent het zich om van te voren te zeggen stuur je vraag in als je wel denkt dat er vragen zijn? Of zou anders kijken naar iets waarbij je bijv werkt met stellingen over het werk? Dan kan je ook zeggen goh waarom denk jij waar/niet waar en zo interactie op gang brengen.

4 likes

Ah stellingen is wel leuk inderdaad! Merci!
@chasingrainbows ze moeten hun telefoon dus op school laten (daar liepen we vorig jaar tegenaan haha)

Dan sticky notes en zo kun je evt tussendoor al vragen laten opschrijven of even 5 min de tijd geven op het eind. Misschien kun je dan vragen bij elkaar zetten (de sticky notes groeperen) en kun je makkelijker antwoord geven.

1 like

Weet iemand toevallig waar dit jasje van is?

7 likes

Deze van freepeople lijkt er op: Google Afbeeldingen resultaat voor https://di2ponv0v5otw.cloudfront.net/posts/2025/05/28/6837a37621bd421c2a34b30b/m_wp_6837a38444ad4d5970d0fa5e.webp

3 likes

Domme vraag, maar als je in een raam van een dakkapel dat uit 3 delen bestaat vouwgordijnen wil ophangen, doe je dan per raamdeel één gordijn? Dus twee kleintjes aan de buitenkanten en een grote in het midden? Ik weet het echt niet :pleading_face:

1 like

Kunnen bepaalde delen dan open? Wij hebben een dakkapel met 3 ramen, waarvan de 2 buitenste open kunnen dus hebben we 3 rolgordijnen. Lijkt me onhandig om altijd het hele rolgordijn omhoog te moeten doen om een raam open te zetten.

Ja de twee buitenste twee van de drie kunnen inderdaad open, dus eens. Maar die drie delen naast elkaar los bekleden lijkt me ook heel ingewikkeld qua maatvoering (we willen eigenlijk voor nu iets kant en klaars) en het feit dat het geen losse nissen zijn (kozijn loopt gelijk aan de muur, dus het moet via het plafond worden bevestigd) dus ik kom er niet helemaal uit…

1 like

Ik wilde net zeggen laat de kwantum/leen bakker langskomen, maar dat wil je dus niet. Zij hebben mij enorm goed geholpen met mn rare ramen

Hoe bedoel je kozijn loopt gelijk aan de muur? Zie het ff niet voor me haha. Wij hebben kantel/kiepramen waar we gewoon rolgordijnen op geplakt hebben, ook gewoon kant en klaar maar die dingen kun je zelf nog smaller knippen.

1 like