Durf te vragen #8

Kan dat niet in een afspraak gecombineerd worden? Althans zo ging het bij ons! Al hebben we wel twee afspraken gehad, een initiele om het door te spreken, en dus het tekenen.

Vanuit mijn werkgever kon ik er bijzonder verlof voor opnemen trouwens, had recht op vier uur.

3 likes

Gisteren gehad toevallig en duurde bij ons (zeer simpele overzichtelijke situatie) echt maar 30 min ahahaha maar er stond een uur voor gepland dus zou dat lekker aanhouden

3 likes

Ja we gaan het inderdaad dezelfde dag tekenen! Maar het doorspreken moest dan daarvoor.

Ik ga eens kijken in mijn cao wat er staat. Dankje!

1 like

Oké ik voel me echt dom dat ik het vraag. Maar hoe kan je een last minute hotel aanbieding boeken? Als in, zijn daar bepaalde sites voor of bepaalde momenten dat de prijzen nog verder zakken?

Ik wil zo’n 150 losse foto’s laten afdrukken voor een fotoboek en dat dan cadeau doen aan mijn moeder. Wat is een goede plek om dat te laten doen, of maakt het niet echt uit? Kruidvat of Hema moet ik bijvoorbeeld aan denken, is het een groot verschil tussen die twee?

2 likes

Als je ze niet morgen al nodig hebt loont het wel om bij 1 van de 2 te bestellen ipv bij de automaat uit te printen. Ik heb bij beide besteld en was prima. De print automaat bij beide trouwens ook, maar de prijs per printje ligt dan wel veel hoger.

3 likes

Oh goede tip, daar had ik totaal niet bij stil gestaan. Ik dacht vooral na over verschil in kwaliteit en dacht ook eigenlijk dat je tegenwoordig alleen nog maar bij zo’n automaat kon printen :sweat_smile:

Ik gebruik altijd profotonet voor al m’n foto’s. Denk wel iets duurder dan hema etc maar echt mooie kwaliteit!

6 likes

Ik ben laatst een paar dagen weggeweest zonder iets te boeken. Ik sliep elke dag ergens anders en boekte dan op de dag zelf iets. Dat gewoon via de standaard reserveringssites. Dat scheelde dan elke keer 40% of 50% met de prijs die het de weken/dagen daarvoor was. Ik vond het wel stressvoller haha maar het was laagseizoen en zou het wel vaker doen want het lukte makkelijk om iets te vinden en was aan het wandelen dus sliep sowieso elke dag op een andere plek. En daardoor heb ik wel voor relatief weinig geld in hele luxe hotels geslapen. Ik denk ook dat het minder scheelt als je dan voor 3 nachten zou boeken want dan zijn die prijzen voor 2 nachten alsnog wel hoog

3 likes

Zo’n apparaat duurt echt eeeeuwen voor zoveel foto’s

Zelf heb ik regelmatig foto’s laten afdrukken via Pixum. Was altijd tevreden en vaak fijne aanbiedingen.

2 likes

Profotonet.nl. En dan het lustre papier. Zijn echt heel mooie afdrukken die jarenlang goed blijven. De oudste afdrukken zitten nu 10+ jaar in een fotoboek en zien er uit als nieuw

12 likes

Heeft iemand ervaring met/tips voor een laaggeletterde volwassene leren schrijven?

Ik ben vrijwilliger in een soort buurthuis waar ik huiswerkbegeleiding geef aan kinderen. Nu werkt daar ook een Marokkaanse vrouw als vrijwilliger die had aangegeven dat ze graag wil leren schrijven. Ze is aan mij gekoppeld hiervoor (doe ik graag), maar ik heb hier geen ervaring mee en het is natuurlijk anders dan een kind leren schrijven. Ze spreekt dus al wel goed Nederlands, maar heeft als kind nooit goed onderwijs gehad waardoor lezen moeizaam gaat en schrijven heeft ze helemaal niet geleerd.

Om te leren schrijven lijkt het me belangrijk om te beginnen met veel oefenen met lezen, om vertrouwd te raken met letters en woorden. Ik merk echter dat ik twijfel over hoe ik dit moet aanpakken. Is hier bijvoorbeeld een aanbevolen methode voor? Waar begin je? Moet ik haar echt schoolschrift aanleren zoals op de basisschool (ik weet niet waarom je per sé aan elkaar zou moeten schrijven nu), of zijn blokletters ook prima? Kent iemand wellicht sites of boeken met goede opdrachten die ik met haar kan doen?

3 likes

Deze! home | www.alfabeter.eu

En verder kun je kijken wat Stichting Lezen en Schrijven aanbiedt. Zij verwijzen volgens mij ook naar bovenstaand materiaal.

4 likes

Welke lippenbalsem vinden jullie echt top? Ik heb laatst cicaplast van la roche gekocht maar zelfs daar ben ik niet echt tevreden over. Alsof er een soort plastic laagje op mn lippen zit.

Zoek je echt enorm verzorgend of meer gewoon voor door de dag wat hydratatie?

1 like

Lipconditioner van Caudalie is momenteel mijn fave en niet duur

2 likes

Diglin en Lowan zijn bekende methodes om te werken aan alfabetisering. En ik zou eens gaan kijken bij de bibliotheek, die hebben doorgaans ook een groot aanbod (dan zoek je ook op alfabetisering)

3 likes

Ik hou ook niet van dat soort laagjes (bijv. Labello of vaseline vermijd ik, ik heb het idee dat mijn lippen daar juist schraal van worden). Ik gebruik nu al jaren Burt’s Bees en ik heb nooit meer ergens last van.

2 likes

Weleda Everon werkt voor mij heel goed. Worden m’n lippen niet afhankelijk van en goed verzorgend.
Clarins lip perfector ben ik ook fan van. Ziet er gewoon mooi uit en redelijk verzorgend.

1 like