Durf te vragen #8

Heeft iemand de croissant pizza bij de New York Pizza gehad? Zo ja, was ie lekker?

Ja ik. Was op zich ok maar erg vet. Smaak was goed maar was het na een tijdje wel zat. Zou ‘m niet nog een keer bestellen.

2 likes

Ik twijfelde of ik 'm zou bestellen, maar uiteindelijk niet gedaan. Niet veel aan gemist dus als ik het zo hoor.

3 likes

Bij de stellingen zou je ook nog kunnen doen dat ze moeten staan/zitten als ze voor/tegen zijn. Of bijv. aan de linker of rechter kant van de ruimte gaan staan als je voor/tegen bent. Op die manier moeten ze wel iets kiezen. Want met handen opsteken heb je het risico dat niemand voor is en ook niemand tegen hahaha.

2 likes

Ik heb deze groene curry-paste een keer gekocht bij Lidl en nog steeds in de kast staan. Maar ik weet eigenlijk niet goed hoe je het gebruikt, er staan geen ‘instructies’ op het potje. Mix je het met kokosmelk? En doe je dan een gedeelte van het potje erbij en zo ja hoeveel, of alles in 1x? :see_no_evil:

curry paste

2 likes

Ik vrees dat het een kwestie van uitproberen is :joy: ligt eraan hoe geconcentreerd het is maar ik zou eerst een of twee eetlepels proberen met kokosmelk, meer toevoegen kan altijd nog

3 likes

Ik zou een recept zoeken waarin groene curry paste nodig is

3 likes

Edit: opgelost!!

Ik weet niet zeker in welk topic dit past maar: is iemand weleens met een huurauto naar Ameland gegaan en hoe heb je de veerboot geboekt zonder dat je van tevoren je kentekennummer weet? Haha echt dom maar wij gaan dus naar Ameland met een huurauto (ivm veel spullen + kind mee en geen goede OV verbinding naar Holwerd), en overal wordt gewaarschuwd dat je een ticket voor de boot op tijd moet reserveren maar ik heb dus pas een kenteken op de dag zelf. Kun je een kentekennummer op de dag zelf nog wijzigen? Dan voer ik er een in van mijn moeder ofzo.

1 like

Ja dit, in een recept staan vaak gewoon hoeveelheden en ik denk dat Lidl currypasta een stuk minder sterk/ geconcentreerd is dan de Thaise merken bij de toko dus je zal niet snel teveel toevoegen.

2 likes

Dat kan vast wel, en anders kun je hiervoor wel even bellen met de rederij.

1 like

Oh kijk, hier staat het gewoon:

3 likes

Thanks, ik heb net iemand te pakken gekregen inderdaad! Ze raden een fictief kenteken aan.

En nu blijkt bijna alles al vol te zitten :cry: :cry:

Jaa dat is echt een drama met Ameland. Tegenwoordig moet je eerst de boot boeken en dan pas het verblijf (als je een auto mee over wil nemen dan).

2 likes

Hahahaha het is nu zo erg dat we toch aan het kijken zijn naar OV en dan daar een bakfiets huren voor baggage en kind! (en dan hopen dat een van ons op zo’n ding kan rijden want nog nooit gedaan)

3 likes

Heeft Ameland geen los bagagevervoer naar huisjes? Ken dat van andere eilanden wel. Dan wordt het vanaf de boot meegenomen naar je logeerplek.

Ja dat is er, maar zo’n bakfiets lijkt me ook wel handig voor boodschappen (zit niet om de hoek van ons huisje) of als we naar de andere kant van het eiland willen. Aangezien je in april niet weet hoeveel regen en tegenwind je hebt. Het is voor alleen heen en terug wel eerst 3,5 uur met het OV maar dat is ook weer geen ramp.

Voel me echt dom dat we hier niet eerder aan gedacht hebben hahaha

4 likes

Ja dit heb ik vorig jaar gedaan, bakfiets gehuurd en die werd op de locatie van het verblijf gebracht. Hadden 1 bakfiets en 1 losse elektrische fiets, was echt top. En m’n vriend fietste er zo op weg gelukkig.

Edit: waren wel met de auto op de boot ivm babyspullen toen. Maar was ook drama met boeken, uiteindelijk dag eerder gegaan en nog 1 nacht in een hotel omdat alle boten vol zaten :rofl:

1 like

Ik heb een paar jaar geleden met mijn toen nog kleuter een lang weekend gekampeerd op Schiermonnikoog. Fietsenverhuur zat daar direct na uitstapplek van de boot.
Alle kampeerspullen en kind in die bakfiets en dat ging prima. Ik had uit skeerigheid een niet elektrische gedaan en heb dat soms wel vervloekt, maar zonder alle spullen erin was dat prima te doen, ook met tegenwind.
Ik had nog nooit op een bakfiets gefietst en het was echt heel goed te doen.

We gaan over twee weken een weekend weg met familie en ben nog op zoek naar een leuk spel/activiteit om met elkaar te doen.
We hebben twee jaar terug Minute to win it (korte grappige spellen tegen elkaar of tegen de klok) gedaan en vorig jaar deden we What’s in the box (dat je moet voelen wat er in de doos zit zonder te kijken).
Dit jaar ben ik wat inspiratieloos.
We zijn met 10 mensen, de jongste is 12 jaar en de oudste is 78 jaar. Vooral grappige dingen vinden ze leuk.

Heeft iemand wellicht een leuk idee?

1 like

Crazy 88? Kun je heel makkelijk aanpassen op de doelgroep/locatie. Online staat veel inspiratie voor opdrachten.

2 likes