Misschien suf, maar bij ons is hitster favoriet, bij de kleinkinderen omdat zij de huidige liedjes kennen en de opa’s en oma’s kennen weer heel andere nummers
Ik wil in juni een weekend weg en ben aan het kijken voor Marrakech. Ik ga samen ket mijn man, maar ik twijfel nu omdat ik zag dat dit code geel is. Ik kan alleen niet echt terug vinden wat het inhoudt. Iemand recent nog daar geweest?
Volgens mij is Marokko al jaaaaren geel op nederlandwereldwijd kun je meer info vinden
dat staat toch gewoon op pagina waar je ook het kleuradvies vindt?
Nee dus, anders zou ik het hier toch niet vragen.
Dit staat er
Er staat lees verder in het reisadvies met welke risico’s u te maken krijgt. Maar dat staat vervolgens nergens beschreven.
Staat dat niet onder terrorisme en criminaliteit?
Je kunt die dingen uitklappen
Het staat er inderdaad niet expliciet van ‘dit zijn de veiligheidsrisico’s, dubbele punt ……’ maar het zijn volgens mij inderdaad alle info daaronder, dus meer criminaliteit, kans op zakkenrollen, onrust, etc.
Dit is overigens al heel lang zo, want toen ik 10 jaar geleden naar Marokko ging was het ook al geel.
(En sowieso moet je maar eens wat andere landen opzoeken, populaire vakantiebestemmingen zoals Bali ej zuid-Afrika zijn ook geel. Dus zou me niet te druk maken, gewoon even wat extra opletten en bewust zijn van risico’s)
Same ik was in 2015, 2017 en 2019 in Marokko en was destijds ook geel.
Frankrijk is trouwens ook nu geel. Is er iemand die daarom niet naar Frankrijk gaat haha
Ja I know, maar ik dacht dat er per kleur dan een advies of risico beschreven zou staan. Dat is dan blijkbaar niet zo.
Thanks allemaal
Reisadvies geel is niet meer dan “U kunt reizen naar het land of gebied. Maar let op: er zijn bijzondere veiligheidsrisico’s.”. En die bijzondere risico’s zijn dus wat er per thema opgelijst staat.
Ik heb afgelopen weekend met vrienden het spel ‘Kuddegedrag’ gespeeld en ik heb behoorlijk moeten lachen. Het is ook erg grappig om het te spelen met zelfbedachte vragen die gaan over de spelers.
Sounds fishy!
Eens met bovenstaande berichten! Ik was er zelf september vorig jaar en voelde me niet (on)veiliger dan in andere grote Europese steden. Wel druk (en warm! Is het in juni niet heel heet?) maar voelde me niet onveilig.
Bingo?
Marrakech is prima hoor, tijdje terug nog geweest
Ongevraagd advies mogelijk maar ik zou persoonlijk juni Marrakech heroverwegen, echt loeiheet: het wordt dan met gemak 35 graden en in de medina voelt dat nog veel warmer/blijft het zo hangen qua hitte. Ik ben 4x in Marrakech geweest en altijd buiten de maanden mei - aug ivm de hitte. Laatste keer was eind maart / begin april en toen was het al rond de 28 graden en voelde al intens in de zon.
Ik ga binnenkort naar de champagnestreek! Iemand nog tips?
@Tumtum @Bennielava @Cajun-moon @Malija
Heel erg bedankt voor de ideeën!
Ik heb overlegd en het wordt crazy 88! Ze vinden het helemaal leuk.
De nichtjes nemen Hitster mee en heb zelf toevallig kuddegedrag nog ergens achterin de kast haha
Van tevoren kijken of je bij wijnboeren kunt reserveren (als dat is waarvoor je gaat). Ik ga al jaren met vriendinnen een weekend en vroeger kon je zomaar bij iedereen aankloppen en dat is afgelopen jaren minder gebruikelijk geworden.