Durf te vragen #8

Misschien bijv hoogte van subsidiebedrag dat ze ontvangen van de gemeente & sponsoren? weet dat deze club wel actief sponsors werft/heeft.

Zijn er mensen hier die een sta-zitbureau hebben? (Liefst elektrisch verstelbaar) Zo ja, welke heb je en zou je hem aanraden? Ik zie door de bomen het bos niet meer omdat er zoveel dezelfde lijken te zijn haha.

Ik heb de Bekant van IKEA sinds najaar 2020. In de coronatijd heel veel gebruikt, nu nog mondjesmaat, maar ik ben er erg blij mee. Het verstellen werkt simpel en je kunt je kabels handig wegwerken in het netje onder het bureaublad. Hij is wel vrij groot, nu ik niet meer zoveel thuiswerk zou ik voor een kleiner model gaan, denk ik.

Edit: ik zie nu dat deze uit het assortiment is :sweat_smile: Sorry! Maar als de opvolger (Mittzon) vergelijkbaar is, zou dat een goede optie kunnen zijn

1 like

Super specifieke vraag, maar ik kan er niet tegen dat ik er niet op kan komen.

Ik zoek een liedje. Volgens mij was het een poos (misschien wel jaren) terug in mijn algoritme op tiktok. Het is een wat melodramatisch liedje met iets van ‘feeling that i just can’t explain’ erin. Ik herken een stukje van de melodie in American Town van Ed Sheeran (vanaf 2.05).

Help, haha

Edit: weet het al. Het is Ceilings van Lizzy McAlpine. Ik kan weer wat nuttigs doen met mn leven

3 likes

Werkgevers zijn toch verplicht werknemers een Arbo-proof thuiswerkplek te geven? Ik krijg hiervoor een budget van € 750. Of is het niet voor werk?

Dan moet je hem toch alsnog zelf uitzoeken etc en kunnen tips helpend zijn?

8 likes

Ik moet pokemonkaarten bestellen voor een kind van 6, maar waar doe ik dat en wat zijn dan een beetje normale kaarten?

1 like

Een familielid van een goede vriendin is overleden en de uitvaart is zaterdag. De dienst is in hetzelfde uitvaartcentrum als waar de uitvaart van m’n vriendin haar mama was. Ze praat hier niet veel over maar heeft het wel nog steeds moeilijk met het feit dat haar mama er niet meer is. Nu dacht ik dat het wel fijn zou kunnen zijn dat ik naar de dienst ga, zodat ik haar naderhand een dikke knuffel kan geven om haar te laten zien dat ik er voor haar ben, en weet dat ze het moeilijk heeft zonder dat ze dat expliciet moet zeggen (ze doet zich vaak veel stoerder voor dan ze eigenlijk is :slight_smile: ). Zou dat een goed idee zijn? Ik twijfel een beetje omdat ze het zelf niet gevraagd heeft, Ă©n ik niet via haar maar via een openbaar facebookbericht weet waar en om hoe laat de uitvaart plaatsvindt
 Is dat niet creepy als ik daar plots sta? Ik weet alleen dat als ik haar vraag of ze graag heeft dat ik kom, ze sowieso gaat zeggen dat dat niet nodig is.

5 likes

Je kan het ook met een berichtje laten weten.
Dus niet als vraag maar meer als “Heel veel sterkte vandaag/morgen/wanneer de uitvaart is, ik ben er voor je op locatie om je een dikke knuffel te geven. Denk aan je”
Of iets in die richting.
Daarmee voorkom je dat je er voor haar gevoel ineens staat.

3 likes

Ik ken alleen Knoldex van Enzo Knol, grote kans dat dat kind hem ook volgt/kent en het super vet vindt iets van hem te hebben ook qua verpakking enz?

1 like

Ik zou het wel vragen of in elk geval laten weten. Je kan ook vragen of het oke is dat je komt in plaats van vragen of zij wil dat je komt.

Ik vind het niet per se creepy om er zomaar te zijn, maar ze zou zich er wel door overvallen kunnen voelen, waardoor ze misschien niet direct iets aan je aanwezigheid heeft.

9 likes

Nou, in mijn geval beperkte zich dat tot de afmetingen en kleur van het bureaublad en de poten, dan is de keuzestress al gelijk heel wat minder :smile: Maar misschien laten andere werkgevers het meer vrij, ja!

2 likes

I wish, wij hebben niet eens bureaus op werk, maar we zitten met z’n allen aan een lange tafel met eetkamerstoelen.

Volgens mij is dit niet verplicht hoor? Misschien als thuiswerken vanuit een bedrijf verplicht is, maar als je dat vrijwillig doet moet je het voor een groot deel zelf regelen.

2 likes

Dit is toch mega slecht voor je lichaam?

2 likes

Als je nooit thuiswerkt is het vast niet verplicht, maar ik neem aan dat je geen zit-stabureau zoekt als je af en toe privé een uurtje op de laptop zit?

1 like

Ja ik zou ook willen dat het anders was. Als het goed is gaan we in september naar een ander pand en dan ga ik weer aanhalen dat we moeten investeren in goede werkplekken.

1 like

Heh nee ik bedoel dat je werkgever niet verplicht is om je een arbo werkplek te geven thuis op hun kosten

2 likes

Dit is zeker wel verplicht en uiteraard ook op kantoor een verplichting. Een werkgever heeft wettelijke zorgplicht. Eigenlijk mogen we zelfs maar 6 uur per dag beeldscherm werk doen. Voor de liefhebbers: Ergonomie | Arboportaal en als je doorklikt wat meer details Alle ins en outs van wetgeving en normen

Ik verbaas me echt dat er nog mensen zijn die aan een tafel op hun laptop aan het werk zijn. Is dat een agency of een startup @George ?

4 likes

Ja is een startup inderdaad, dus het is steeds een beetje afwegen waar het geld in wordt gestoken.