Durf te vragen #8

Hihi

Ik vind de uniqlo tops heeel chill maar het is niet voor grotere borsten geschikt, daar is de cup te klein voor. Mijn cup c past er net in. En heel weinig ondersteuning. Ik draag ze wel met vesten, blousjes enz op werk waar ik 9000 x per dag buk, dan vind ik beugels heel irritant.

80C en heb maat xl in die tops. Bij mijn buik enz zit het wel wat losser maar bij mijn borsten zijn de cups nét goed.

3 likes

Zijn hier fotografen? Op telefoons zit tegenwoordig een beautylens, maar zit dat ook op professionele camera’s? Of is dat iets wat altijd in de nabewerking gebeurt?
In een fotostudio zijn portretfoto’s gemaakt en de fotograaf heeft nu ruw / onbewerkt materiaal gestuurd waaruit we kunnen kiezen en dan worden een paar foto’s (na)bewerkt. Maar op die ruwe foto’s zie je geen moedervlekjes. Hoe kan dat? Het was binnen, er was voldoende belichting en de foto’s zijn super scherp, dus het is niet door overbelichting of onscherpte dat je het niet ziet.
Of moet ik de term “onbewerkt” met een korrel zout nemen en wordt al over de hele serie een automatische “beauty” filter gegooid?

Ik heb nu zelf echt zo’n zwangerschapsfotoshoot in mijn hoofd door een hobbyfotograaf op een veld in golden hour dus nogal wiedes dat je geen moedervlekjes enzo ziet en het er prachtig uitziet, maar het was een ingehuurde professionele serieuze fotograaf die heel dichtbij foto’s nam:’)

Diafragma en licht kunnen helpen maar zou denken dat er al een licht sausje overheen is gehaald.

2 likes

Ik heb 70H gehad en vond het echt prima! Het is en blijft alsnog een shirt met cups, maar met dat in het achterhoofd vond ik het echt een fantastische shirtje. Zeker in de zomer.

1 like

ik draag een s met 70g en ik vind ze wel chill! ik vind sommige tops wel groot vallen (de top zelf, niet per se het behagedeelte) dus als je twijfelt zou ik de kleinere maat kopen

2 likes

Ik denk eerlijk gezegd niet dat een Japans merk op een ondermaat van 90/95 in enige maat die ze bezitten losser gaat vallen :grimacing:

Denk ook dat je bijzonder weinig hebt aan alle ervaringen van mensen met ondermaat 70, want 70-D of 70E zijn alsnog best kleine borsten en totaal niet te vergelijken met het volume wat een 90/95 in enige cupmaat inneemt zeg maar, zelfs met een cup A in 95 is dat meer volume.

10 likes

Ik heb 75E en ik vind ze wel fijn zitten! Best “strak”, je moet er niet 20 km mee willen hardlopen ofzo :sweat_smile:maar ik heb ‘m van de week aan gehad bij een concert en dat ging met springen en dansen enzo meer dan prima!

Ja daarom vroeg ik idd naar de omvangsmaat want dat is wel ff een ander gewicht wat je dan meedraagt aann borsten en steun die je dus misschien nodig hebt! Zou dan idd niet per se uniqlo aanraden denk ik

2 likes

In fotografiewereld zie je heel erg dat mensen die net beginnen verschillende presets/filters kopen. Die mensen kunnen dan aardig fotograferen (maar eerlijk, de lens doet het meeste werk) maar met die presents ziet het er een stuk gelikter uit. Je ziet het vooral bij fotografen die alles met die veenlijk kleur doen. Maar daarvan verdwijnen moedervlekjes niet, dus ik zou in dit geval denken dat er inderdaad nog een gewone filter overheen is gehaald. Nu ben ik wel benieuwd, kun je het niet vragen?

1 like

Haha, heb je hier een voorbeeld van?

1 like

Als je family shoot fotograaf googelt is 50% zo. Is echt de sepia van de 21e eeuw.

7 likes

Echt he, ik wilde voor de newborn shoot van mijn tweede kind dezelfde fotograaf als bij de eerste. Maar toen zag ik dat ook zij naar het veenlijkfilter was geswitched. Nog gevraagd of de fotoshoot in de ‘oude’ stijl kon, maar dat was geen optie.

1 like

Ik denk zoiets. Dit lijkt ook wel echt in het veen gefotografeerd te zijn ook nog :grin:

6 likes

@Indigo oh ja ik zie het. Lekker beige wel

Ik heb 85D en draag XL van die tops, neem altijd die met de dunne bandjes. Ik vind het echt fantastisch zitten, super comfortabel en voor mij zeker niet te klein en voldoende steun. Draag ze ook prima buitenshuis.

Interessant zoveel verschillende ervaringen hier :grin:

1 like

Ik heb iets op facebook marketplace gezet… maar waar kun je je eigen advertenties terugzien in de app?

Edit: en holy shit, walhalla voor oplichters blijkbaar. Meteen reacties en kunnen wel ophalen met budbee en die betalen dan contant. :joy:

Achter mijn huis zijn garageboxen waar een buurman vermoed ik zijn motor in heeft staan. Zodra het voorjaar begint haalt hij deze elke zaterdag en zondag te voorschijn om te gaan rijden. Tot zo ver niks bijzonders. Maar wat ik niet snap is dat hij deze motor rustig een half uur stationair tussen garageboxen laat draaien voordat hij vertrekt om daarna nog een tijd gas te geven zonder te rijden. Is er een logische verklaring hiervoor? Want dat stationair draaien van een (zware) motor tussen garageboxen maakt een hoop herrie kan ik je vertellen. Eigenlijk kan ik mijn ramen/deur pas openzetten wanneer hij vertrokken is want tot die tijd is het echt niet fijn qua geluid en rook….

Ik vroeg dit aan m’n man die motor rijdt en volgens hem is dit nergens voor nodig :sweat_smile:

1 like

Om overlast te veroorzaken omdat ie een kleine pik heeft. Echt hekel aan dat soort lui

46 likes

Dat vermoedde had ik inderdaad ook maar ja ik rij geen motor dus misschien zie ik iets over het hoofd. Fijn dat je man mijn idee bevestigd.

1 like