Durf te vragen #8

Neuh tenzij je een hele oude motor hebt en iets moet sleutelen ofzo / moet kijken wat er niet goed gaat is het nergens voor nodig om m te laten draaien. Mijne is ook gewoon starten en gaan, of hij draait stationair terwijl ik nog mn handschoenen aantrek oid (10 seconden werk).

1 like

Is gewoon heel irritant motorbezitters gedrag. Misschien helpt het als je hem erop aanspreekt, misschien niet

2 likes

Zou het zeker proberen. Niet te doen zo

1 like

Ughh zo irritant. Ik heb ook boven een buurtfietsenstalling gewoond waar iemand hetzelfde deed met z’n motor. Heel vervelend geluid idd.

2 likes

Het is inderdaad heel irritant. Ik ga er alleen niks van zeggen zoals sommigen aanraden. Ik woon alleen en dat maakt dat ik in dit soort situaties toch sneller mijn mond hou. Ik heb geen zin in gedoe met de buren.

1 like

Je kunt zoiets toch rustig en netjes vragen? Daar hoeft niet meteen ruzie van te komen toch?

7 likes

Ik verwacht ook geen ruzie. Ik woon in een nog al ons kent ons omgeving wat er voor zorgt dat ik liever mijn mond hou. Ik heb niet zo zin om hierom besproken te worden.

Oh wel zonde dat je je daardoor laat leiden.

11 likes

Ik heb verschillende ramen in mijn woning die ik niet kan wassen omdat ik er niet bij kan. Ik huur een woning (particulier). De ruiten aan de voorkant zijn nu echt zo vies en de vensterbank ook, maar die kan ik grotendeels ook niet schoonmaken. Ben ik hier als huurder zelf verantwoordelijk voor of is de verhuurder dit? Ik zit eraan te denken om misschien in de buurt eens te vragen of iemand zo’n ramenwisser heeft op een paar meter lange stok oid. Zelf een glazenwasser huren zal best duur zijn denk ik? En helaas lost het ook het vieze-vensterbank probleem niet op. Iemand toevallig ervaring met zo’n magnetische ramenwisser?

2 likes

Ik zou gewoon een glazenwasser vragen en dan kan je ook vragen of hij de vensterbanken wil meenemen omdat je er zelf niet bij kan. Wij betalen voor ons hele huis 25 euro. Dus valt qua kosten wel mee vind ik.

1 like

Wat @Bospaadje zegt. Een glazenwasser nemen. Je kunt vaak zelf met hun afspreken hoevaak per jaar. Wij betalen ook €25 per keer.

1 like

Volgens mij is het wassen van de ramen verantwoordelijkheid van de verhuurder als je er als huurder niet veilig zelf bij kunt komen. Wordt wel vaak doorberekend in de servicekosten, maar scheelt nogal als een glazenwasser komt voor het hele gebouw ipv alleen jouw woning.

1 like

Ik heb RVS bakjes gekocht voor eten, maar ruikt dat altijd zo sterk? Ik kan me dat helemaal niet herinneren van vroeger.

Ik zag jaren geleden eens een soort klei ergens op insta ofzo waar je allerlei praktische dingen mee kunt maken en dat aan allerlei oppervlaktes hecht. Weet iemand wat ik bedoel? Ik kan het niet meer vinden.

Heb zoiets nodig omdat een bedel met steen erin (vast nep) deels kapot is gevallen en nu wil ik het weer ā€˜heel’ maken met… ik dacht aan die ene klei. Weet iemand wat ik bedoel?

Herken ik niet! Waar ruikt het naar?

4 likes

Sugru? Ik heb het nooit geprobeerd maar zag er ook ooit reclame voor en vond het zo fascinerend hahaha

3 likes

Ja, naar metaal haha

2 likes

Ja dit moet het zijn! Heb het meteen besteld, eens kijken hoe wonderlijk dat wonderspul is

Ik vind het fijn spul! Heb daarmee eens mijn oplaadkabel verstevigd en een scheur in de lade van de koelkast gerepareerd.

1 like

Ik heb er ook een aantal dingen mee gerepareerd en vond het best wel chill!!