Durf te vragen #8

Bedoel je mentimeter?

3 likes

On the spot roepen: en zijn er nog vragen gaat met welk middel dan ook niks opleveren denk ik. Dat werkt vaak ook met volwassenen niet zo.

Dus leent het zich om van te voren te zeggen stuur je vraag in als je wel denkt dat er vragen zijn? Of zou anders kijken naar iets waarbij je bijv werkt met stellingen over het werk? Dan kan je ook zeggen goh waarom denk jij waar/niet waar en zo interactie op gang brengen.

4 likes

Ah stellingen is wel leuk inderdaad! Merci!
@chasingrainbows ze moeten hun telefoon dus op school laten (daar liepen we vorig jaar tegenaan haha)

Dan sticky notes en zo kun je evt tussendoor al vragen laten opschrijven of even 5 min de tijd geven op het eind. Misschien kun je dan vragen bij elkaar zetten (de sticky notes groeperen) en kun je makkelijker antwoord geven.

1 like

Weet iemand toevallig waar dit jasje van is?

7 likes

Deze van freepeople lijkt er op: Google Afbeeldingen resultaat voor https://di2ponv0v5otw.cloudfront.net/posts/2025/05/28/6837a37621bd421c2a34b30b/m_wp_6837a38444ad4d5970d0fa5e.webp

3 likes

Domme vraag, maar als je in een raam van een dakkapel dat uit 3 delen bestaat vouwgordijnen wil ophangen, doe je dan per raamdeel één gordijn? Dus twee kleintjes aan de buitenkanten en een grote in het midden? Ik weet het echt niet :pleading_face:

1 like

Ik zou zo aansluitend mogelijk doen, als er met 1 gordijn nog veel licht achter zit nam ik aparte stukken

1 like

Kunnen bepaalde delen dan open? Wij hebben een dakkapel met 3 ramen, waarvan de 2 buitenste open kunnen dus hebben we 3 rolgordijnen. Lijkt me onhandig om altijd het hele rolgordijn omhoog te moeten doen om een raam open te zetten.

Ja de twee buitenste twee van de drie kunnen inderdaad open, dus eens. Maar die drie delen naast elkaar los bekleden lijkt me ook heel ingewikkeld qua maatvoering (we willen eigenlijk voor nu iets kant en klaars) en het feit dat het geen losse nissen zijn (kozijn loopt gelijk aan de muur, dus het moet via het plafond worden bevestigd) dus ik kom er niet helemaal uit…

1 like

Ik wilde net zeggen laat de kwantum/leen bakker langskomen, maar dat wil je dus niet. Zij hebben mij enorm goed geholpen met mn rare ramen

Hoe bedoel je kozijn loopt gelijk aan de muur? Zie het ff niet voor me haha. Wij hebben kantel/kiepramen waar we gewoon rolgordijnen op geplakt hebben, ook gewoon kant en klaar maar die dingen kun je zelf nog smaller knippen.

1 like

Heeft iemand de croissant pizza bij de New York Pizza gehad? Zo ja, was ie lekker?

Ja ik. Was op zich ok maar erg vet. Smaak was goed maar was het na een tijdje wel zat. Zou ‘m niet nog een keer bestellen.

2 likes

Ik twijfelde of ik 'm zou bestellen, maar uiteindelijk niet gedaan. Niet veel aan gemist dus als ik het zo hoor.

3 likes

Bij de stellingen zou je ook nog kunnen doen dat ze moeten staan/zitten als ze voor/tegen zijn. Of bijv. aan de linker of rechter kant van de ruimte gaan staan als je voor/tegen bent. Op die manier moeten ze wel iets kiezen. Want met handen opsteken heb je het risico dat niemand voor is en ook niemand tegen hahaha.

2 likes

Ik heb deze groene curry-paste een keer gekocht bij Lidl en nog steeds in de kast staan. Maar ik weet eigenlijk niet goed hoe je het gebruikt, er staan geen ‘instructies’ op het potje. Mix je het met kokosmelk? En doe je dan een gedeelte van het potje erbij en zo ja hoeveel, of alles in 1x? :see_no_evil:

curry paste

1 like

Ik vrees dat het een kwestie van uitproberen is :joy: ligt eraan hoe geconcentreerd het is maar ik zou eerst een of twee eetlepels proberen met kokosmelk, meer toevoegen kan altijd nog

3 likes

Ik zou een recept zoeken waarin groene curry paste nodig is

3 likes

Edit: opgelost!!

Ik weet niet zeker in welk topic dit past maar: is iemand weleens met een huurauto naar Ameland gegaan en hoe heb je de veerboot geboekt zonder dat je van tevoren je kentekennummer weet? Haha echt dom maar wij gaan dus naar Ameland met een huurauto (ivm veel spullen + kind mee en geen goede OV verbinding naar Holwerd), en overal wordt gewaarschuwd dat je een ticket voor de boot op tijd moet reserveren maar ik heb dus pas een kenteken op de dag zelf. Kun je een kentekennummer op de dag zelf nog wijzigen? Dan voer ik er een in van mijn moeder ofzo.