Durf te vragen #8

Ja dit, in een recept staan vaak gewoon hoeveelheden en ik denk dat Lidl currypasta een stuk minder sterk/ geconcentreerd is dan de Thaise merken bij de toko dus je zal niet snel teveel toevoegen.

2 likes

Dat kan vast wel, en anders kun je hiervoor wel even bellen met de rederij.

1 like

Oh kijk, hier staat het gewoon:

3 likes

Thanks, ik heb net iemand te pakken gekregen inderdaad! Ze raden een fictief kenteken aan.

En nu blijkt bijna alles al vol te zitten :cry: :cry:

Jaa dat is echt een drama met Ameland. Tegenwoordig moet je eerst de boot boeken en dan pas het verblijf (als je een auto mee over wil nemen dan).

1 like

Hahahaha het is nu zo erg dat we toch aan het kijken zijn naar OV en dan daar een bakfiets huren voor baggage en kind! (en dan hopen dat een van ons op zo’n ding kan rijden want nog nooit gedaan)

3 likes

Heeft Ameland geen los bagagevervoer naar huisjes? Ken dat van andere eilanden wel. Dan wordt het vanaf de boot meegenomen naar je logeerplek.

Ja dat is er, maar zo’n bakfiets lijkt me ook wel handig voor boodschappen (zit niet om de hoek van ons huisje) of als we naar de andere kant van het eiland willen. Aangezien je in april niet weet hoeveel regen en tegenwind je hebt. Het is voor alleen heen en terug wel eerst 3,5 uur met het OV maar dat is ook weer geen ramp.

Voel me echt dom dat we hier niet eerder aan gedacht hebben hahaha

3 likes

Ja dit heb ik vorig jaar gedaan, bakfiets gehuurd en die werd op de locatie van het verblijf gebracht. Hadden 1 bakfiets en 1 losse elektrische fiets, was echt top. En m’n vriend fietste er zo op weg gelukkig.

Edit: waren wel met de auto op de boot ivm babyspullen toen. Maar was ook drama met boeken, uiteindelijk dag eerder gegaan en nog 1 nacht in een hotel omdat alle boten vol zaten :rofl:

1 like

Ik heb een paar jaar geleden met mijn toen nog kleuter een lang weekend gekampeerd op Schiermonnikoog. Fietsenverhuur zat daar direct na uitstapplek van de boot.
Alle kampeerspullen en kind in die bakfiets en dat ging prima. Ik had uit skeerigheid een niet elektrische gedaan en heb dat soms wel vervloekt, maar zonder alle spullen erin was dat prima te doen, ook met tegenwind.
Ik had nog nooit op een bakfiets gefietst en het was echt heel goed te doen.

We gaan over twee weken een weekend weg met familie en ben nog op zoek naar een leuk spel/activiteit om met elkaar te doen.
We hebben twee jaar terug Minute to win it (korte grappige spellen tegen elkaar of tegen de klok) gedaan en vorig jaar deden we What’s in the box (dat je moet voelen wat er in de doos zit zonder te kijken).
Dit jaar ben ik wat inspiratieloos.
We zijn met 10 mensen, de jongste is 12 jaar en de oudste is 78 jaar. Vooral grappige dingen vinden ze leuk.

Heeft iemand wellicht een leuk idee?

1 like

Crazy 88? Kun je heel makkelijk aanpassen op de doelgroep/locatie. Online staat veel inspiratie voor opdrachten.

2 likes

Misschien suf, maar bij ons is hitster favoriet, bij de kleinkinderen omdat zij de huidige liedjes kennen en de opa’s en oma’s kennen weer heel andere nummers

3 likes

Ik wil in juni een weekend weg en ben aan het kijken voor Marrakech. Ik ga samen ket mijn man, maar ik twijfel nu omdat ik zag dat dit code geel is. Ik kan alleen niet echt terug vinden wat het inhoudt. Iemand recent nog daar geweest?

1 like

Volgens mij is Marokko al jaaaaren geel op nederlandwereldwijd kun je meer info vinden

1 like

dat staat toch gewoon op pagina waar je ook het kleuradvies vindt?

2 likes

Nee dus, anders zou ik het hier toch niet vragen.

Dit staat er

Er staat lees verder in het reisadvies met welke risico’s u te maken krijgt. Maar dat staat vervolgens nergens beschreven.

Staat dat niet onder terrorisme en criminaliteit?

9 likes

Je kunt die dingen uitklappen

11 likes

Het staat er inderdaad niet expliciet van ‘dit zijn de veiligheidsrisico’s, dubbele punt ……’ maar het zijn volgens mij inderdaad alle info daaronder, dus meer criminaliteit, kans op zakkenrollen, onrust, etc.

Dit is overigens al heel lang zo, want toen ik 10 jaar geleden naar Marokko ging was het ook al geel.

(En sowieso moet je maar eens wat andere landen opzoeken, populaire vakantiebestemmingen zoals Bali ej zuid-Afrika zijn ook geel. Dus zou me niet te druk maken, gewoon even wat extra opletten en bewust zijn van risico’s)

3 likes