Durf te vragen #8

In fotografiewereld zie je heel erg dat mensen die net beginnen verschillende presets/filters kopen. Die mensen kunnen dan aardig fotograferen (maar eerlijk, de lens doet het meeste werk) maar met die presents ziet het er een stuk gelikter uit. Je ziet het vooral bij fotografen die alles met die veenlijk kleur doen. Maar daarvan verdwijnen moedervlekjes niet, dus ik zou in dit geval denken dat er inderdaad nog een gewone filter overheen is gehaald. Nu ben ik wel benieuwd, kun je het niet vragen?

1 like

Haha, heb je hier een voorbeeld van?

1 like

Als je family shoot fotograaf googelt is 50% zo. Is echt de sepia van de 21e eeuw.

7 likes

Echt he, ik wilde voor de newborn shoot van mijn tweede kind dezelfde fotograaf als bij de eerste. Maar toen zag ik dat ook zij naar het veenlijkfilter was geswitched. Nog gevraagd of de fotoshoot in de ā€˜oude’ stijl kon, maar dat was geen optie.

1 like

Ik denk zoiets. Dit lijkt ook wel echt in het veen gefotografeerd te zijn ook nog :grin:

6 likes

@Indigo oh ja ik zie het. Lekker beige wel

Ik heb 85D en draag XL van die tops, neem altijd die met de dunne bandjes. Ik vind het echt fantastisch zitten, super comfortabel en voor mij zeker niet te klein en voldoende steun. Draag ze ook prima buitenshuis.

Interessant zoveel verschillende ervaringen hier :grin:

Ik heb iets op facebook marketplace gezet… maar waar kun je je eigen advertenties terugzien in de app?

Edit: en holy shit, walhalla voor oplichters blijkbaar. Meteen reacties en kunnen wel ophalen met budbee en die betalen dan contant. :joy:

Achter mijn huis zijn garageboxen waar een buurman vermoed ik zijn motor in heeft staan. Zodra het voorjaar begint haalt hij deze elke zaterdag en zondag te voorschijn om te gaan rijden. Tot zo ver niks bijzonders. Maar wat ik niet snap is dat hij deze motor rustig een half uur stationair tussen garageboxen laat draaien voordat hij vertrekt om daarna nog een tijd gas te geven zonder te rijden. Is er een logische verklaring hiervoor? Want dat stationair draaien van een (zware) motor tussen garageboxen maakt een hoop herrie kan ik je vertellen. Eigenlijk kan ik mijn ramen/deur pas openzetten wanneer hij vertrokken is want tot die tijd is het echt niet fijn qua geluid en rook….

Ik vroeg dit aan m’n man die motor rijdt en volgens hem is dit nergens voor nodig :sweat_smile:

1 like

Om overlast te veroorzaken omdat ie een kleine pik heeft. Echt hekel aan dat soort lui

46 likes

Dat vermoedde had ik inderdaad ook maar ja ik rij geen motor dus misschien zie ik iets over het hoofd. Fijn dat je man mijn idee bevestigd.

1 like

Neuh tenzij je een hele oude motor hebt en iets moet sleutelen ofzo / moet kijken wat er niet goed gaat is het nergens voor nodig om m te laten draaien. Mijne is ook gewoon starten en gaan, of hij draait stationair terwijl ik nog mn handschoenen aantrek oid (10 seconden werk).

1 like

Is gewoon heel irritant motorbezitters gedrag. Misschien helpt het als je hem erop aanspreekt, misschien niet

2 likes

Zou het zeker proberen. Niet te doen zo

1 like

Ughh zo irritant. Ik heb ook boven een buurtfietsenstalling gewoond waar iemand hetzelfde deed met z’n motor. Heel vervelend geluid idd.

1 like

Het is inderdaad heel irritant. Ik ga er alleen niks van zeggen zoals sommigen aanraden. Ik woon alleen en dat maakt dat ik in dit soort situaties toch sneller mijn mond hou. Ik heb geen zin in gedoe met de buren.

Je kunt zoiets toch rustig en netjes vragen? Daar hoeft niet meteen ruzie van te komen toch?

7 likes

Ik verwacht ook geen ruzie. Ik woon in een nog al ons kent ons omgeving wat er voor zorgt dat ik liever mijn mond hou. Ik heb niet zo zin om hierom besproken te worden.

Oh wel zonde dat je je daardoor laat leiden.

11 likes