Take away van het commentaar op Bonnies outfit:
- bedek je schouders
- niet te diep decolleté
- kies voor kwalitatieve stof
- zorg voor matchende schoenen (liever klassiek dan hip)
Take away van het commentaar op Bonnies outfit:
Nu voel ik me pas bejaard haha
Ik heb een dekbedovertrek van de Zara home en die heeft dat niet. Deze is met knoopjes, alleen al wel 3/4 jaar oud dus weet niet hoe dat nu is.
Zeg geen ‘gezondheid’, maar ‘u niest’.
(u, u, u……)
Ik sluit me bij de rest aan, maar zou ook vooral iets kiezen waar je jezelf okay in voelt. En wellicht even met je vriend afstemmen? Ik geloof dat het ook wel per universiteit verschilt wat men draagt. Wellicht dat hij je ook wat foto’s kan laten zien van andere verdedigingen (vaak zijn er wel groepsfoto’s te vinden). Dan kan je wat inspiratie opdoen.
Ik zou voor de verdediging iets aantrekken wat ook een beetje past bij het kostuum dat je partner aantrekt omdat er vaak ook foto’s worden gemaakt en je dan ook matcht.
Voor het eten/borrel zou je dan weer iets relaxters aan kunnen trekken.
Ik was laatst met vriendinnen naar een verdediging, wij helemaal in de make up en mooie kleding en waren redelijk overdressed vergeleken met de rest. Er waren ook veel mensen die tussen het werk door gingen en die zaten gewoon in spijkerbroek en t shirt. Terwijl onze outfits prima zouden passen bij andere verdedigingen waar ik ben geweest.
Wat werkt echt om vliegen in huis te voorkomen?
Een hor.
een kat
Plafondventilator
Die doet het niet hier. Hebben al besproken of we hem misschien nog minder eten moeten geven (hij is momenteel op dieet), want ik wees hem gisteren op een mug en hij stak geen poot uit
tijd voor een functioneringsgesprek
@Yzile @Nude bedankt voor het meedenken! Nude jouw tip met een zak en wc borstel werkte volgens mij goed, maaaar de tip van @Blablabla deed 't m. Met arm in een zak en ja toiletblok met houder er zo uit kunnen vissen.
ja haha echt GOOR maar heel efficiënt . gelukje dat hij nog net niet ‘de bocht’ om was zegmaar, al denk ik dat die daar ook is vast blijven steken dus ook niet verder door had kunnen spoelen
Ik ben uitgenodigd voor een bruiloft in Turkije. Echt super leuk! Ik weet alleen niet goed wat gebruikelijk is bij Turkse bruiloften qua cadeau en kleding.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Is het gebruikelijk om geld te geven of juist een cadeau? En aan wat voor bedrag moet ik denken? Zijn er qua kleding zaken waar ik aan moet denken?
Nooit in Turkije op een Turkse bruiloft geweest, wel in Nederland. Je kunt eigenlijk niet overdressed zijn, maar er zijn ook altijd mensen die in een soort joggingpak lopen, dus je hoeft ook niet speciaal een galajurk te kopen als je je daar verder niet comfortabel in voelt.
Cadeau’s is vaak geld of goud, supertraditioneel is dat je de inhoud van je cadeau vertelt aan een soort omroeper en die roept dan door de microfoon “van deze en deze vriendin krijgt het bruidspaar VIJFHONDERD EURO!” terwijl jij dat geld dan op de trouwjurk speldt, maar de laatste jaren heb ik dat niet meer meegemaakt en is er gewoon ergens een cadeautafel. Ik vind het bedrag altijd moeilijk omdat er dus door familie vaak wel hele grote bedragen gegeven wordt, maar ik geef altijd wat ik ook aan een Nederlands bruidspaar zou geven.
Geld is gebruikelijk om te geven idd en qua kleding: lekker feestelijk!
Dank je! En maken de kleuren van je kleding nog iets uit? Ik weet dat je in de VS absoluut niets wits mag dragen. Zijn er in turkije vergelijkbare regels?