Laatst ging het hier over mieren in huis. Helaas werkt de 5 cent oplossing van mijn man niet meer
Ik meen me te herinneren dat iemand specifieke mierenlokdoosjes had gepost, blauw volgens mij. Weet iemand wat ik bedoel?
Ja ik had zelf laatst ook opgezocht welke ook alweer getipt werden, want ik heb ook opeens mieren in huis. Hier op FF werden de blauwe lokdozen van Protect Home getipt, zelf overigens nog niet geprobeerd.
Deze heb ik 2/3 weken geleden neergezet. Enorm last van mieren, ze liepen over de vloer en keuken.
Sinds een paar dagen zie ik ze niet meer. Echt geen enkele.
Bij mij werken de lokdoosjes en het poeder van kruidvat ook goed hoor. Zorg dat je uitvindt waar ze binnenkomen en zet daar een doosje neer. En dan iets verderop de route nog een. Of strooi poeder op de ingang en iets op de route.
Maar het is onvindbaar om uit te vinden waar ze vandaan komen. Ik ben oprecht al uren bezig geweest (verspreid over meerdere dagen) om te vinden maar ze verstoppen zich en komen dan random ergens tevoorschijn. Ik zocht nog een hobby maar dit is ook weer een beetje overdreven. Ooh ja en ik heb kinderen, dus kan ook niet alle mierenpoeder gebruiken. Klein detail
Edit okay niet giftig voor kinderen we gaan doorrrrr
Edit2 de mierenlokdoosjes zijn niet giftig bedoel ik
Ik heb het allebei wel gebruikt met kind in huis, maar de ingang was meestal in een hoek waar ze niet vaak kwam dus doosje kon dan prima en bij de voordeur poeder want daar was ze nooit alleen.
Vervelend dat je de plek van binnenkomst niet kan vinden, dat maakt bestrijden wel heel lastig. Bij mij is het tot nu toe bij voor- en achterdeur en keuken (venster tot aan de grond) geweest en dan een hoekje bij het kozijn. Dan iig proberen een route te ontdekken en daar wat doosjes plaatsen. Maar dat kan ze ook wel meer aanlokken misschien.
Dankjewel! Ik ga ze morgen halen en dan bij de voordeur en de deur naar de tuin. Hopelijk zijn ze snel weg!
Ahh thanks maar alleen fashion en schoenen zie ik’
Mijn moeder heeft dit, een bandje met een knop om haar pols en een kastje in de woonkamer staan. Ik geloof dat ze ook 2 keer per jaar moet testen, door alarm te geven en dan door te geven dat het een test is. Ik zie haar morgen en zal eens vragen van welk merk/bedrijf ze het heeft en je dan een pb sturen (en mocht ik het vergeten pb je mij dan als reminder?)
Wat lief dat je het wil vragen! Dank je wel:)
Heeft er iemand een diervriendelijke tip voor/tegen mieren? Ze hebben de weg naar m’n honingstash gevonden. Ik heb al muntjes en koffiedik bij de deur.
Azijn verstoort de geurspoor van mieren, dus misschien hun looproute wat afnemen met azijn (aangelengd met water) en de plekken waar ze binnenkomen? Toen ik een keer mieren in huis had hielp dat wel.
@Kauai zag gisteren ook de tip om dit te doen met pepermunt- en lavendelolie, mocht azijn niet helpen.
En @Huismus bedankt! Ik heb idd net alles met azijn schoongemaakt, mocht dat niet helpen ga ik pepermuntolie gebruiken.
edit: heb nu ook pepermunt overal gesmeerd en kaneel haha als die fuckers nu nog komen weet ik het ook niet meer.
Soms werkt stoepkrijt ook.
Hoe overleven mensen hooikoortsseizoen zonder neusspray echt alles zit dicht
Zelfs met neusspray en tabletten zit alles dicht.
Als je een whatsapp bericht die je net hebt verstuurd verwijderd voor beide partijen. Komt jullie chat dan alsnog bovenaan bij de ander? Bij jezelf staat hij wel bovenaan, met “you deleted this message”. Of ziet de ander het alleen al die je specifiek opzoekt in whatsapp?