De v is voldoende hoor
Een rat komt wel terug
Weet iemand hoe het type licht/fenomeen/kunststijl die je vaak terug ziet komen in schilderijen waarin Nederland wordt afgebeeld heet?
Chat GPT zegt:
“Het type licht en de kunststijl die vaak terugkomen in schilderijen waarin Nederland wordt afgebeeld, worden vaak aangeduid met termen zoals “Hollandse licht” en de “Gouden Eeuw” schilderstijl.
-
Hollandse Licht: Dit verwijst naar een specifiek soort licht dat uniek is voor het Nederlandse landschap. Het Hollandse licht wordt gekenmerkt door zijn helderheid en de manier waarop het de wolken en het water in Nederland verlicht. Dit fenomeen is vaak terug te zien in de werken van bekende Nederlandse schilders zoals Jacob van Ruisdael en Jan van Goyen.
-
Gouden Eeuw Schilderstijl: De Gouden Eeuw (17e eeuw) is een periode waarin de Nederlandse schilderkunst bloeide. Kunstenaars zoals Rembrandt van Rijn en Johannes Vermeer stonden bekend om hun meesterlijke gebruik van licht en schaduw om diepte en realisme te creëren in hun werken. Vermeer, bijvoorbeeld, gebruikte vaak het karakteristieke Nederlandse licht in zijn schilderijen, wat een serene en heldere sfeer creëerde.
De combinatie van deze elementen resulteert in schilderijen die de unieke sfeer en het karakter van het Nederlandse landschap en de cultuur prachtig vastleggen.”
Ik twijfel of dit het juiste topic is, maar is hier iemand die botox gebruikt tegen spanningshoofdpijn en dan niet door de kaken? Ik heb een tic waardoor ik mijn oren naar achteren beweeg en soms onbewust urenlang gespannen houd, en vraag me af of dat met botox te verhelpen is.
Andere tips tegen tics of specifiek deze hoofdpijn zijn ook welkom!
Ik heb dit zelf niet maar een vriend van mij had dit met een trekje rondom zijn oog. Hij heeft het een tijdje geprobeerd maar was wel zonder resultaat helaas voor hem.
Weet iemand waar ik betrouwbaar Crest White Strips kan bestellen in NL?
Oh ik dacht dat het ging over enkelbanden als die je krijgt als je onder huisarrest staat beetje anticlimax zo
Wel een lief verkleinwoord voor de criminelen
Whitestripskopen.nl haal ik t altijd vandaan!
Waar kun je goede anti-schuur sticks/creme kopen voor je dijen?
Decathlon!
Top! Ga ik daar even heen!
Deze is de hele tijd uitverkocht en werkt voor onze kat het beste, weet iemand een alternatief dat zoveel mogelijk gelijk is (mag ook van een andere supermarkt of online zijn) ??
De Albert Heijn geeft zelf dit als alternatief, maar lijkt me niet echt een vergelijkbaar product
Volgens mij is het hier in het kattentopic al over gegaan.
Okay missh echt een domme vraag maar als je bij een loempia kraam zoetzure saus neemt, is dat dus chili saus?
Maar dan ipv heet, zoet?
Ik stond vandaag bij Amazing Oriëntal en kwam div loempia sauzen tegen (zoet), alsook zoete chili sauzen, dus toen wist ik het ff niet meer
Ohh dat is een goede plek haha, daar had ik nog niet gekeken. Maar je doet je naam eer aan @Speurneus
Ik heb het cilinderslot van mijn deur vervangen maar wat doe ik nu met het oude slot en de sleutels? Lijkt me nou echt iets dat je nog prima kan gebruiken maar waar moet ik ermee naartoe?
Naar de kringloop brengen?