Durf te vragen #8

Sorry ik bedoelde de dierentuin :sweat_smile:

9 likes

Is ook gewoon logisch. Niet iedereen weet dat Blijdorp ook een wijk is.

Haha oeps, dan geen idee :joy:

1 like

Met stip op nummer 1 de AVP (aansprakeijkheidsverzekering voor particulieren)

Uiteraard als je een auto hebt WA (verplicht) en een huis opstal (over het algemeen volgens mij ook verplicht voor de hypotheek).

Rechtsbijstand vind ik ook nog wel een aanrader zelf, maar daar zijn de meningen wel over verdeeld geloof ik.

Voor de meeste andere verzekeringen geldt vooral hoe vermogend je bent en welke risico’s je zelf wilt/kunt dragen. Denk aan inboedel, uitvaart, huisdier, fiets, uitgebreide autoverz. etc.

2 likes

AVP is toch ook verplicht? Verder auto inderdaad, inclusief inzittendenverzekering, inboedel en opstal, zorg, fietsen hebben wij ook gedaan (2,50 per fiets per maand dus daar hoef je het niet coor te laten) en uitvaart, ik weet helaas uit ervaring hoe stressvol het is als iemand overlijdt en er is geen verzekering, dan moet je dus als achterblijvers de rekening betalen en dat gaat echt om een flink bedrag.

1 like

AVP is niet verplicht, helaas.

Verder opzich eens met die andere, maar dat een verzekering niet duur is wil niet zeggen dat je hem dan maar moet afsluiten vind ik.
Kijk die 2,50 per maand is niet veel, maar hoe groot is de kans dat je er aanspraak op moet maken en dus of je terecht betaald of voor niks. Daarnaast als jij zelf goed vermogend ben en je, mocht er wat gebeuren, met gemak zelf een nieuwe fiets kan kopen. Tja, dan zou ik hem zelf niet afsluiten denk ik.

Maar goed, neem vooral alle verzekeringen hahah dan behoud ik mijn werk (zit niet in de commerciële kant zoals wellicht te merken is :joy:)

2 likes

Ik vraag me ook af hoe groot deel van de mensen oververzekerd is, in de zin van bv verzekeringen die overlappen.

Er bestaan zoveel verschillende verzekeringen dat ik me zelf een beetje overwhelmed voel wat betreft welke ik wel/niet moet afsluiten wat zorgt dat ik eerder in een soort een freeze stand kom waarin ik uitstel dat ik het ga uitzoeken. Maar hopelijk helpen de antwoorden op @Corvus’ (waaronder de jouwe) me hierbij en wordt dit mijn :sparkles: verzekeringszomer :sparkles:

2 likes

Er zal overlap zijn, maar opzich denk ik dat dat wel minimaal is.

Ik denk meer dat mensen soms te positief erover denken. Bijvoorbeeld men heeft een inboedelverzekering (dat is even kort gezegd alles wat in huis staat en je mee kan nemen met een verhuizing). Na 10 jaar gebeurd er iets met je bank waardoor die niet meer te gebruiken is, terwijl deze voor de persoon zelf eerst nog helemaal in orde was. Echter heb je afschrijving op objecten dus je krijgt niet meer de nieuwwaarde en zal naar verwachting met je schadeuitkering geen volledig nieuwe bank kunnen kopen (je zal geld bij moeten leggen).
Daar zijn mensen soms niet van op de hoogte en valt dan tegen.

Denk dat dit eerder het geval is, dan echt grote overlap tussen verzekeringen.

1 like

Ik vind het ook fijn om een doorlopende reisverzekering te hebben, omdat ik ook best vaak een weekendje ga bijvoorbeeld. Het was voor mij goedkoper om dan een doorlopende te nemen dan elke keer een aparte.

Verder vind ik een rechtsbijstand, inboedel en uitvaartverzekering belangrijk. Verder is het ook afhankelijk van je situatie denk ik. Zo heb ik een uitgebreidere autoverzekering, omdat ik een vrij jonge auto heb, maar als ik een oudere auto zou hebben, zou ik dat niet doen.

3 likes

Hoeveel bedragen de (hosting)kosten voor het forum eigenlijk? En als het veel is: kunnen we een keer geld doneren?

17 likes

Ik weet dat dit klinkt als een domme vraag maar hoe slapen jullie 8 uur per nacht als je er gewoon om 7 uur uit moet sochtends? Als ik om 11 uur naar bed ga slaap ik met een beetje geluk om 12 uur en dan word ik vaak nog een keer wakker snachts ofzo. Mn oura ring zegt iig dat ik max 6 uur per nacht slaap en het breekt me echt even op op dit moment.

7 likes

Als ik dit wil dan ga ik eerder dan 8 uur van te voren naar bed. Dus 7 uur eruit is 22 uur richting bed, zodat ik rond 23 uur zeker wel slaap.
Maar meestal ga ik te laat naar bed, slaap ik te kort en doe ik een kort dutje na werk haha.

7 likes

Ik ga vaak rond 10 uur richting bed en slaap dan om half 11 wel. Voordeel is dat ik super snel in slaap val, en geen idee of ik echt wakker ben 's nachts? Vast wel, maar ik heb niks dat dat bijhoudt. Dat reken ik dus ook gewoon bij de 8 uur

En @Evert Ja ik moet mezelf gewoon gaan dwingen om 10 naar bed te gaan. Alleen ben ik dan weer vaak over mn moeheid heen waardoor ik dus voor mn gevoel weer niet kan slapen :clown_face:

2 likes

Maar een keer 's nachts wakker worden is helemaal niet zo gek en erg toch? Tenzij je dan meteen weer een uur wakker ligt. Heb altijd het idee dat je je door die metingen veel sneller een slaaptekort aanpraat dan noodzakelijk. Dat je 's ochtends meteen op dat ding kijkt hoe je geslapen hebt ipv gewoon wakker worden en maar zien hoe je ervoor staat. Had dat zelf iig wel met mijn fitbit en draag hem oa daardoor niet meer.

En gewoon inspelen op dat je een uur eerder naar bed moet lijkt me ook een slimme zet, zelfs al voelt het zuur.

12 likes

Ik snap wat je zegt, maar ik ervaar dat niet zo. Ik voel me oprecht heel moe en mn ring bevestigt dat ik niet goed heb geslapen. Dat ie dat zegt maakt me opzich niet veel uit. Meer een second opinion :stuck_out_tongue:

1 like

Ik vind het zo’n waanzin dat we tegenwoordig ons hele welzijn afmeten aan wat een ring en een app op je telefoon zeggen

45 likes

“Mijn bodybattery is vandaag maar x procent!”

Dus… Garmin heeft dit concept bedacht en jij laat je hele gemoed erdoor beoordelen?

Ik zou 8 uur per nacht loslaten en je horlogo oid af doen. Voor de ene werkt 8 uur per nacht, de ander heeft maar 5 uur nodig. Ik zelf probeer iig 6 tot 7 uur te slapen door de weeks omdat 's avonds na alle verplichtingen ook gewoon even lekker op de bank wil zitten. Wel ben ik na een werkweek op vrijdag moe. Wat voor mij werkt is dan vrijdagavond niks plannen (als dat kan). Meestal eten we dan iets makkelijks en plof ik op de bank neer. Slaap dan wat vroeger dan normaal en kan wat langer slapen. Ik weet dat het onzin is en dat het niet kan maar het voelt voor mij als “bijslapen”.

1 like

Ik slaap nu gemiddeld 6 uur per nacht en ik merk dus echt aan mezelf dat dat niet genoeg is. Als 7 uur wel genoeg voelt zou ik dat super vinden hoor.

5 likes