Wat Kika zegt; als je nog in nl bent kunnen ze bij de ns infobalie ook een nieuwe reis voor je inplannen met een betaalstempel, maar is eigenlijk onnodig want ze doen er niet moeilijk over
Weet iemand of Primark regenlaarzen heeft op dit moment?
Oh zo! Als er niks rijdt op datzelfde trajec mag je inderdaad een alternatieve route nemen. Houd wel rekening met meer vertragingen, Deutsche Bahn is echt 1000x erger dan de NS
Hebben jullie ideeƫn voor wat er nog meer leuk is voor in een verjaardagsmagazine?
Mijn vader wordt 70 en ik wil dat voor hem maken. Deze ideeĆ«n heb ik al: tijdlijn, eigenaardige trekjes, anekdotes van naasten (dit is het belangrijkste deel), favoriete recept, hotspots, kruiswoordpuzzel. En natuurlijk allemaal fotoās tussendoor.
Wat een superleuk idee! Misschien een quiz (over je vader)? Of iets met top 10-lijstjes, fotoās van vroeger namaken in het nu, een stamboom?
Liedjes die in zijn geboortejaar of toen hij jong was populair waren? Misschien dat je zoiets ook met films kan doen?
Leuk! Wij hebben een tijdschrift gemaakt voor mān oom/tante die gingen trouwen en toen heb ik hun kinderen geĆÆnterviewd. Echt in zoān groot dubbelinterview als dat je in bijv de Linda ziet. Was heel leuk en lees dat nog met plezier terug! Sowieso hebben we uit de Linda veel inspiratie uitgehaald: ook de Stom! - lijstjes (wat vindt [naam vader] stom en dan meerdere mensen iets in laten sturen bijv)en zoān pagina met random feitjes/getallen, kan ook uit bijvoorbeeld zān geboortejaar. Oh ja en een āinvulverhaalā zoals vroeger vaak in van die meidentijdschriften stond. Veel plezier, het is zo leuk om later nog terug te zien!
Ohh interviews zijn ook een goed idee! Kan ik mezelf interviewen als enig kind
Sowieso ook wel slim om een keer een echt magazine door te bladeren.
Ik leer nu al zo veel nieuwe dingen over mn vader š„¹ Zijn hond die hij in zijn studententijd had krijgt nu ook een eigen artikel. Blijkbaar was die heel slim (kon rekenen en nam zelf de trein naar de studentenstad van mn vader!).
@Lueur en @papierhier Goeie ideeƫn! Playlist is inderdaad ook een leuke en dan kan ik er echt eentje maken op Spotify en de link ernaar als qr code in het magazine doen.
Heb weer allemaal nieuwe ideeƫn dankzij jullie!!
Ik wil deze verhalen ook lezen!
Of laat iemand jou interviewen? Je hebt als enig kind vast fantastische verhalen over je pa te vertellen die niemand anders kan vertellen. Je kan natuurlijk ook broers/zussen, neven/nichten of zijn beste vrienden (van vroeger?) interviewen. Het verhaal over zān hond klinkt nu al waanzinnig. Echt leuk om zo veel meer over zijn leven te weten te komen.
Heeft iemand hier toevallig al zelf de Dubai reep gemaakt en zo ja, welk recept raad je aan?
Ik heb hem gemaakt, maar ik heb maar wat gedaan qua verhoudingen Ik proefde het kadayif mengsel steeds totdat ik genoeg de pistache pasta proefde. Wel opletten dat de chocoladelaag niet te dik wordt, zo dun mogelijk maken, anders overheerst het te erg en proef je de pistache niet. Ik had trouwens wel een beetje tahin erbij gedaan.
Goedkope melkchocolade gesmolten, dat in een mini cakevorm. In de vriezer uitgehard. Ondertussen de kadayif in de boter bakken en mengen met de pistachepasta en tahin. Naar smaak dus. Mengsel in de cakevorm en zo glad mogelijk strijken, de rest van de chocolade er goed overheen verdelen en weer in de vriezer. Ik vond witte chocolade mengen om een mooi patroontje te maken teveel werk, maar ik wil het wel ook een keer met witte chocolade proberen.
Klinkt goed! Heb je de pistache crĆØme zelf gemaakt of gekocht?
Ik heb ook repen gemaakt maar dan met wat duurdere chocolade (callets van Callebaut) en die heb ik getempereerd.
De eerste keer gebruikte ik pistachepasta uit een potje, de tweede keer heb ik zelf pistachepasta gemaakt. De eerste vond ik eigenlijk lekkerder Als ik zelf pistachepasta maak krijg ik ām nooit zo glad en zacht als uit een potje (zelfs niet na het volledig ontvellen van de nootjes).
Allebei de keren heb ik wat gesmolten witte chocolade en zoutflakes door de pistachepasta gedaan. De tahini heb ik zelf weggelaten.
Een strip op de laatste pagina natuurlijk, helemaal als hij zoān slimme hond had die met de trein ging zou ik daar een stripverhaal van maken
Omg briljant!!!
Iemand tips voor een hotel heel dicht bij Schiphol? In het najaar ga ik op vakantie en kom ik om 12 uur ās nachts weer aan op Schiphol. Ik heb geen auto en ov is om dat tijdstip ook niet heel actief meer denk ik dus het liefst iets waar je zo ongeveer naartoe kan lopen of iets met een shuttle service ofzo
CitizenM hotel op Schiphol, prima te doen
Zoān beetje alle hotels daar hebben een goede shuttleservice die elk half uur rijdt! Ik heb in het renaissance geslapen, wat een heerlijk hotel was, maar er zijn nog tig andere hotels (vd valk, ibis, etc.)
Ik zou voor 1 van de Ibis hotels gaan. Ze hebben een goede shuttle service. Je kan daarmee naar schiphol-noord of helemaal naar schiphol-oost. Voor beide in de omgeving geheel niks te doen. Maar wel een goede OV verbinding weer naar Schiphol om het OV te pakken naar huis.