Durf te vragen #8

Huh maar ontdooien jullie diepvriesgroenten dan eerst?

Ik kook ze altijd bevroren of gooi ze bevroren in de oven, dan merk ik eigenlijk helemaal niet zoveel verschil qua structuur (bij bloemkool en sperziebonen iig, enige diepvriesgroenten die ik eet).

12 likes

Ja, zo doe ik het ook en volgens mij is dat ook zo bedoeld. In gooi alles bevroren in kokend water of een curry oid, smaakt prima en niet echt anders dan vers.

9 likes

Verschilt per groente, meeste wel zo
Maar juist bij edamame of andere bonen doe ik ze anders

https://www.ah.nl/r/1193560
Ik at van de week dit gerecht met dipevriesgroenten en dat was best lekker! (en heel makkelijk en goedkoop).

3 likes

Ik ben benieuwd naar ervaringen met Sellpy? Ik heb best wel veel kleding die ik niet meer draag. Allemaal nog netjes maar wel h&m en vooral van de Zara. Merk dat het op Vinted niet echt verkoopt.

2 likes

Ik vond het heel handig, heb het 1x gedaan. Maar je houdt er wel echt minder aan over, 40% maar (al helemaal als je die prijs automatisch laat aflopen)

In 1 geval had ik wel het geluk dat ik dat op vinted voor 7 euro niet verkocht kreeg en op sellpy voor 35 heb verkocht.

5 likes

Niet in fysieke winkels, maar Macks ultra soft oordopjes zijn mijn favo. Te krijgen via oa amazon.

Ik heb nog niks verkocht maar bij ongedragen schoenen staat wel ‘veel gedragen, gebruikerssporen’. Of vies terwijl er een beetje stof op leer zit wat je er zo afveegt. Dus het wordt niet heel aantrekkelijk gemaakt in de advertenties bij mij. Is bij kledingstukken misschien anders.

2 likes

Ja dit was bij mij ook zo. Ik heb zelfs iets terug laten sturen dat volgens Sellpy onverkoopbaar was wegens ‘verwassen’, terwijl dat een gloednieuw linnen baby zonnehoedje was. Had ik alleen het kaartje van afgeknipt, het was nooit gedragen of gewassen. Terwijl mijn oude H&M sportbroek als ‘zo goed als nieuw’ werd verkocht, dus ze zijn vrij slecht in het inschatten van de staat van kleding vind ik.

1 like

Moet je ook betalen om zo’n zak op te laten sturen? Dan hou je er niet veel aan over, denk jk?

1 like

Dat weet ik niet meer precies, is alweer een tijd geleden. Ik vond dat je er wel vrij weinig aan over hield uiteindelijk, maar het is een makkelijke oplossing als je geen zin hebt om het allemaal zelf te regelen.

2 likes

Ik citeer mezelf even:

Ik heb een tas kleding via Sellpy verkocht. Waren meerdere stuks en alles is verkocht. Het ging allemaal super makkelijk qua verzenden van de tas en ook het uitbetalen. Ik had me op twee dingen verkeken: je krijgt echt maar een laag percentage en hoe langer het kledingstuk online staat, hoe goedkoper het wordt dus dan hou je al helemaal weinig over. Ik heb uiteindelijk aan mooie kleding maar een paar euro verdient en had het dan liever naar de kledingbank gebracht. Maargoed prima alternatief als je geen zin hebt in Vinted en wel per see iets voor je kleding wilt.

Dit was trouwens wat kleding van Sissy Boy en paar duitse merken. Geen H&M/Zara.

3 likes

Ik gebruik ook deze, fantastische dingen zijn het! Doen bij mij ook wel echt goed hun werk en ik merk ze niet met slapen, dat heb ik met andere oordoppen vaak wel.
De was oordopjes vind ik ook echt heel fijn trouwens.

1 like

Ik wil een aantal dingen bestellen bij walmart; heeft iemand dit al eens gedaan met zo’n bedrijf die dan een adres hebben in Amerika en het daarna naar jou opsturen? En welke partij?

Volgens mij heeft @FrauHelga hier ervaring mee.
In deze post staan iig wat tips.

2 likes

@Chesirecat Klopt!
USA2You vind ik hiervoor de beste partij.

1 like

ik vind jou echt een orakel! het maakt niet uit wat iemand vraagt, het is altijd oh frau helga weet dit wel! net als met je ehbao, dat is echt een begrip ook. wil je online snoep bestellen? frau helga! hét recept voor een appeltaart? frau helga! boodschappen doen in het buitenland? frau helga :cheer:

60 likes

Haha mijn recept voor appeltaart komt wel uit een pakje van Koopmans hoor :sweat_smile:
Maar lief :heart::heart::heart:

5 likes

Een vriendin van mij is net bevallen en ik wil dinsdag even wat te eten maken voor haar en haar vriend en het langsbrengen (zet het dan gewoon bij ze voor de deur en stuur een appje). Ik wil er ook nog een klein cadeautje voor haar bij doen, maar ik weet niet zo goed wat. Ze heeft een zware bevalling gehad en is helemaal doodop. Hebben jullie enig idee waar ik een net bevallen persoon blij mee kan maken?

1 like

Chocola :star_struck: als ze daar van houdt natuurlijk. Of macarons oid. In ieder geval een echt lekkere (luxe) snack vond ik echt een top cadeau.

12 likes