Durf te vragen #8

Een lekker (zelfgebakken) taartje

5 likes

Buiten snacks hoor ik altijd avondeten. Dus bijvoorbeeld een ovenschotel wat ze enkel nog in de oven hoeven af te bakken (als ze een oven hebben dan). Of curry/pasta saus etc. waar ze dan enkel nog pasta/rijst oid bij moeten koken.

3 likes

Een lief kaartje zodat ze weet dat jij er bent en aan haar denkt, ook als ze zelf even niet de puf heeft om contact te hebben.

6 likes

Maar dat maakt ze toch al, ze wil daarnaast nog iets anders erbij geven.

@juuldie misschien iets van een maskertje en lekkere badolie/schuim oid

7 likes

Super lief, dat zijn de beste cadeaus!
Een lekkere scrub/zeep of een taartje/cake/chocolaatjes.

1 like

Deze lieve en niet-opdringerige aandacht is echt het beste wat je kunt geven :slight_smile: en chocolade/mueslirepen/een fruitpakket is ook top.

9 likes

Ohh je hebt helemaal gelijk, sorry. Heb gewoon scheel gelezen

2 likes

Heel lief. Inderdaad wat luxere chocola of iets van de notenkraam? En voor nu, of als je langsgaat voor kraambezoek, vragen of ze wat nodig heeft van de supermarkt!

3 likes

Iets wat ze normaal ook leuk zou vinden. Ik kreeg bijv dure rituals crèmes enzo en dat vind ik stinken en ik vind gezichtsmaskers enzo totaal niet ontspannend. Dus, iets wat ze normaal gesproken ook lekker of leuk vindt! Want ze is bevallen maar ook nog gewoon de persoon die je kent :smiling_face_with_three_hearts:

10 likes

Weet dat vriendinnen van mij het leuk vonden om iets te krijgen wat ze 9 maanden niet meer mochten, zoals bijvoorbeeld broodje filet americain of sushi. Je zou iets van een bon kunnen doen voor sushi of dat ze bij jou een broodje kan bestellen ofzo.

2 likes

Wat al genoemd is, of iets te lezen. Of misschien een abonnement voor bepaalde tijd op een streamingdienst? Heb eindeloos films / series gekeken met een slapende baby op me.

2 likes

Ik heb een keer een Pathé cadeaukaart gegeven, zodat ze thuis films kon kijken. Maar met een pasgeboren baby is dat misschien lastig.

3 likes

Oh dit is eigenlijk echt een goed idee. Ik heb zoveel flut gekeken tijdens mijn verlof omdat ik alles wat goed was al had gekeken. Maar een nieuwe streamingdienst heeft altijd nog wel goede dingen!

Ik geef zelf vaak een massagebon, voor postpartum massage. Maar dat moet ook net bij iemand passen. Ik vond dat altijd heerlijk om te doen, ik kreeg zoveel rugpijn tijdens de kraamperiode.

2 likes

Ik kreeg toendestijds van vriendinnen ook een bon van thuisbezorgd. Vond ik ook heel fijn en handig. Die heb je niet los, maar stond in een kaart en kreeg toen het tegoed per mail geloof ik.

5 likes

Die heb je wel los! Ik heb er pas eentje gekregen nl

1 like

Oooh nou nog makkelijker!

1 like

Ik heb in de newborn fase meer tv dan ooit gekeken, kind tukte toch de halve dag bovenop me.
Ik mis die tijden wel hoor, dat ik heel de dag this is us keek.

9 likes

Thanks voor alle goede ideeën! Ik zou inderdaad al iets te eten maken, maar hier in de buurt zit een goede patisserie dus ik denk dat ik daar nog wat lekkers haal en dat ik aan haar vraag of ik nog boodschappen voor haar mee kan nemen. :blush:

5 likes

Beetje een gekke vraag maar ik probeer het gewoon. Ik heb het idee dat ik dan dit schilderij wel eens de andere kant heb gezien. De voorkant van dit meisje/deze vrouw. Het is dus olieverf, in deze stijl en ook ongeveer dezelfde kleuren.
Weet iemand over welk schilderij ik het heb?

2 likes

Als ik het plaatje in Google Lens gooi zie ik dit schilderij heel vaak, maar met lang genoeg doorscrollen naar beneden ook soortgelijk vanaf de andere kant maar dan met een laken om dr heen geslagen. Misschien dat eens proberen?

1 like