Durf te vragen #8

Een ticket naar Los Angeles (familiebezoek) en daar een nieuwe garderobe aangeschaft want was toen ook iets van 15 kilo afgevallen. Woonde toen toevallig ook net weer thuis.

Bij wissels heb ik niks speciaals gekocht, maar ik heb nog niet zulke stappen gemaakt dat ik bij mijn eerste salaris zoveel geld over had om iets bijzonders te kopen.

3 likes

Dat was een concertticket

1 like

Van mijn allereerste bijbaantjessalaris ging ik naar de kapper voor knippen en verven (met folies en al). Voelde zo luxe!

4 likes

Wie werkt er bij Lush?

Komt de bodyspray Sticky Dates nog terug?

2 likes

Van mijn eerste fulltime salaris moest ik de reparatie van de auto van een vriend betalen nadat ik met die auto tegen een paaltje was gereden op weg naar die eerste volwassen baan :cry:

Van mijn eerste bijbaantje weet ik het niet eens meer, zal wel iets van snoep of nagellak ofzo zijn geweest

7 likes

Wie heeft toevallig de kaars Suede Vanilla van Rituals thuis? De pot is veranderd en ben benieuwd hoe hij eruit ziet (op de site vind ik het lastig inschatten). Rechts is nieuw.

Ik heb gister een appartement geboekt via Booking. Nou heb ik net een bericht van de verhuurder gehad dat hij helaas overboekt is en met de vraag of ik de boeking wil annuleren. Hier heb ik vanuit Booking een link voor gekregen waarmee ik gratis kan annuleren.

Maar ik vind het een beetje raar? Waarom cancelt de verhuurder het niet zelf? Hij is degene die blijkbaar een fout heeft gemaakt. Ik heb al betaald middels creditcard.

Heeft iemand al een keer zoiets gehad?

1 like

Volgens mij is het zo dat wanneer jij annuleert het voor de verhuurder chiller is, want als hij annuleert kun je misschien nog claims indienen ofzo

1 like

Ja volgens mij is dit het, de verhuurder moet dan een commissie van 23% over de annulering betalen aan booking.com. Dat zei een verhuurder bij mij destijds.

1 like

Hmm oke dan snap ik dat het voor hem chiller is. Ben alleen benieuwd of het voor mij nog nadelen heeft? Bedoel wat nou als ik niet annuleer?

Ergens denk ik namelijk ook eigen schuld dikke bult. Ik wil helemaal niet annuleren want het was een vet chill appartement voor een goede prijs en kom nu ook niks tegen dat vergelijkbaar is.

Maar goed zolang ik niet annuleer durf ik ook niet echt wat nieuws te boeken want straks annuleert iemand anders en gaat het toch door en dan heb ik twee boekingen.

1 like

Misschien is quizizz wat voor je

2 likes

Ik zou toch zeggen Kahoot. Bij de betaalde versie heb je meer opties, en wat is die paar euro voor een avondje plezier?

Ik heb meerdere keren Mentimeter gebruikt voor mijn werk, maar dat is niet noodzakelijk anoniem geloof ik? Wij hebben vaker interactieve quizzes gemaakt waarbij je live (niet anoniem) de score zag.

4 likes

Mentimeter kan je wel naam opgeven maar dat hoeft niet per se je eigen naam te zijn als ik het goed heb onthouden. Weet alleen niet of dit alleen bij de betaalde versie is.

2 likes

Ahaslides heb ik wel eens voor zoiets gebruikt? En Wooclap kan misschien ook?

Weet iemand of er een applicatie voor MacBook is (of al op MacBook zit) om van meerdere korte filmpjes één filmpje te maken? Oftewel achter elkaar te zetten met bijv een muziekje eronder

2 likes

Van mn eerste fulltime baan salaris een dyson fohn

3 likes

Zit iMovie nog op macbooks?

1 like

Ohhh goede suggestie! Zie dat iMovie gewoon te downloaden is. Zie ook de app Capcut staan, die scoort nog wat hoger. Thanks!

Eens met @kali maar ik zou dit wel eerst even terugleggen bij die verhuurder. Misschien kun je iets anders vinden en dat hij je het verschil betaalt, misschien kost hem dan minder dan wat booking rekent en is het voor jullie beide win-win

1 like