Dit triggert mij echt zo erg haha. Ik heb echt een prima inkomen, mooi netwerk, blabla etcetera, maar ik ben toch echt afhankelijk van mijn partner, want hij heeft veel meer vermogen dan ik (door geluk met zijn baan, koophuis en beleggingen) en daarom wonen we in een huis wat ik in mijn eentje niet kan betalen. Tijdens onze relatie heb ik daar profijt van (want we wonen in een fijn huis voor een relatief lage maandlast) maar op het moment dat wij uit elkaar gaan verlies ik alles en hij niets (behalve natuurlijk de mooiste en geweldigste vrouw ter wereld) en dat vind ik echt zoān enorme kutpositie om in te zitten. Maar ik vind het ook te behoudend om te zeggen āwe kopen een huis van maximaal X bedrag want anders kan ik het in mn eentje niet meer betalen als we uit elkaar gaanā want als we nooit uit elkaar gaan hebben we een heel leven geleefd en gehandeld alsof we ieder moment wel uit elkaar zouden kunnen gaan.
Dit is verder geen vraag om advies (!), we hebben alles zo eerlijk mogelijk verdeeld en vastgelegd, en ik wil hier vooral mee zeggen dat ongelijkheid in een relatie die er eenmaal is eigenlijk niet meer in te halen is en ik vind dat zelf echt heel erg klote.