Smerige Berner Sennen?! Excuse me!!!
Hahaha ja sorry maar dat gekwijl is toch echt afschuwelijk
Ik vind ook dat je je aanstelt maarja het is jouw huis dus je mag het zelf weten en andere mensen hebben zich daar maar naar te voegen
Ik heb smetvrees en moet al huilen als mensen met huisdieren met hun katten/honden haren kleding op mān bank willen zitten. Ik vind je standpunt dus niet gek.
Bij ons is een vriendschap hierop stukgelopen. Wij wilden niet dat hun altijd kwijlende Duitse dog meegenomen werd in ons huis. Vonden ze belachelijk. En werd ons echt kwalijk genomen dat we hen niet accepteerden. Ze vonden ons sowieso al zeuren omdat we ook niet wilden dat er in ons huis gerookt werd
Snap het appartement gedeelte ook niet helemaal, maar verder snap ik jou heel goed. Ik heb zelf een hond (verhaart niet en formaat chihuahua) en die mag gewoon overal op waar hij wil. Lekker hypocriet, maar ik moet er niet aan denken om een andere, vooral grotere en wel verharende hond binnen te hebben.
Ik heb ook dit soort familie, heb ook het idee dat het niet besproken kan worden zonder dat de hondeneigenaar zich persoonlijk beledigd voelt.
Ben best benieuwd:
@hondeneigenaren: hoe kan iemand het beste tegen jou zeggen dat jij wel, maar je hond niet welkom is?
Nou, heel eerlijk zijn! Ik heb zelf tegenwoordig ook een grote, stinkende en altijd verharende hond (kwijlt gelukkig niet). Als iemand tegen mij zegt: āwil ik niet in mijn huisā helemaal prima!
Gewoon eerlijk zeggen, dat is voor mij vanzelfsprekend. Kiezen voor een hond geeft mij die verantwoordelijkheid, niet mijn omgeving. Als het zo uitkomt dat het handiger is dat hij meekan vraag ik het, maar altijd met de bijzin dat ze het gewoon eerlijk moeten zeggen als ze het liever niet hebben.
Gewoon aangeven inderdaad, wat @freehugs ook zegt.
Ook als een hond eerder altijd wel welkom was, maar nu om wat voor reden dan ook niet meer.
ik vind het eigenlijk heel raar dat hondeneigenaren ongevraagd honden meenemen naar het huis van iemand anders. vraag gewoon even van tevoren of dat okƩ is.
ik wil ook geen honden in mijn huis. honden stinken en zijn irritant. en mijn kat wordt er bang van.
Waar lees je dat? Niemand doet dat.
Deze hondeneigenaar komt alleen tot word gevraagd wanneer ik haar meeneem. Bij familie neem ik haar wel standaard mee, maar dat komt omdat mijn man en ik dierenliefde hebben meegekregen vanuit onze families en het niet op prijs wordt gesteld als ik haar thuis laat.
Zijn mensen niet zoals mij zijn:
Ik vind het gezellig dat je komt. Maar ik wil je hond niet bij mij thuis hebben. Mocht dit om welke reden dan ook een probleem zijn, spreek je toch af bij haar of een openbare ruimte?
Jouw huis, jouw regels. Mijn huis, mijn regels. Ik vind dat je dat in vriendschap moet kunnen accepteren.
Als ik vraag of de hond mee mag en iemand zegt āliever nietā, dan is dat genoeg hoor. Snap nooit zo goed waarom andere hondeneigenaren zo vreselijk moeilijk doen daarover. Je hond opvoeden is ook leren dat deze af en toe een paar uurtjes alleen is. Is goed voor de hond en goed voor jou dat je niet 24/7 aan elkaar geplakt zit. En als dat niet kan om wat voor reden dan ook, spreek je ergens anders af toch?
Echt een enorme ergernis dat er veel hondeneigenaren zijn die denken dat iedereen hun hond leuk vindt. Ik vind mijn hond de leukste hond van de wereld, maar ik ben altijd terughoudend met haar naar andere mensen toe.
Ik heb deze post echt 3 keer gelezen maar snap eigenlijk niks van wat er staat
Dat ligt niet aan jou
Geweldig
Haha ja bedankt voor al deze moeite maar een beetje tevergeefs want het maakt het niet veel duidelijker voor me Wil er nu ook weer niet teveel woorden aan vuil maken maar ik begrijp niet wat er bedoeld wordt met āDeze hondeneigenaar komt alleen tot word gevraagd wanneer ik haar meeneemā en āzijn mensen niet zoals mij zijnā interpreteer ik als āals mensen niet zoals ik zijnā¦ā maar dan mis ik de rest van de zin (als ⦠dan ā¦). Ok ik neem dit veel te serieus haha maar jij stopte er ook veel moeite in dus ok.
Deze hondeneigenaar (= telefoonnummer) komt alleen (in haar eentje, zonder hond), tot (tenzij) wordt gevraagd of ik haar (de hond) meeneem.