Thanks voor jullie input allemaal! Fijn om ook andere zienswijzes te horen en nu tijd om daar mijn eigen weg in proberen te vinden
Ik vind dit ook kut want de uitnodigingen die ver van tevoren komen zijn meestal minder leuk dan de zaken die later komen, maar je kunt ook niet toezeggen met de boodschap ātenzij er iets leukers voorbij komtā. En als ik deze mensen later weer uitnodig voor iets binnen een afzienbare termijn, kunnen ze niet omdat die hun weekenden al vier maanden vooraf hebben dichtgetimmerd.
Heeft iemand wel eens gebruik gemaakt van de wasservice van Bever? Ik zou mijn donsjas wel willen laten wassen (en vooral weer waterdicht willen laten maken). Dus ik ben benieuwd of iemand dat al eens heeft gedaan en het goed bevallen is.
Jaa is goed bevallen bij mijn winterjas!
Is het gek als je in een appartement woont en het niet hygiĆ«nisch vindt dat er mensen langskomen met hun hond. Ik heb nu al meerdere keren deze discussie gevoerd met mān vriend en hij vindt dat ik me aanstel.
Ik kan nog begrijpen hoe je een hond over de vloer niet hygiƫnisch vind (ook al ben ik het niet met je eens, maar dat doet hier niet toe), maar waarom zou dat specifiek voor een appartement gelden? Omdat alles gelijkvloers is en de hond de slaap- of badkamer in kan? Die deuren kunnen (neem ik aan) dicht.
Maar waarom het in een appartement minder hygiƫnisch zou zijn dan in een huis, die volg ik ff niet.
Lijkt me geen gek standpunt om dat niet te willen als je zelf geen hond hebt? Ik heb ƩƩn vriendin met een grote hond, en zij heeft ook nog nooit gevraagd of de hond in ons huis mag, hij blijft altijd in de tuin of thuis, of we gaan wandelen. Heb ook nog nooit overwogen dat dat een optie zou zijn. Niet alleen qua hygiƫne (al is het niet heel veel op te ruimen als hij niet op bedden/banken gaat) maar ook dat hij misschien iets kapot maakt of gestresst raakt van een nieuwe omgeving. Maar ik weet niets van honden eigenlijk, dus misschien kunnen sommige honden dat zonder problemen.
Nou in een huis heb je nog andere plekken waar je de hond kan laten rondlopen. Tuin, garage, bijkeuken.
Wij hebben een heel kleine woonkamer die grenst aan de keuken. Dus dan is er gaan andere optie dan de hond daar te houden. De vorige keer sprong de hond op de bank en liep hij over het vloerkleed. Dat vind ik zelf niet hygiƫnisch
Als je zelf geen dierenvriend bent, lijkt het mij ook beter dat je deze mijd. Dan ga je je alleen maar ergeren, en is het niet gezellig.
Ik heb zelf dieren, maar neem ze alleen mee wanneer zij welkom zijn. Andersom nodig ook specifiek het dier uit wanneer ik vind dat die ook op visite mag komen.
Zo heeft elk huishouden eigen regels en behoeften. Niks om je voor te schamen. Tenzij het een hulphond is en je visite niet dus niet zonder kan.
Ik woon in een eengezinswoning en ik wil ook geen honden of dieren in huis. Mijn vriend staat daar net zo in. We willen ze niet op de bank, op het kleed of waar dan ook in huis hebben. Ik heb een allergie en heb echt geen zin om alles te moeten stofzuigen na een bezoek van een hond.
Edit: en zelf vind ik het ook niet hygiƫnisch. Zolang een hond op de vloer blijft oke. Maar vaak mogen ze bij de baas thuis op de bank liggen, en dat willen ze vaak dan ook bij degene waar ze op bezoek zijn. Vind dat persoonlijk niet zo fris.
Heb ik een tijdje terug gedaan met de Uniqlo seamless down die hier wel eens is besproken (de korte versie) en ik ben erg tevreden. De jas ziet er weer netjes uit. EĆ©n vlekje is er niet uit gegaan, maar dat komt omdat ze mild wasmiddel gebruiken. Dat is goed voor de jas en het laagje wat erop zit, maar daardoor gaan soms niet alle vlekken eruit. Ik vond wel dat ik best lang moest wachten. Ik geloof bijna 4 weken? Ik was alweer vergeten dat ik mān jas had weggebracht en toen kreeg ik een mail dat het klaar lag
Ja ik vind eigenlijk ook dat je je aanstelt (en ik houd niet per se van honden)
Wat is hier grappig aan?
Je hebt een allergie, dus logisch dat je geen honden in huis toelaat. En je bericht heeft ook niets te maken met waar de oorspronkelijke discussie overgaat
Haha dat mag hoor. Mijn vriend is het met je eens
Ik ben net moeder geworden en ben daardoor ineens super gefocust op hygiƫne. Wellicht dat dat nog wegebt maar voor nu ben ik erg best streng / rigide in
Ik ben dol op honden, maar het zijn natuurlijk ook gewoon wandelende vuilnisbakken. Snap best als iemand geen hond in huis wil, vooral als de hond in kwestie overal op springt en dingen kapot maakt. Alleen of ik een goed opgevoede hond per se minder hygiƫnisch vind dan een mens in huis, nee. Die nemen sneller met hun kleding, schoenen, handen, adem ziektes mee voor je baby dan een hond denk ik. Doe vooral wat je zelf fijn vindt in je eigen huis, maar extra keertje dweilen en je bent klaar denk ik.
Ja ik moet wel zeggen dat als het zoān smerige berner sennenhond zou zijn die fulltime kwijlt, ja dan zou ik die ook niet in huis willen hebben. Maar een normale hond zou ik zelf geen problemen mee hebben (vanuit hygiene oogpunt)
Heb het even aangepast. Maar ik snap je punt.
En toch heb ik regelmatig āAh joh, kan toch wel eventjes, heb je vast niet zo snel last vanā gehoord als we aan gaven dat honden niet welkom zijn bij ons thuis vanwege mijn allergie. Maar dat is weer een andere discussie.