Durf te vragen #9

Vraagje over de oura ring. Ik wil graag de nieuwe gen5 bestellen maar heb het idee dat ik tussen twee maten in zit. Met de 9 moet ik een beetje wringen om hem af te krijgen, gaat niet heel gemakkelijk. De 10 zit losser, niet zo los dat hij constant draait maar gaat gemakkelijk af (als ik met mn hand schud beweegt ie een beetje). Ben ook aan het afvallen dus wellicht dat mn vingers ook nog slanker worden.

Iemand ervaring met dit dilemma en het kiezen van de maat? Hoe heb je gekozen? Oura zelf raadt aan om voor de strakkere maat te gaan als je tussen twee maten in zit maar ik weet het niet :melting_face:

Als je de kleine voelt zitten, zou ik hem niet doen. Als je vingers opzetten, zal 'ie echt te strak zitten.

1 like

Heeft iemand ervaring met de mousseline dekbedovertrekken van de LIDL? Blijven ze een beetje mooi?

Ik zou de kleinere maat een dag om houden en kijken hoe ie door de dag heen zit. Als je een beetje beweegt en het warmer krijgt, zit ie misschien al snel té strak. Als je toch echt de voorkeur geeft aan de kleinere maat, omdat de grotere maat bijvoorbeeld wel echt heel los zit, dan zou je ook nog kunnen proberen of de kleinere maat om een andere vinger comfortabeler zit. Ik zat ook tussen twee maten in, en heb wel de kleinere genomen, maar dan om een andere vinger dan de vinger die ik in eerste instantie had gekozen

Dit vind ik echt tof! Zou dit zelf wel leuk vinden om te krijgen

1 like

Bij mij ging m’n dekbed er telkens uit. Heel irritant en jammer, want het sliep wel lekker!

2 likes

Is er wellicht iemand werkzaam binnen een gemeente en/of die kennis heeft van de Omgevingswet die ik wat mag vragen?

2 likes

Gaat het over (vergunningsvrij) bouwen of het Omgevingsplan? Als je me een bericht stuurt met de vraag (+ welke gemeente) kan ik ff kijken of ik je kan helpen!

1 like

Ik wil graag een bladblazer voor mijn vader kopen zodat hij wedstrijdjes kan doen met z’n buurvrouw. Maar wat is nu echt een goede? Ik zie echt door de bomen het bos niet meer.

Wel eentje die op accu is, met genoeg kracht voor ook natte blaadjes, liefst ook niet dat heel het dorp wakker is van het geluid. Zo een zak of versnipperfunctie hoeft niet want dat heeft hij eerder gehad en gedoe.

Heeft iemand tips? Ik heb nl zelf een balkon zonder planten die echt de ballen verstand hiervan.

Mijn familie is fan van alles van Makita haha. Heb er verder ook geen verstand van maar hier is al onze tuin apparatuur ook van.

3 likes

Koop alsjeblieft zoiets voor je vader, zie m al helemaal gaan met zo’n hesje erbij hahahah
IMG_5982

12 likes

Als je iets op accu zoekt is het heel afhankelijk van welk merk hij al heeft, want die accu’s zijn duur en die kun je niet uitwisselen. Dus je moet even achterhalen welk merk hij trouw aan is haha, dan heeft hij misschien ook al accu’s.

1 like

Hij heeft helaas geen accu’s want mijn vader is geen klusser haha. Dus wordt idd snel duur merk ik.

:sob:

Even vragen welk merk zn buurvrouw heeft, moet wel eerlijke competitie blijven natuurlijk

2 likes

Ik heb geen verstand van bladblazers maar ik woon in een bos en m’n man heeft een bladblazer van Einhell, ff opgezocht en volgens mij deze.

Voor zover ik kan zien wat goedkoper dan merken zoals Bosch enzo, maar of deze specifiek na een regenbui nat blad weg kan blazen weet ik niet haha.

1 like

In dat geval: Parkside! Merk van de Lidl, en beetje de standaard als je geen klusser bent of niet weet of je een apparaat veel gaat gebruiken en niet direct de investering wil doen. Mijn vader heeft veel van de parkside en dat werkt allemaal echt dikke prima

2 likes

Ja, dat merk komt echt vaak goed uit allerlei tests, vooral bij prijs-kwaliteitverhouding. Het is geen Makita/Bosch/etc., maar echt meer dan prima voor de casual klusser (en vrmoedelijk dus ook voor de casual bladblazer)

Iemand de tip voor merken voor sandalen? Ik heb smalle voeten en smalle enkels en heel veel is te groot, zit nog teveel ruimte bij mijn tenen en enkels. Heb inmiddels al online veel bekeken maar kom er niet uit haha

1 like

Salt water sandals

1 like

Ik snap dat echt niet. Ik heb meerdere apparaten van het merk gehad en het was allemaal binnen no time stuk. Zelfs dingen die in de fik vlogen.

4 likes