Durf te vragen #9

Ik ben weer eens een digibeet, maar iemand heeft dit als reactie gegeven op whatsapp. Is dit een emoji met speciale betekenis of moet ik mijn telefoon gewoon updaten. :smiling_face_with_tear:

Ten eerste: Superleuk idee, gaat enorm gewaardeerd worden. Een persoonlijk kaartje is altijd heel leuk. Ik denk dan altijd: Kijk er zijn toch ook nog dankbare mensen (naast alle zeurders/boze mensen/ik sleur je voor de tuchtraad-mensen)

Ten tweede: Alles behalve Merci :stuck_out_tongue: (Geintje, maar na 16 jaar in een medisch beroep kan ik geen Merci meer zien :smile:).

2 likes

Ik gok een update. Of vroegaaaah had je nog wel eens verschil in emoticons bij Samsung/apple.

3 likes

Ik kan niet ontkennen dat Merci door mijn hoofd is gegaan :joy:

3 likes

Ik durf het bijna niet te vragen maar
 Wat voor ai/hoe kan ik ai gebruiken om foto’s te bewerken om te zien hoe iets er bijvoorbeeld uit zou zien? Bijvoorbeeld m’n woonkamer als ik dan een nieuw meubel wil visualiseren oid (goed dat kan nog wel met paint, maar iets complexere dingen)? 10 jaar geleden deed ik zoiets met een illegale photoshop versie maar dat krijg ik niet meer voor elkaar (fotoshop downloaden en het is echt te duur voor dit geknutsel)

liefst gebruik ik geen chatgpt (als dat er voor geschikt is), ik heb op het moment alleen claude

In Canva kan je ook knutselen zoals je in Photoshop deed, denk ik!

3 likes

Nanobanana is hier geschikt voor, maar je hebt niet zoveel gratis credits geloof ik dus je moet je prompt wel heel goed omschrijven

2 likes

Kan je in de NPO app nou geen afleveringen meer downloaden? Of kijk ik er helemaal overheen

2 likes

Kon dat ooit wel??? :scream:

1 like

O misschien kon het nooit dan haha? Dacht dat ik dat weleens had gedaan maar kon het niet terugvinden nu

1 like

Nee kon nooit. Je hebt al geluk als je je aflevering ĂŒberhaupt kan kijken volgens mij :joy:

10 likes

Is er wel eens iemand naar Buitenkunst geweest (liefst Randmeer) aan wie ik wat vragen kan stellen?

2 likes

Ik zat de uitspraak van deze tuchtklacht te lezen en moest aan je post denken. Zolang je geen 100.000 euro cash en/of formule 1 tickets geeft zit je wel goed :sob:

https://tuchtrecht.overheid.nl/zoeken/resultaat/uitspraak/2026/ECLI_NL_TGZRZWO_2026_93

Maar echt bizar toch haha

4 likes

Ik moet soms zo lachen om hoe dit soort dingen klinken in van die formele rechterlijke taal “Het college oordeelt dat het aannemen van de tas met € 100.000,- aan contant geld (
) in strijd is met de voor de sportarts geldende beroepsnormen”

6 likes

Vrij vertaald: een tas vol flappen aannemen is natuurlijk een beetje gek he dokter Marcel

6 likes

Ik vind het ook heerlijk dat ze nog even nagedacht hebben of de F1 tickets een gift zijn of niet:
‘Het college merkt over de Formule 1 tickets nog op dat het er niet toe doet of klager deze zelf had betaald of niet, een dergelijk ticket vertegenwoordigt een bepaalde waarde in het maatschappelijk verkeer en is met het weggeven daarvan een gift.’ :sweat_smile:

En deze: ‘Het staat niet ter discussie dat er sprake was van dwingend en vervelend gedrag door klager jegens de sportarts, maar dat laat onverlet dat er zorgvuldigheidseisen zijn waar de sportarts zich als zorgverlenend arts aan heeft te houden.’
Volgens mij zijn dat aardige woorden voor ‘Jammer dat er een drugsbaron of maffiabaas voor je deur stond met een zak geld en je waarschijnlijk bedreigde als je niet deed wat hij wil, maarja, die Eed he.’

6 likes

Geen idee of dit het juiste topic is, maar een poll maken ik ‘stel je persoonlijke vraag’ vond ik niet handig, want dan krijg ik niet het soort antwoord wat ik zoek.

We gaan ons huis verbouwen en onze keuken is er al uit. Beneden is er ook geen water meer.

Ik wil niet de ongastvrije Nederlander zijn en wil de bouwvakkers best iets aanbieden, maar hoe zouden jullie dat doen of is dat niet nodig?
Ik vind het lastig. Ergens denk ik namelijk dat ze er zelf wel voor zorgen (ze weten dat wij niet in het huis wonen momenteel) en ik kan geen koud drinken aanbieden. Enige dat kan is een koffiezetter neerzetten in een kale keuken zonder water.
We wonen nu zelf niet in het huis. M’n vriend is er morgen om ze op te vangen en wil dan iig wat koeken klaarleggen ofzo.

Enig idee wat te doen?

Ze ‘mogen’ gewoon van onze wc gebruik maken. Voordat iemand daarover begint :sweat_smile:

Is er in de badkamer een waterkraan? Dan zou ik koffiezetapparaat neerzetten. Anders een thermoskan? Inderdaad wat lekkers. Als je nog meer wil doen zou ik gewoon een fles cola kopen en tegen ze zeggen dat je even niet weet hoe het koud moet, maar mochten ze er toch lauw zin in hebben? En anders een fles aanmaaklimonade met petflessen water (als er geen kraan is)

1 like

Koffiezetapparaat met flessen water (en koffie, melk, suiker, wegwerpbekers), en wat andere soorten drinken in pakken en flessen zou ik minstens wel doen. Klinkt niet of ze er met een uurtje klaar zijn.

12 likes

Is het een optie om een elektrische koelbox neer te zetten? Verwacht dat ze zelf ook drinken meenemen, maar het gaat wel weer heel warm worden. Toen wij aan het verbouwen waren, ook geen keuken etc, hadden we een koelkastje in het tuinhuis staan met blikjes drinken en flesjes water.

Hier zijn ze wel een paar maanden bezig geweest, om het betaalbaar te houden kochten we huismerk maar ze waren er wel heel blij mee.

1 like