Durf te vragen #9

Ja zou kunnen, maar dan zouden we er een moeten kopen. Vind ik ook wel een beetje zonde. We hebben geen koelkast extra ofzo. Anders had ik die wel in de keuken of schuur gezet.

Ze blijven ongeveer een maand aan het werk en wij slapen dus niet thuis. Ik kan dus niet dagelijks een thermos neerzetten oid.

Koffiezetter natuurlijk net weggegooid samen met de keuken omdat die het begon te begeven. Maar daar kan ik wel een nieuwe voor halen. Waterkoker kunnen we iig neerzetten op de badkamer.

Mijn vriend vind t een beetje onzin merk ik, die denkt dat ze zichzelf wel verzorgen. Maar het wordt idd takkeheet en ik wil het ze wel een beetje comfortabel maken. In ieder geval stof tot nadenken en ik denk dat ik m’n vriend morgen maar even goed laat vragen wat hun behoefte is, hij ziet ze morgenochtend. En dan dus een koffiezetter en een waterkoker op de badkamer. En dan zet ik er in ieder geval wat flessen drinken neer van de week.

@PaulieBleeker en @Velours ook bedankt voor het antwoorden. Ik neig er nu meer naar om wel wat basic dingen neer te zetten.

Je zou ook een waterkoker met instant koffie kunnen neerzetten? Als je geen koffiezetapparaat hebt. Instant Nescafé vind ik net zo lekker als goedkope/ oude filterkoffie in een minder goed koffieapparaat. En het is ook makkelijk voor ze denk ik.

Edit: dit klinkt nu helemaal kut haha. Ik bedoel als je anders snel een cheap toestel gaat kopen enkel voor die maand, dan kun je je volgens mij die moeite / het geld besparen (+ de mogelijke verspilling van een apparaat dat je niet langdurig nodig hebt) want dat smaakt dan toch niet zo lekker. Ik vind Nescafé dan minstens zo lekker!

4 likes

Totdat ze straks op een probleem stuitten, dan kunnen die kopjes koffie of lauwe cola van jullie er wel eens voor zorgen dat het niet op de factuur komt te staan ofzo. :grimacing:

Zou een koffiezetapparaat neer zetten en gewoon aan ze vragen wat ze graag drinken maar dat je geen koelkast hebt. Vaak zijn ze al heel blij met lauwe cola. Of mocht je in de gelegenheid zijn, rij overdag eens langs met die hitte en neem waterijsjes oid mee. Werklui moet je echt een beetje pamperen.

6 likes

En als je het zelf niet regelt en het wordt warm gaan mensen veel vaker weg om drinken te halen. Je hebt vooral jezelf ermee als je niks regelt want mensen vinden je gewoon aso en doen dan andersom ook geen stapje extra. Klinkt alsof je dat al veel doen gelukkig!

3 likes

Dit klopt ook wel, dat ze zichzelf verzorgen, maar in mijn ervaring wordt het wel echt gewaardeerd als je wat dingetjes voor ze klaarzet. Koffie, thee, fris en iets te snacken (koek/fruit). En als je stoelen hebt die je daar kan zetten, zou ik dat ook doen. Dan hebben ze ook een pauzeplek en hoeven ze niet in hun auto te zitten.

1 like

De bouwvakkers die bij mij zijn geweest waren heel blij met een blikje cola (was bij mij koel door de kelder, niet koud want geen koelkast) en de meesten dronken geen koffie (verbaasde me wel haha). En ik legde dan van die voorverpakte koeken neer, zoals suikerwafels.

Maar verwacht niet dat ze heel veel snaaien hoor, viel mij echt mee (sommige wilden zelfs helemaal niets te snacken ‘wijffie ik heb dit lichaam niet voor niets he’, aldus onze spierbundel stukadoor :joy:)

3 likes

Je kan ook even met het bedrijf bellen en vragen wat zij nodig hebben/handig vinden.

1 like

Ik heb echt koffie staan maken alsof ik bij de Starbucks werkte haha, had er een dagtaak aan. Maar ‘‘s middags werd iets kouds ook heel erg gewaardeerd!

Ik zou ook een waterkoker met oploskoffie klaar zetten, dan hoef je niet speciaal een koffiezetapparaat te kopen. Een assortiment voorverpakte koekjes/wafels of eventueel eens een zelfgebakken cake als je dat leuk vindt. Zorg ook voor mokken oid zodat ze in elk geval hun koffie fatsoenlijk kunnen drinken (ik vind plastic bekertjes echt prut).

Verder evt van dat bruiswater met smaakjes? Dat heb je ondertussen ook van huismerken en smaakt ook prima als het niet gekoeld is. En zoals iemand al zei, als je in de mogelijkheid bent eventueel eens langsgaan met koud drinken en ijsjes

Bij mij verschilde het echt per werkkracht hoeveel ze dronken/eten. Soms was een pak mini marsjes etc in een dag op, anderen kwamen er amper aan

4 likes

Ik heb echt heel veel klusmannen over de vloer gehad en die hadden bijna allemaal zelf een koffiezetapparaat mee! En ook allemaal een koelbox met hun eigen eten, snacks etc wilden ze ook niet. Ik zou echt wachten tot ze zijn gearriveerd en dan vragen wat ze willen want het is zonde om allerlei dingen te kopen die ze niet gebruiken. Overigens aan het einde van de verbouwing wel een lunch georganiseerd met friet en kibbeling als bedankje maar dat konden we van tevoren afstemmen.

10 likes

Volgens mij is het heel erg afhankelijk van wie je over de vloer krijgt. De bouwvakkers die laatst een week bij mij aan het klussen waren wilden helemaal niets. Ik had speciaal allerlei koeken en extra koffie, drinken, etc. klaargezet en meerdere keren aangeboden, maar ze wilden echt niets.

Ik zou dus vooral dingen kopen/klaarzetten die je zelf ook eet en drinkt voor het geval ze niets hoeven.

3 likes

Wat een leuk idee dit!

5 likes

Weet iemand of Primark dit jaar weer van die pyjamatopjes met spaghettibandjes heeft waar een soort bralette in zit?

Wij deden elke vrijdag broodje kroket/hotdog/kibbeling en 0% bier en werd heel erg gewaardeerd!

10 likes

Ik vond die optie van ranja ook een goed idee voor drinken aangezien je geen koelkast hebt daar. Verder is denk ik oploskoffie met waterkoker ook wel prima. Ik snap wel dat je ook niet allemaal nieuwe apparaten aan gaat schaffen.

En naast de koeken is qua eten van die uitdeelzakjes chips altijd wel lekker denk ik en wat fruit wat niet zo heel gauw bederft zoals appels en peren ofzo?

Nou m’n vriend heeft het gevraagd aan de uitvoerder en ze nemen zelf altijd alles mee. Hij gaf aan vooral geen eten en drinken voor ze te halen, dat regelen ze liever zelf. Stoelen waren wel handig, dus die neergezet en ik kijk of onze campingkoelkast makkelijk ergens uit de opslag te trekken is, maar ook daarvan zei hij dat ze zelf iets regelen.

Dus misschien dat ik af en toe lekkere koeken neerzet of wat chips/snoep en dan is het wel ok denk ik. En jouw lunch idee vind ik een topidee.

Dank voor alle suggesties, ik heb nog nooit zo’n grote verbouwing gehad en ik wil het graag netjes doen. En ja iemand die een kleine klus doet krijgt altijd koffie en ander drinken bij ons, maar nu ff lastig door kaalheid van huis en onze afwezigheid in een groot deel van de tijd.

6 likes

Ja, wel echt zeker doen. Al is het maar om het gebaar.

5 likes

Bij mij vielen de tosti’s heel erg in de smaak bij de bouwvakkers! We vlogen door de pakken kaas en brood heen, maar we kregen er een supermooie tuin voor terug waarbij ze denk ik echt extra moeite in hadden gestoken. Het was stiekem ook zo leuk om ze elke dag een nieuwe combi van tosti’s voor te schotelen haha.

Maak het niet te zwaar voor jezelf maar met een paar snacks en wat drinken kom je al een heel eind.

5 likes

Oh sorry lees je bericht nu pas. Fijn dat jullie dit vooraf al weten!

1 like

Heeft iemand ervaringen met het wasmiddel Neutral? Op zoek naar een wasmiddel zonder troep ben ik hierop uitgekomen, maar de was lijkt niet écht schoon te worden. Heb al vanalles geprobeerd qua hoeveelheid waspoeder, machine minder vol, temperatuur aanpassen en allerlei combinaties hiervan. Tips zijn welkom, ook voor andere wasmiddelen! :pray: