Durf te vragen #9

Wat is je definitie van ‘zonder troep’? Want neutral is bijvoorbeeld niet per see een milieubewuste keuze maar wel zonder parfum. Ik heb lang neutral gebruikt voor de kinderwas en ben er tevreden over. Ook nooit gemerkt dat was niet schoon werd. Ik gebruik nu voor de kinderwas AH puur en voor onszelf Ecover.

En waaraan merk je dat het niet schoon werd? Ik vond het vooral even wennen dat je was geurloos is en dus ook niet die typische ‘frisse was’ geur (want geur = parfum).

2 likes

Ik gebruik Ecocover of Klok.

Het word goed schoon.

2 likes

Ik wil geen plastic in mijn wasmiddel hebben en ik wil dat de was schoon ruikt. Nu ruikt sportkleding nog steeds naar zweet, bijvoorbeeld, en oksels van t-shirts ruiken ook alsof je het 2 dagen in warm weer gedragen hebt. Ik houd me keurig aan de wasvoorschriften, dus snap het niet zo goed. Ik hoef niet per se dat mijn kleding naar bloemetjesparfum ruikt, maar wil wel de zweetlucht eruit hebben.

Voor sportkleding natuurazijn

5 likes

Volgens mij beste uit de test kwam het waspoeder van Lidl! Formil ofzo heet dat? Ik gebruik dat en vind dat het goed schoon wordt zonder parfummerig geurtje, maar weet niet hoe goed het scoort op plastic/duurzaam etc

Voor zweetkleding idd natuurazijn, ofwel mee in je wasmachine ofwel in een badje voorweken (water met scheut natuurazijn)

Ook @crazyplantlady Dank voor die tip!

2 likes

Ik gebruik ecoover. Ben er tevreden over!

Geen ervaring met Neutral maar een wasmiddel zonder troep en waar ik tevreden over ben is Seepje!

1 like

Bij elke was een flinke scheut azijn bij het wasmiddel doen, niet alleen bij je sportwas.

Goed voor je was en goed voor je machine.

1 like

Is er hier iemand purser die ik een dm mag doen?

Is er iemand stewardess, purser of piloot? Ik ben benieuwd hoe vaak het ongeveer voorkomt dat er tijdens de vlucht turbulentie is waarbij ook het cabinepersoneel moet gaan zitten?

Ik heb dat een hele tijd geleden meermaals snel achter elkaar meegemaakt op verschillende vluchten omdat er (in ieder geval voor mij) heftige turbulentie was. Daardoor heb ik vliegangst ontwikkeld, maar ik vlieg nog wel maar met tegenzin. Ik was benieuwd hoe vaak dit eigenlijk voorkomt? Of dat ik veel pech heb gehad? Want ik hoor dit van anderen eigenlijk nooit.

2 likes

@Sundance @turbs en @Bergson toch

2 likes

CA hier. In de vier maanden dat ik nu vlieg, waarvan 1 maand alleen Europa met 2 tot 3 vluchten per dag, heb ik het 1x meegemaakt. Vorige week zijn we achterin zelf gaan zitten met collega, omdat de cockpit niet altijd door heeft dat het achterin veel heftiger is dan voorin.

Misschien helpen de turbulentie jelly video’s je? Tubulentie kan komen door onrustige lucht/windstromen/wolken, hoge gebouwen (surface turbulence), of een windstroom van een ander toestel in de buurt.

2 likes

Huh is dit nou precies toevallig dat jullie direct achter elkaar een purser zoeken?

17 likes

Haha ja ik twijfelde nog of ik er een opmerking over zou maken want vond het ook wel heel toevallig.

@Bergson dank voor je reactie! Lijkt er dus op dat ik toch best een beetje pech heb gehad. Ik weet rationeel ook wel dat het niet gevaarlijk is maar ik vind het zo’n naar gevoel. En dan vind ik het vooral lastig dat het ieder moment kan gebeuren en dat je niet weet hoe lang het gaat duren. Ik heb vooral last van 1 vlucht waarbij we >2 uur lang dusdanige turbulentie hadden dat de cabin crew vast moest en je dus ook niet naar de wc kon. Sindsdien ben ik ook panisch over naar de wc gaan tijdens een vlucht. Ik ben dus ook een super irritante buur omdat ik minimaal 1x per uur naar de wc ga als ik ook maar lichte aandrang voel want ‘wat als je straks uren niet kan’.

2 likes

Heeft iemand een tip om katten van tuinmeubels weg te houden? Behalve afdekken. Iets daar nog een andere optie of mogelijkheid ofzo voor? We hebben best veel buurkatten en dat vind ik hartstikke gezellig, ze mogen ook prima in de tuin maar ze liggen telkens op de bank en dat vind ik gewoon een beetje goooooor ivm alle haren. Wil niet dat dat aan mij/kleding komt te zitten. Stond net eerst de tuinbank een kwartier te stofzuigen voor ik erop kan omdat er zoveel kattenharen opzitten ahahaha zo geen zin in elke keer :sob::sob::sob::sob:

3 likes

Ik vlieg nu 2 jaar en maak het niet zo vaak mee. Op Europa zitten we wel eens wat langer vast bij de start of gaan al eerder zitten als er wat turbulente verwacht wordt bij de daling. Als passagier heb je dat in principe niet door (dat wij langer zitten).

Op verre vluchten heb ik een paar keer vast moeten zitten, op sommige routes is er over het algemeen wat meer turbulentie.

Geef het vooral even aan bij instappen dat je vliegangst hebt. Altijd goed om te weten als bemanning zijnde. Je kunt altijd onverwacht wat turbulentie hebben, maar vaak kunnen piloten ook wel een indicatie geven.

1 like

Ja dat is eigenlijk nog mijn vervolgvraag: weten piloten en/of cabinepersoneel van tevoren of er turbulentie gaat zijn op een vlucht? Clear air turbulence niet meegerekend natuurlijk. Het zou mij echt zoveel helpen als ze aan het begin van de vlucht zouden zeggen van nou we verwachten een soepele vlucht, alleen na een uurtje komt er 10 min turbulentie en daarna is het klaar. Maar goed geen idee of men dat überhaupt kan voorspellen. Het is voor mij ook echt de onvoorspelbaarheid die ik lastig vind, dus ik zit vrijwel de gehele vlucht verstijfd in mn stoel en bij iedere beweging die het vliegtuig maakt denk ik ja daar heb je het, turbulentie!

1 like

Ik heb dit regelmatig gehoord van de piloot aan het begin van de vlucht, dus dat kan zeker! Niet dat er 10 minuten turbulentie wordt verwacht maar wel dat er turbulentie wordt verwacht.

3 likes

Ja hoor. Ze hebben een route kaart voor het weer. Maar niet alles is vooraf te zien. Als je turbulentie hebt proberen ze eruit te vliegen. Ze vragen aan vliegtuigen om zich heen of het op die hoogte beter is. Piloten zijn er zeer actief mee bezig.

Turbulentie doet niks met het vliegtuig. Het is volkomen veilig.

Weet je wat je precies angstig maakt bij turbulentie?

4 likes