Piloten kunnen zoals @Nox zegt inderdaad best wat voorspellingen doen en doen hun best om er niet de hele tijd midden in te vliegen. Dus als je het van tevoren aangeeft, kan een stewardess het even voor je na vragen. Verder werkt afleiding meestal het beste. Met een serie of podcast is het een stuk relaxter vliegen.
Hahaha ja wat toevallig! Er heeft zich trouwens nog geen purser gemeld ![]()
Ik weet niet of je de pilottwins volgt op insta maar die hadden hier laatst een filmpje over gemaakt. Sowieso makem zij veel informatieve filmpjes wat denk ik heel erg helpt om te begrijpen wat er precies gebeurd tijdens een vlucht.
Wat mij ook helpt is de turbulentie van te voren zelf checken op een site zoals https://turbli.com/ oid. Het is best accuraat, en dan weet ik welk deel van de vlucht ik me in moet stellen op lijden en voor hoe lang hahah.
Purser in opleiding
je mag me een pb sturen als dat kan helpen!
Iemand zei ook een keer tegen mij: turbulentie is eigenlijk net alsof je op een slecht wegdek rijdt met de auto. Dat is ook vervelend, hobbelig en soms een herrie maar het gaat weer voorbij. Sindsdien moet ik daar altijd aan denken en geeft me wat meer rust
Ik vind turbulentie niet meer heel eng doordat hier een keer die jelly theorie werd genoemd, of idd gewoon het vergelijken met rijden over een hobbelige weg. Maar ik heb zieke emetofobie dus ik ben bij turbulentie altijd vooral bang dat mensen om me heen ziek gaan worden en dat heb je niet in de hand. En tegenwoordig zitten er niet eens meer zakjes in de stoelen dus dan denk ik: ja maar hallo dit gaat helemaal fout als er turbulentie komt. Maar ik vraag me ondertussen ook af hoe vaak het nou gebeurt dat mensen moeten overgeven tijdens turbulentie (als dit vaak gebeurt, laat me lekker in de waan dat dit heel zeldzaam is)
Ik heb dat 1x meegemaakt dat het zo erg was en toen belde KLM de dag erna op om te vragen of we nazorg nodig hadden, dus blijkbaar was het uitzonderlijk
Maar was toen het halve vliegtuig aan het overgeven of 1 iemand? Want als dat eerste gebeurt kun je me bij het landen echt gelijk door mannetjes in witte pakken laten ophalen. Maar het lijkt me dat het wel vaker gebeurt dat er 1 iemand gaat, en dan lijkt nazorg me wel gelijk heel rigoureus
Ik hoor steeds in de top 40 het liedje zwoele zomernachten. En het ergste is dat die nu op 2 staat. Ik vraag mij echt af hoe het komt dat dit lied zo populair is?
Ik vind die man niet echt goed kunnen zingen en vindt de melodie een beetje bij elkaar geraapt ofzo van verschillende melodieƫn. Echt TV Oranje of vroeger radio Mexico (piratenzender) vibes
TikTok
Oh dat heb ik niet, dat verklaard veel!
Ik heb het geluisterd door/voor jou, ik vind het ook niks ![]()
Ik ben echt een snelle kotser in auto boot pretpark maar in een vliegtuig met turbulentie (waarbij ook personeel moest zitten) heb ik nog nooit overgegeven. Ik denk dat toch iets anders werkt op je evenwichtsorgaan dan een horizon die steeds verandert/ zicht wat het niet kan bijbenen dan in een vliegtuig waarbij je voornamelijk vooruit kijkt, ook bij turbulentie. Misschien dat daarom de zakjes weg zijn, dat ze minder nodig zijn?
Oh ik ben reisziek maar helaas ook bij turbulentie, eigenlijk ook bij vliegen an sich. Is voor mij hetzelfde idee, als ik in het midden zit zonder raam is het ook erger. Neem wel altijd een pil in dus hoef dan meestal niet te kotsen.
Ik moet zeggen dat ik ook nog niet vaak heel lange vluchten heb gedaan en bij korte Europese kom ik er dus goed doorheen. Word je ook misselijk bij kortere Europese vluchten?
Ik word soms niet goed bij het stijgen of dalen, maar dat duurt gelukkig niet heel lang en is daardoor mij nredding denk ik
Helaas wel ja, maar het is bij mij ook wel russisch roulette met reisziekte dus ik kan er enorme last van hebben of het kan ineens best goed gaan.
Niet het halve vliegtuig, maar wel in het stuk waar ik zat verschillende mensen. En de stewardessen moesten ook blijven zitten, dus er werden allemaal billendoekjes en zakjes doorgegeven tussen de rijen, het duurde toen ook best lang, anderhalf uur ofzo dat we niet op mochten staan.
Maar blijkbaar dus zo uitzonderlijk dat KLM een heel vliegtuig heeft opgebeld.
Stoel altijd voorin boeken, daar is het veel beter te doen dan achterin en zullen dus ook minder mensen kotsen als het al gebeurt. Ik heb het nog nooit meegemaakt, wel al vaker op een boot.
Ik moet deze week naar Amsterdam Centraal. Nu heeft iemand superlief aangeboden om me met de auto naar het station te brengen zodat ik niet 100 x hoef over te stappen voordat ik daar ben, maar ik lees online dat het drama is om met de auto bij de kiss&ride van Aādam te komen.
Heeft iemand van jullie een goeie tip voor waar ik me het beste kan laten afzetten wat gemakkelijk is te bereiken met de auto en van waaruit ik gemakkelijk bij Amsterdam CS kan komen? Ik kom uit het Noorden.