Durf te vragen #9

Misschien bij een halte van de Noord Zuidlijn? Dan ben je zo op CS

4 likes

Zou dit ook doen. Je kan goed van de Ring af in Noord (moet je wellicht sowieso als je naar CS wil met de auto) dan ben je vrijwel direct bij Station Noord. Kan je chauffeur direct de Ring weer op en jij bent met 3 minuten op CS met de metro.

Anders is via station Zuid op de Zuidas ook de omgekeerde optie. Maar verwacht dat dat om is met de auto.

4 likes

Weinig verstand van het wegennet en wat goed aan te rijden is vanuit het noorden, maar je kunt je bij P+R Zeeburg laten afzetten en vanaf daar tram 26 nemen, duurt 10 minuten. En het ligt vlakbij de afslag van de A10.

Edit: trouwens nog extra tip: ga naar P+R Zeeburg 3, dat is letterlijk naast de afslag en een tramhalte eerder dan nr 1 en 2 waar altijd heel veel mensen instappen, dus meer kans op een chille plek in de tram.

2 likes

Ik zou idd ook eerder voor Noord dan Zuid kiezen

2 likes

Anders die bij Rai, is ook direct naast de snelweg afslag.

4 likes

Toen ik nog in Amsterdam woonde liet ik me wel eens afzetten op de Ruijterkade, waar tram 26 nu stopt vgm. Is geen officiƫle k+r maar je mocht daar toen wel met de auto in en dan snel stoppen en doorrijden, helemaal als er een tram achter je staat. :grimacing: (deze weg)

Anders kan je je ook af laten zetten op de Withoedenveem, vanaf daar is het 2 minuten naar tram 26 lopen. Met de tram ben je dan binnen 5 minuten op cs.

2 likes

Niet specifiek voor Amsterdam, maar wat ik zelf altijd doe is dat ik even via google maps zoek naar een rustige zijstraat op 5 min lopen van waar ik moet zijn.

Voor Amsterdam CS zou ik naar de achterkant navigeren, zo ter hoogte van Geldersekade. Daar kun je wel even stilstaan en uitstappen zonder (veel) doorgaand verkeer achter je. Volgens mij kan je dan via die binnenwegen keren en dan weer redelijk snel de snelweg op

2 likes

Ik heb vannacht verleerd gelegen in bed denk ik, echt pijn in mijn nek/schouder nu. Voel me echt een oud wijf :weary:
Iemand nog een goeie tip?

1 like

Warme douche?

3 likes

Eerst paracetamol en eventueel ibuprofen, dan deze video meedoen en dan een warme douche

4 likes

Voor een (onderdeel van) een cadeau wil ik een e-book uitprinten en cadeau doen. Omdat het makkelijker is als diegene het offline kan gebruiken.

Plan was om het op wat dikker papier uit te printen en in te laten binden, maar de dichtsbijzijnde plek waard dat kan is 2x half uur fietsen.

Geen groot probleem, maar is er een andere alternatieve manier hiervoor waarmee het nog steeds wel een beetje leuk uiziet. Ik twijfelde nog over lamineren (kan ik thuis) en dan met zo’n sleutelhanger ring aan elkaar maken.

Iemand evt andere suggesties? :slight_smile:

1 like

Ik laat altijd dingen printen bij studentendrukwerk.nl . Ik schrijf boekjes voor mn neefje en nichtje en die laat ik daar dan altijd printen.

7 likes

Bedankt voor de tip, zij hadden echt nog betere opties dan bij de printshop! Gelijk besteld :slight_smile:

(En hoe cute dat je boekjes schrijft voor je neefje/nichtje)

5 likes

Is iemand afgelopen 2 weken naar Schiphol geweest voor een Europese vlucht die me kan vertellen hoe erg het was qua inchecken/ security?

Ik ga met iemand die altijd veel te teringvroeg is dus benieuwd wat nu echt nodig is naar Spanje? Die had weer horrorverhalen gehoord door die nieuwe systemen van een collega, maarja die ging wel naar Londen (buiten EU) dus ben benieuwd haha

Ja ik, 2 weken geleden ongeveer. Heb nog geen 5 minuten hoeven wachten. Het was wel redelijk vroeg op een zaterdag, rond 7.00. Ik weet niet of nu met de vakanties nog uitmaakt. Maar je kan ook een tijdslot boeken voor de security, dan zou je niet hoeven te wachten.

2 likes

Ik london vorige week maar geen horrorverhalen. Was door alles heen binnen een kwartier.

Niet perse naar jou hoor maar voor iedereen met deze vragen je kan even in de bieb kijken of het het boek Testjaarboek 2027 al te leen is en anders is die van 2026 er vast ook wel en kan je kijken of daar de uitslag in staat van een test die je nodig hebt. Zo’n boek komt elk jaar uit en ik denk dat je zelfs aan oudere exemplaren wel wat hebt.
Het tijdschrift zelf is ook bijna altijd te leen bij de bieb. Je hoeft niet lid te zijn om in de bieb te komen en dingen te bekijken
En anders neem een abonnement voor online lezen die kan je maandelijks opzeggen en bij dure aankopen kan een bedrag van een aantal euro er vast wel af.

Edit: hier een link voor een inkijkexemplaar van de editie van 2026. Daar kan je de inhoudsopgave goed bekijken. https://www.consumentenbond.nl/boeken-en-bladen/overig/testjaarboek-2026

24 likes

Vorige maand naar Spanje geweest en het ging allemaal vrij snel. Ik denk ook binnen een kwartier klaar.

2 likes

Kunnen de admins niet regelen dat elke keer als er naar zo’n consumentenbond-test wordt gevraagd, deze post als een auto-reply komt? :blush:

22 likes

2 weken geleden midden op de dag op zaterdag, 15 minuutjes gewacht

2 likes