Durf te vragen #9

Is er iemand onlangs bij tk Max Den Haag geweest en hadden ze Havaianas ?:joy:

1 like

Waarom zijn oudere mensen soms zo slecht in whatsappen? Ze gebruiken vaak geen interpunctie, halve zinnen waardoor het onduidelijk is wat ze bedoelen of juist veel fouten in de zinsopbouw. Oh en sarcasme of ironie is hun niet bekendd.

Of is dit vooral mijn familie? :grimacing:

1 like

Hahaha mijn moeder is juist de koningin van de interpunctie op Whatsapp. Elk bericht wordt netjes afgesloten met een punt. Zelfs als het alleen “oké.” is.
Maar sarcasme of ironie durf ik eigenlijk ook niet te proberen via de app.

5 likes

Haha altijd als ik een grappig gifje stuur of sarcastische grap maak: ‘wie is dit?’ of nog beter, alleen: ‘ok’

11 likes

Ze gebruiken wel vaak :+1:

Hahah mijn familie dus nooit! Wel vaak ok

Oh vreselijk als ze vragen ‘wie is dit?’ mijn moeder snapt de humor van filmpjes ook nooit dus ben lang geleden gestopt met filmpjes door te sturen.

Een keer vroeg ze ook “als je deze smiley stuurt, betekent het dan dat je klaar bent met het gesprek en op die manier afsluit?” het was deze smiley :hugs:

6 likes

Als ik een linkje via WhatsApp naar m’n moeder stuur, vraagt ze altijd of ik de link even wil mailen :upside_down_face:

12 likes

Haha ok jij wint!

2 likes

Whaha mijn vader doet het dus weer overdreven correct. Alsof hij telkens een sollicitatiebrief verstuurd smh. En mn moeder appt wel oke maar ze gaat deze: :smirk: , nooit begrijpen. Heb het meerdere malen uitgelegd maar ze ziet het als een zielige emoji. “Oom Jan is dood :smirk:.”

9 likes

hahaha ik ken ook situaties waarin mensen dachten dat dit huilen/of een zielige emoji was:
:joy: :smiling_face_with_tear:

10 likes

Hahaha mijn moeder ook, ik laat het maar gewoon

1 like

Haha ja mijn moeder gebruikt ze idd als huil smileys :joy:
En ik gebruik deze als ‘ugh’: 🫠
Maar mijn moeder stuurt dat als reactie op schattige foto’s van ons kind. Dan krijg ik ook error haha.

2 likes

Mijn moeder gebruikt steevast deze als teleurgestelde emoji :smirk:

Heb het echt al 10 keer uitgelegd

3 likes

Ik vind die juist wel leuk van ik smelt van schattigheid

Soort ‘:sob::heart:

4 likes

Oh ja is ook zeker! Maar vooral grappig dat er zo’n andere interpretatie/gebruik is. Ik zou deze sturen: 🥹🥹

1 like

Haha ja die “wie is dit?” is ook herkenbaar inderdaad. Maar die kreeg ik ook gewoon toen ik een foto van m’n vriend stuurde toen hij net wat langer haar had dan toen ze hem voor het laatst zag. :joy:

2 likes

ohhh ja ik kreeg van de week nog een: ‘de vader van … is overleden :smiling_face_with_tear:

1 like

Mijn moeder: het is heel warm :cold_face::cold_face::cold_face::cold_face::cold_face:

4 likes

Ik zag al wat antwoorden via de zoekfunctie maar ik kwam er nog niet helemaal uit (en ze waren ook van vorig jaar). Ik moet morgen, met de auto van mijn ouders, ergens op straat een paar uurtjes parkeren wat betaald parkeren is. Dat wil ik wel met een app doen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben ook een totale n00b hierin, verschillende prijzen per app? Of is het altijd een standaard prijs?