Ik ken het van fibermaxing, haha. En Chinamaxing heb ik ook wel eens gelezen, weet niet wat dat is eigenlijk.
@FrozenFlame @Bailey @Peterselie @Eline_A @Hihalarisch
Thanks allemaal! Fijn dat het goed bevalt. Ik ga even goed bekijken wat jullie allemaal hebben genoemd en dan een keus maken.
Wat vinden jullie beter om niet naar voren te schuiven in een pump? Een leren inzetstukje bij de voervoet of een gel inzet?
Ik heb alleen gel antislip gebruikt en dat werkte prima. Hema heeft ze volgens mij.
Ik heb zoān inzetstukje voor in het driehoekje van de pump, is lekker zacht voor mijn tenen.
Vind zoān gel ding niet lekker aan mijn voetzool voelen.
Zoān gel inzetje werkt voor mijn gevoel wel beter.
Wat zijn fijne merken voor koekenpannen etc voor inductie? Liefst PFAS-vrij en mag in de vaatwasser. Ik heb momenteel GreenPan, maar matig tevreden over: sommige lijken op een gegeven moment gewoon niet lekker meer te werken? Ingebrand en te veel slijtageā¦
Iemand een leuke tip voor een website waar je wenskaarten kan bestellen? Ik bestel bijv bij Kaartjes van Maaike en zoek een beetje iets in die trant maar wil wat meer afwisseling š«¶š¼
Ik heb laatst wat research gedaan en een koekenpan van Rƶsle gekocht. Vind ām heel chill! Koekt niet aan, niet te zwaar. Ik doe ām niet in de vaatwasser, maar kan misschien wel?
Voor mijn gevoel zijn koekenpannen gewoon niet geschikt om in de vaatwasser te doen, ook al staat het erop.
Ik deed het ook altijd en altijd waren ze vrij snel naar de klote en bakte alles aan.
Nu was ik ze af met de hand en gaan ze al een paar jaar mee zonder beschadigingen (ook Greenpan).
Edit: buiten rvs pannen denk ik, maar alles met een anti aanbak laag (Pfas vrij) kan je beter niet in de vaatwasser doen is mijn ervaring.
Ik heb ze nog niet maar wil ze wel graag: RVS pannen van Cristel, maar ![]()
![]()
![]()
Ik heb rvs (koeken)pannen van BK (niet die met plastic handvat), werkt prima. Soms was ik ze op de hand en soms gaan ze in de vaatwasser, blijven goed.
Als je echt kwaliteit wilt: Demeyere! De roestvrije stalen pannen. Ook de entry level lijnen (met nummer 3) zijn al zeer goed. Echt pannen die je 1x koopt en voor de rest van je leven houdt.
Potten en pannen die 30+ jaar geleden zijn gekocht, dagelijks gebruikt zijn en ook jaren in de vaatwas zijn gegaan zien er nog als nieuw uit.
Ik heb geen vaatwasser maar meermaals Greenpan geprobeerd en dat was allemaal ellende na max een jaar
Oh dan heb ik geluk.
Ik wilde eigenlijk morgen graag Amsterdam in om te gaan winkelen, echter is er ook de canel pride. Heeft iemand ervaring met hoe druk het dan is in de Kalverstraat?
Ik ben ook tijdens SAIL Amsterdam in de binnenstad geweest en toen was daar eigenlijk niemand.
Wij hebben laatst al onze koekenpannen het huis uitgegooid en 1 Demeyere pan en het werkt echt fantastisch. Overwegen nu alleen nog 1 heel klein Demeyere pannetje te kopen voor noten branden etc.
Maar⦠SAIL is ook niet in de binnenstad?
Ik zou lekker een andere stad kiezen morgen ![]()
Kan je met die koekenpan ook makkelijk pannenkoeken bakken? Dat mislukt bij mij altijd als ik geen koekenpan met anti aanbak laag gebruik. Misschien heb ik gewoon geen goede techniek.
Nou! Ik zal je zeggen dat als je hem goed opwarmt (dus pas olie/boter in de pan als water in de pan āroltā, ben de naam ff vergeten van dat effect) en het RVS zān ding laat doen en het het beslag rustig los laat komen van de pan, maak je echt de allermooiste pannenkoeken. Ook mijn eerste mislukken nooit meer ![]()