Durf te vragen #9

Hahaha ja, daarom mijn twijfel bij kantoorproof.
Doe het zelf ook niet overigens, maar als ik thuis werk is het wel echt een goede snack

1 like

Ik zag laatst iemand in de bedrijfskantine met zes (!!!) gekookte eieren

1 like

Hierbij mis ik de :nauseated_face: o.a. @Nescio

6 likes

Niet gezond, wel effectief. Zoute drop.
2/3 dropjes en ben weer good to go. (Ook zwanger)

2 likes

Babybel of cheese string

1 like

@Cam

Ik wilde ook drop zeggen

1 like

Ik wil een nieuw parfum kopen bij Douglas of IciParisXL. Als echte Hollander wil ik natuurlijk niet teveel betalen :wink: Ik heb alleen het idee dat er overal altijd wel een ‘aanbieding’ is voor parfum?? Maar dat het alsnog altijd dezelfde prijs is? Of zijn er daadwerkelijk acties (moederdag) dat parfum ook echt goedkoper is?

1 like

Wil je het in de winkel kopen? Online is namelijk vaak goedkoper.

1 like

Maakt mij niet zoveel uit! Online kan zeker ook :slight_smile: Wist ook niet dat dat nog scheelt

Ja ik vergelijk vaak verschillende sites. Notino en Wehkamp hebben parfums vaak voor een stuk betere prijzen dan Ici paris en Douglas.
En beide gewoon betrouwbaar.

Lookfantastic en lyko zou je ook nog kunnen meenemen als je gaat vergelijken.

1 like

Zoute drop bevat niet per se meer zout dan zoete drop. Veel soorten zoete drop hebben meer zout, omdat het zoute van zoute drop door salmiak komt wat officieel geen zout is. Fun fact wat ik heb geleerd tijdens een lage bloeddruk tijdens m’n zwangerschap haha

2 likes

Crispy zeewierblaadjes

3 likes

Als ik een dipje heb, eet ik wel eens een paar van die zoute sticks/pretzels. AH heeft nu deze, veel mensen vinden er niks aan, maar ik vind ze juist wel lekker met de peper en zo heb ik toch iets van zouts.

1 like

Meer iets voor ‘s avonds, maar: popcorn maken in een beetje goede EVOO. Volkoren, vezelrijk, goede stoffen uit de olijfolie, zout :ok_hand:t3:

1 like

Dit ziet eruit als iets wat ik aan mijn hond geef :joy:

2 likes

Ik merk hetzelfde in mijn zwangerschap en na de zoute drop ben ik nu ook aan de dadels begonnen. Ook even een prima snack. Soms een gekookt ei (vaker thuis) of een avocado (met zout en peper).

O en wat bij mij soms ook helpt zijn van die sport drankjes met electrolyten.

Ik had laatst echt heel voordelig parfum gekocht bij de online drogist.

2 likes

Ik zou graag een beetje Arabisch willen leren. Dat kan op Duolingo zie ik, maar is dat daar een handig platform voor? Omdat je ook meteen met een ander alfabet te maken hebt? Ik heb het duizend jaar geleden voor Frans gebruikt maar die basis kende ik al, dus dat is toch anders.

Iemand tips of ervaringen voor een laagdrempelige start?

Ik date iemand die Arabisch als eerste taal spreekt en ik zou het leuk vinden (en hij denk ik ook) als ik het een kleinnnn beetje kan leren. Ik hoef dus niet meteen hele gesprekken op vakantie te kunnen voeren ofzo, maar wil wel echt iets oppikken van de taal en structuur.

Voor zover ik weet leer je via Duolingo MSA (modern standaard Arabisch), dat is de taal die ze universeel gebruiken in schrift en op het nieuws e.d. Dat is een vrij formele taal waar je in gesprek met sprekers in het dagelijks leven weinig aan hebt.

Als je het conversationeel wilt gebruiken is het het handigst om het dialect dat je wilt spreken te leren. Ik weet niet of er daar apps voor zijn, maar via Youtube kom je dan al best ver met oefenvideo’s!

3 likes

Gewoon bouiillon of cup a soup?

1 like