Durf te vragen #9

Ik ga op vakantie met de auto en ik ga over het eten wat mee gaat. Ik ben benieuwd naar jullie go to lange autorit snacks en lunch. Ik neem een koelbox mee met wat blikjes drinken, kaas, wat groente (komkommer enzo) druiven, chips en wat snoepjes. Haal in de ochtend nog wat vers stokbrood oid, zodat we die kunnen beleggen bij een stop.
Er gaan geen kinderen mee, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.

1 like

Dropfruitduo’s, pringles (sour cream & onion) en krentenbollen

2 likes

Nootjes, kaasuibollen en vooral genoeg water

Turks brood doormidden snijden, beleggen en daarna in stukken. Bv met pesto + mozarella + tomaat + basilicum. Of tapenade + kaas + rucola. Super makkelijk gemaakt en wat later op de dag ook nog lekker vers. Pistoletjes met een zelfgemaakte kikkererwtensalade (ik gebruik ongeveer dit recept: Mashed Chickpea & Dill Sandwich | Pick Up Limes). Een zoete snack erbij zoals bananenbrood, cakejes, krentenbol. Hardgekookt eitje, rauwkost.

Kleine snacks: notenmix, dadelreep, winegums en dropjes of andere snoepjes. Fruit dat beetje handig eet zoals appel, druiven. Als je toch een koelbox meeneemt: een breaker/yoghurt snack.

10 likes

Een thermos koffie! En zorgen dat je ook in het geval van file ofzo makkelijk in de auto kunt lunchen, dus je brood al beleggen. Mijn standaard picnic en to go eten is fatayer met spinazie! Niet heel veel werk en echt makkelijk mee te nemen en te eten zonder knoeien.

1 like

Wij halen vooral wat we lekker vinden haha. Nootjes, bifi worstjes, koekjes, lekker drinken, blikjes energy, druifjes en veel water.

2 likes

als ik met vriendinnen op vakantie ga doen oeries, biggetjes en cadillacs het altijd goed qua snoep

Gekookte eieren met wat zout los, krentebollen, fruitella’s.
Sowieso snoep.

En veel koffie.

1 like

Love it. Vergeet niet om een scherp mes mee te nemen en iets van een tube mayo voor het stokbrood.

1 like

Yes mes en potje mayo gaan zeker mee!

1 like

Er zijn echt niet zoveel dingen die ik onderweg lekker vind, maar de volgende dingen gaan er wel goed in en kruimelen niet zo erg: appels, druiven, gesneden nectarine, naturel chips, salty sticks, gekookt ei, komkommer, wortel vanille eiwit drink, witte bolletjes met kipfilet en kaas. Witte bolletjes eet ik normaal helemaal niet per se, maar een combinatie van nostalgie en dingen die goed voelen bij wagenziekte.

1 like

In die categorie vind ik melkbroodjes ook zo lekker onderweg en worden niet klef want dat zijn ze al :grin:

5 likes

@Hiphopopotamus

Als je voor spreektaal wilt gaan, zou ik kijken naar Egyptisch of Libanees of Syrisch dialect. Dat wordt door velen wel verstaan ivm muziek en films enzo. In elk geval geen Marokkaans-Arabisch (tenzij je date dat spreekt natuurlijk haha).

Ik voel me echt een noob omdat ik al niet wist dat er zoveel verschil zat tussen dialecten :dotted_line_face: Hij komt uit Syriƫ dus ik ga in die richting zoeken. Zat eerder al wat te klooien met google translate, maar die uitspraak klopt volgens mij van geen kant.

Ik vind dit echt heel cute van je! Succes!

3 likes

Ik heb nog wat lesboeken Libanees Arabisch liggen, ik kan wel even voor je kijken of daar nog bruikbare dingen voor je in zitten en daar foto’s van maken? Libanees en Syrisch dialect lijkt vrij veel op elkaar :slight_smile:

1 like

Ah wat lief! Maar doe niet te veel moeite hoor. Het is allemaal nog heel pril dus misschien is hij over een maand mijn leven al uit hahaha (wat mij betreft niet hoor). Zocht vooral een simpel startje omdat ik weet dat hij dat zou waarderen.

Als het echt serieus wordt kan ik altijd nog een boek/cursus kopen!

3 likes

Ik moet een groot pakket (parasol) retour sturen. Heb m al een hele tijd dus geen passende doos meer. Heeft iemand nog een goed idee hoe ik dit moet gaan inpakken?

1 like

Inpakken met folie/vuilniszakken?

1 like

Melkbroodjes met chocopasta :drooling_face:

3 likes