Durf te vragen #9

Thanks allemaal voor de tips! Uiteindelijk de Skins ingelopen, was er nooit geweest maar heerlijke winkel! En geslaagd :grin:

En deze handgel voor mezelf haha, goede tip! @ZusjevanJoost

4 likes

Als je echt weinig geld wil uitgeven kan ik de Xiaomi Smart Band aanraden! Kun je heel veel mee maar is niet zo achterlijk duur.

2 likes

Ik zweer bij m’n whoop, maar het is wel prijzig en je moet wel echt van data houden. Je kan het wel een maand gratis proberen, heb zo’n code wel eens vaker aan iemand hier gegeven.

2 likes

Die zal t.z.t. wel online staan gok ik. Wel een leuk concept, maar altijd lastig als je niet een heel makkelijke eter bent.

2 likes

Leuke tip! Idd goed om op deze manier te beginnen. Welke heb je?

Ik had de Smart Band 9, die was heel fijn en kon ook gewoon onder water enzo. Inmiddels heb ik wel een dure smartwatch (gekregen) maar eerlijk gezegd vond ik die Smartband van Xiaomi bijna net zo goed. Ik gebruikte het vooral als stappenteller en voor notificaties, maar ik kon bijvoorbeeld ook sporten en dan dat tracken. Zelfs met baantjes zwemmen kan hij tellen hoeveel baantjes je trekt, al weet ik niet of dat accuraat is haha. Hij gaat ook veel langer mee qua batterij dan de gemiddelde smartwatch.

2 likes

Ik heb m’n lichaam ingesprayd met DEET want word al 3 nachten helemaal lekgestoken. Het mag alleen niet op je gezicht (wil ik ook niet haha), alleen gaan muggen dan niet in m’n gezicht steken of schrikt de hoeveelheid DEET op m’n lichaam ze wel af?

1 like

Zag laatst ook de tip om een ventilator achter je hoofd te zetten omdat muggen niet tegen de stroom in kunnen vliegen

1 like

Jaaa dit was een top tip. Dankje!

2 likes

Wat is fijne neusspray om te gebruiken bij hooikoorts naast tabletten? (Loratadine)
Ik word elk jaar gek van mezelf dat ik steeds denk geen hooikoorts te hebben en dus te laat begin met tabletten om vervolgens mijn oog en neus uit te willen krabben :slight_smile:

2 likes

Ik gebruikte op heftige dagen graag deze: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-anti-allergie-neusspray-natriumcromoglicaat-40-mg/ml/p/4371697

Prikt wel een beetje, maar die werkte altijd snel en goed bij mij.

1 like

Heeft iemand zegels over van dat jumbo jasje? Mijn vader wilt die heel graag en vroeg of ik zegels had. Maar ik kom bijna nooit bij de jumbo :sob:

Wil je mij Jumbo juichzegels geven via deze link? Zegelverzoek | Jumbo

1 like

Het effect hiervan treedt pas na een week (soms pas na 2-3 weken op). Als het je direct helpt, heb je misschien net zoveel baat bij gewone zoutoplossing.

@Moa je hebt antihistamine-neusspray (met azelastine bijv), maar als je ongeveer een heel seizoen klachten hebt (dus niet af en toe een paar dagen) gaat de voorkeur uit naar een neusspray met ontstekingsremmers erin, die zijn op recept.
Je kan ook je antihistaminetabletten verhogen, je kan zoveel nemen als je nodig hebt zolang je de bijwerken goed verdraagt. Dus als jij met 2 of 3 tabletten per dag goede werking hebt zonder slaperigheid of hoofdpijn dan kun je dat zo nemen. En sommige mensen reageren beter op het ene antihistaminicum dan op het andere, dus je kan nog eens het schap van de Kruidvat aflopen om te zien of een andere beter bij je past.

5 likes

Ik haat tabletten innemen dus hoe minder hoe beter, maar misschien moet ik eens proberen of twee stuks helpt, nooit geweten dat dat mocht.

@AuntGayle nou het proberen waard, zo maar ff langs het Kruidvat! Bedankt.

Het is niet veel, maar van mij heb je er eentje!

2 likes

Dat is er al 1 meer dan ik heb :grimacing: dankjewel!

2 likes

Misschien was het dan toch een andere, het was in ieder geval wel van Kruidvat eigen merk en iets met 2-in-1 erop. En anders, placebo-effect is ook effect haha. Andere neussprays werkten in ieder geval minder goed dan deze.
Maar dit is dus geen handige tip van mij @Moa

1 like

Hoeveel heb je er nodig?

2 likes

Nog 9 voor een volle kaart maar alles is mooi meegenomen :grimacing:

1 like

Je kaart is vol haha.

7 likes