Durf te vragen #9

Je kunt het annuleren achteraf en mensen blokkeren zodat ze niks kunnen kopen bij je

Maar zou me niet zo druk maken, ja soms gaat het mis maar meestal gaat het gewoon goed

3 likes

Ik heb oprecht nog nooit problemen gehad met Fransen. Als je het annuleert op basis van land kun je bezig blijven vrees ik, je kan niet echt aankopen vanuit een bepaald land weigeren. En je krijgt ook een negatieve review op je profiel.

10 likes

Lijkt me behoorlijk overdreven om een heel land te blokkeren hoor

7 likes

Heeft diegene goede reviews? Dan zou ik het gewoon vertrouwen hoor

1 like

Filmpje maken als je het inpakt als bewijs.
Ik heb nooit problemen gehad met versturen nawr Frankrijk oid.

1 like

Ben daar alsnog mee opgelicht als verkoper

Ik denk dat ik het antwoord wel weet maar stel je hebt ooit best wel geluk gehad met een hypotheek waarbij je per ongeluk (echt, en de bank heeft het niet opgemerkt) hebt opgegeven je studieschuld in 35 jaar af te betalen maar het blijkt 15 te zijn (dus hoger maandbedrag = lagere hypotheek), als ik nu een ander huis zou willen kopen en we nemen de oude hypotheek mee + een beetje extra, wordt je zeker opnieuw helemaal doorgelicht of niet, ook als je bij dezelfde bank blijft? :stuck_out_tongue: dus het stukje nieuwe hypotheek wordt dan sowieso de studieschuld meegenomen zoals het is neem ik aan?

en zou dat nog gezeik opleveren voor de “oude” hypotheek? ik mag hopen van niet

1 like

Ja je wordt idd helemaal opnieuw doorgelicht, wij iig wel bij dezelfde geldverstrekker als waar we zaten.

Wij hadden bij deze doorlichting allebei geen studieschuld meer, dus op je 2e vraag geen antwoord, maar ik zie niet wat voor probleem dat nu nog op kan leveren? Misschien kan je hypotheekadviseur er iets over zeggen

Ik ben eens voor advies bij een hypotheekadviseur geweest, waarbij het scenario liegen over onze studieschuld aan de orde kwam. Ze begon toen letterlijk over het voorbeeld: stel dat ze er nu niet achterkomen, maar je wil opnieuw wil financieren/veranderen aan je hypotheek, ze dan alles opnieuw controleren. Als blijkt dat je dan gelogen hebt kom je op een zwarte lijst en dan kun je nooit meer een lening aanvragen. Nu weet ik niet of ze overdreef of dat het heel realistisch is, maar dat was wel voor mij dé reden om af te zien van een koophuis :grimacing:

2 likes

lol :slightly_smiling_face:

we hebben in elk geval niet opzettelijk gelogen, maar een fout gemaakt (de studieschulden wel gewoon doorgegeven en alle documenten etc, de ASN heeft het niet gezien, een andere bank die we als back up hadden als ons aanbod bij ASN zou verlopen zag het wel).

@Luipaard ja als ze het interpreteren als dat we bewust gelogen hebben, of als ze onze hypotheek daarom willen ontbinden ofzo zijn dat wel grote consequenties :joy:. tzt zullen we het met de hypotheekadviseur bespreken ja

Ik kan me wel voorstellen dat er een verschil zit tussen verzwijgen dat je een schuld hebt en alle info over die schuld geven maar per ongeluk de verkeerde looptijd doorgeven. Maar goed ik ben geen hypotheekadviseur haha

Ja de hypotheekadviseur heeft er toentertijd toen we daar achterkwamen (doordat die andere bank ons afwees) er ook geen punt van gemaakt dus mag hopen dat het idd niet voor verstrekkende gevolgen gaat zorgen

Dit voelt echt als een domme vraag maar heeft iemand ervaring met de handzeep pompjes van Marcel’s green soap? Ik had er 2 gekocht, maar eentje kreeg ik niet ‘open’. Je moet dan aan dat tuutje draaien zodat hij opengaat en je hem naar beneden kan drukken zodat er zeep uit komt. Maar ik kreeg dat niet voor elkaar, echt een kwartier lang alle kanten op zitten draaien, lukte maar niet. Dus gisteren een nieuwe gekocht, ik dacht het zal wel een kapot pompje zijn, dan giet ik die zeep wel over. Maar nu heb ik bij die nieuwe hetzelfde gedoe. Als iemand de gouden tip heeft graag.

Misschien voor de hand liggend maar je moet die bovenste 2 delen tegen elkaar in draaien volgens mij. Dus pompje linksom draaien en het onderste stuk dat op de fles zit rechtsom

2 likes

Zit er niet nog zo’n ringetje omheen?

4 likes

Ja zo heeft mijn vriend ooit lang geprobeerd om een zeeppompje open te maken met conclusie hij is echt kapot, bleek inderdaad zo’n stukje te zijn

2 likes

Ik zoek jullie “unhinged” tips om asap van ontstoken amandelen en een beginnende verkoudheid af te komen. Al is het tijdelijk. Ik kan nu niet ziek zijn namelijk. Heb vanavond en vrijdag de verjaardag van mijn beste vriendinnen. Morgen een date en zaterdag een hele dure voorstelling (cadeau) dat niet verplaatst kan.

Na het weekend mag ik weer even ziek zijn. Dus hoe stel ik dit uit

Ja niet het antwoord wat je wilt horen, maar “gewoon” PCM 4x1000mg en Ibuprofen 3x400-600mg en een klein borreltje tijdens de sociale activiteiten, en tussendoor heel veel water en thee drinken. Ik maak mezelf ook altijd wijs dat vit C-bruistabletten helpen.

5 likes

Gorgelen met superol! Ik heb dan toch het idee dat het eerder wegtrekt.

1 like

Ik gorgelde altijd met zout water als ik opkomende keelonstekingen had (onder het mom van: zeezout werkt lokaal ontstekingsremmend).

3 likes