Durf te vragen

Mn laptop (macbook) laad heeeel langzaam op. Heb m de hele nacht erin laten zitten en was vanochtend 56%. Helemaal kut dus. Zeg me dat dit aan mn oplader ligt en niet aan mn laptop??

Klein detail: heb een paar dagen geleden wijn over mn oplader laten vallen. Ja @ellegirltalk wijn ja :joy:

Ik wil in de vakantie graag een paar dagen naar Brugge. Na hoeveel dagen heb je de stad ongeveer gezien? En heeft iemand tips om te doen daar?

1 like

Ik ben er in maart 3 dagen geweest en vond dat genoeg, speelde ook mee dat we niet super lekker weer hadden dus dan heb ik ook geen zin om de hele stad door te wandelen. Enige tip die ik heb is dat je niet moet eten bij de zaken op de grote markt, is allemaal van dezelfde eigenaar en is mwoah.

Bij goed weer had ik graag een rondvaart gedaan, maar het regende.

1 like

Ik zag de laatste tijd allemaal baby ganzen, eendjes, kleine meerkoetjes enzo. Maar ik heb nog nooit een baby duif gezien ? Waar hangen die uit? Of zijn ze al vrij snel groot?

4 likes

Ik ben er 1 dag geweest, denk dat je aan 2 zeker genoeg hebt om alles te zien! Ik raad een boottochtje zeker aan, vond dat heel veel toevoegen en ze gids geeft leuke info!

1 like

Wat is er eigenlijk ooit gebeurd met zure regen?
Dat was vroeger ook zo’n ding en je hoort nooit iemand er meer over.

4 likes

Baby duiven blijven echt mega lang in het nest. Tegen de tijd dat ze eruit komen zijn ze al bijna af en herken je ze niet direct als baby’s.

6 likes

Kan iemand mij helpen? Ik ben op zoek naar een rijstkoker want mijn rijst brandt altijd aan op de 1 of andere manier. Nu zie ik rijstkokers voor in de magnetron en losse. Wie heeft er ervaring met 1 van deze? Het is echt voor mij alleen, hoogstens met z’n tweeen dus het hoeft geen grote te zijn oid. Zit nu te kijken naar een Sistema voor in de magnetron en een tristar gewoon los.

@anon25085977

2 likes

Ik heb vroeger heel lang een magnetronrijstkoker gebruikt en daar kwam echt prima rijst uit.

1 like

Wat als een ambulance met loeiende sirenes onderweg is naar een ongeval, maar onderweg zien ze nog een ongeluk gebeuren, gaan ze die dan eerst helpen? Of hoe zit dat

Dan maken ze er een melding van en rijden door naar hun eigen melding volgens mij. Ze hebben toch aanrijdtijd waar ze aan proberen te voldoen?

Ja maar ze hebben ook de plicht om gelijk te helpen ofzo, en misschien is dat 2e ongeval wel ernstiger. Hmm. Zal vast wel goed geregeld zijn maar lijkt me gek om dat dan voorbij te rijden

1 like

Maar dan duurt het weer zo veel langer tot er een ambulance bij het eerste ongeval is want dan moet die nog vertrekken vanaf het startpunt? Lijkt me ook niet logisch

Ze worden aangestuurd vanuit een meldkamer, die zullen kijken wat het meest efficiënt is.

Ik maak jaren gebruik van een magnetron rijstkoker. Zo’n beige met rood deksel. Altijd super lekkere rijst :ok_hand:

1 like

Gebruik ik een fietszadelhoes verkeerd? Ik doe hem om mijn natte zadel als ik ga fietsen, maar zie juist veel hoesjes op fietsen die buiten staan

Je kan hem er op laten en dan als je gaat fietsen haal je hem er af en heb je een droog zadel! Dan moet je niet op dat hoesje zitten

2 likes

Volgens mij zijn ze bedoeld zoals jij hem gebruikt, maar denk dat veel mensen hem gebruiken om hun fiets herkenbaarder te maken. Heb ook een vriendin die hem gebruikt zodat je niet meteen ziet dat ze een Brooks zadel heeft, ze hoopt dat dat de jatkans verkleint. Dan haal je hem er juist af als het geregend heeft, en is je zadel dan droog.

2 likes

Er moest snel wat gebeuren, anders bleef geen bos meer overeind. De overheid, de milieubeweging en de burgers gingen kordaat de strijd aan. En zelfs op Europees niveau namen politici maatregelen. Met succes. Van die zure regen hebben we allang geen last meer.

https://anderetijden.nl/aflevering/253/Een-vergeten-probleem-Zure-regen

4 likes