Durf te vragen

Je hoeft niet meer te betalen dan wanneer je 1 baan hebt, maar je mag maar 1x gebruik maken van je heffingskorting. Dus ik zou t nooit bij meer dan 1 plek toepassen. Nut je op die baan niet je volledige heffingskorting uit, dan krijg je dat verschil terug bij je belastingaangifte waardoor het op het moment van werken misschien lijkt alsof je minder over houdt. Draag je om welke reden dan ook te weinig belasting af, dan moet je terug betalen (bij bijv. 2x gebruik loonheffingskorting, maar ook als je totaal inkomen ineens in een hogere schijf valt).

Hoe dit verhoudt tot jouw zzp inkomen, dat weet ik niet. Als je op 1 van de bijbanen je heffingskorting gebruikt, kun je dat bij je zzp inkomsten niet gebruiken en Vice versa.

Maar in theorie ga je niet minder overhouden, dan wanneer je dezelfde jaarinkomen bij een ander maakt. Alleen houdt dan 1 werkgever als het goed is rekening met de totale belasting die je betaalt op je netto salaris en bij meerdere werkgevers houden ze (logisch) geen rekening met elkaar.

@Banananana ik vermoed @Rebus er net als ik vanuit gaat omdat de loonheffingskorting al wordt togepast op haar zzp inkomsten en daarom het al uit heeft staan bij bijbaantje 1.

ohhhhhhhhhh check

Wat staat er qua letters voor? Soms zetten ze ook de productiedatum erop. 2007 zouden misschien kunnen?

Nee op haar ZZP inkomen wordt sowieso geen rekening gehouden met de inkomstenbelasting, die moet je als ondernemer zelf afdragen. Dus aan te raden altijd minstens 30% opzij zetten van hetgeen je daarmee verdient.

@Banananana ik zou haar adviseren om het overal uit te zetten, vanwege dus die ZZP inkomsten waarover geen belasting is ingehouden. Daarover zal ze dan op haar aangifte 36,5% moeten afdragen. Wanneer al haar andere werkgevers de heffingskorting nog niet hebben verrekend, kan ze dat op haar aangifte alsnog doen en hoeft ze dan minder te betalen of krijgt eventueel zelfs terug. Dat is minder vervelend dan bijbetalen.

Bij twee loondienst banen is er ook een risico op bijbetalen wanneer één van je werkgevers loonheffingskorting toepast. Die korting wordt boven een bepaald inkomen namelijk minder, en jouw werkgever houdt geen rekening met het inkomen bij de andere baan. Ook dan is het het meest veilig om op beide plaatsen uit te zetten, dan hou je netto maandelijks minder over, maar dat krijg je uiteraard terug bij je aangifte (dus uiteindelijk maakt het per saldo geen verschil). Kan me echter wel goed voorstellen dat je liever maandelijks meer loon wilt dan achteraf ineens een bedrag in mei of juni een keer.

2 likes

Iemand een idee waar je goede maar betaalbare dames motorkleding kam vinden? Ik ga soms achterop bij mijn vriend maar wil beschermd zitten.

Motorkleding is sowieso wel prijzig, maar je moet even in de gaten houden of een motorzaak bij jou in de buurt een keer een grote sale doet. Dameskleding blijft vaak hangen en dan kun je het echt voor mooie prijzen kopen. Op bikeroutfit hebben ze wel een uitgebreid assortiment!

2 likes

Ik ben op zoek naar het perfecte basic t-shirt. Liefst zwart. Ik vind het lastig omdat ik 1.82m ben, dus veel zijn de kort. Tips?

Heeft iemand ervaring met telefoon wereld?
Ze zijn goedkoper, er staat bij dat t wel een eu model is maar zonder NL boekjes.

Oh die Tjingo kende ik niet, die is inderdaad fijn! Lekker veel filters in te zetten, top!

https://www.fc-moto.de/nl_NL

2 likes

Ik ben ook lang, en haal mijn basic shirts bij de Hema! Ze hebben extra lange modellen ook

2 likes

Het merk Goat. Ik ben bijna 1.80 en m’n shirt (de Alex) valt nog lang!

@Gelatelli en @anon94840299 dank je wel!

Heeft iemand ervaring met zonwerend raamfolie? Helpt dat inderdaad goed tegen de warmte in de zomer ?

Ja, werkt goed!

1 like

Heeft iemand tips om zelfbruiner goed op te doen?:grimacing:

Er is een zelfbruinertopic, daar staan veel tips!

1 like

Ohh chill! Thanks!

Ik slik de pil niet maar wil mijn menstruatie uitstellen omdat ik op vakantie ga. Kan ik de dokter gewoon bellen voor die pillen (waarmee je je menstruatie uit kunt stellen) of moet ik daarvoor langsgaan? En merk je lichamelijk iets als je die pillen neemt? Misselijkheid oid.

Ik heb bij biker outfit mijn jas en handschoenen gekocht ,mijn schoenen en jeans bij motozoom.

Ze zitten ook nog eens vlak bij elkaar.

1 like