Je hoeft niet meer te betalen dan wanneer je 1 baan hebt, maar je mag maar 1x gebruik maken van je heffingskorting. Dus ik zou t nooit bij meer dan 1 plek toepassen. Nut je op die baan niet je volledige heffingskorting uit, dan krijg je dat verschil terug bij je belastingaangifte waardoor het op het moment van werken misschien lijkt alsof je minder over houdt. Draag je om welke reden dan ook te weinig belasting af, dan moet je terug betalen (bij bijv. 2x gebruik loonheffingskorting, maar ook als je totaal inkomen ineens in een hogere schijf valt).
Hoe dit verhoudt tot jouw zzp inkomen, dat weet ik niet. Als je op 1 van de bijbanen je heffingskorting gebruikt, kun je dat bij je zzp inkomsten niet gebruiken en Vice versa.
Maar in theorie ga je niet minder overhouden, dan wanneer je dezelfde jaarinkomen bij een ander maakt. Alleen houdt dan 1 werkgever als het goed is rekening met de totale belasting die je betaalt op je netto salaris en bij meerdere werkgevers houden ze (logisch) geen rekening met elkaar.
@Banananana ik vermoed @Rebus er net als ik vanuit gaat omdat de loonheffingskorting al wordt togepast op haar zzp inkomsten en daarom het al uit heeft staan bij bijbaantje 1.