Durf te vragen

Iemand de gouden tip om nagellak uit de bank/vloerkleed te krijgen? Heb net een heel flesje om laten vallen :weary:

Ik heb eens uit een wit shirt nagellak gekregen door middel van nagellakremover zonder aceton deppen op de vlek en daarna de vlek van de nagellakremover wegkrijgen met vetvlekverwijderaar.

1 like

Vele malen dank!!

Iedere keer als je hem was een beetje azijn bij het wasmiddel (ik doe half om half).

De textielverf van Dylon is trouwens ik de aanbieding bij de Blokker :slight_smile:

1 like

Ik ben dus best geïnteresseerd in de politiek en had begrepen dat er vrij weinig politiek in voorkomt, klopt dit? Daarnaast ben ik vooral opzoek naar ervaringen van studenten.

Dat ga ik proberen! En meteen langs de Blokker, thanks!

Hele stomme vraag, maar het snijden van zoete aardappels… Heb dat twee keer gedaan en ik vind het echt de hel: Ze zijn dan keihard en duurt lang. Nu zie ik op tv iemand ze met gemak in plakjes snijden. Ligt het aan mijn messen of hoor je ze voor het snijden vast te koken of wat doe ik anders dan anderen? :joy:

2 likes

Hoe vaak ik wel niet een halve vinger eraf gesneden heb bij het snijden daarvan. Mijn hemel, de hel op aarde.

3 likes

Ik snap ook niet hoe mensen pompoen snijden, heb nog een litteken op m’n duim van een akkefietje met een pompoen twee jaar geleden.

2 likes

Een pompoen kun je makkelijker snijden als je eerst met een mes gaten in de schil steekt en hem dan 1 of 2 minuten in de magnetron stopt. Op die manier wordt hij een beetje gestoomd en laat hij zich makkelijker snijden. Ik weet alleen niet zeker of dit bij alle pompoenen werkt, maar bij flespompoen/butternut en hokaido werkt het bij mij wel.
Wel een bordje onder leggen want het sap uit de pompoen plakt enorm.

Ik heb ook ooit gehoord dat mensen de pompoen voordat ze hem in de magnetron deden in met water doordrenkt keukenpapier wikkelen. Alleen moet je dan goed oppassen dat het papier niet droog wordt en je magnetron niet te lang en hoog aanzetten anders heb je kans dat de boel in brand vliegt.

Of dit bij zoete aardappels werkt weet ik niet, dat moet ik nog proberen (koop meestal kant en klare zoete aardappelfrietjes vanwege dat snij gedoe) maar wellicht helpt het hierbij ook.

3 likes

Ik heb er niet zoveel last van, maar let er altijd wel op dat ik niet al te dikke koop. Kleinere/dunnere snijden vaak zoveel makkelijker dan hele grote/dikke dat ik dat de moeite van een aardappel meer snijden wel waard vind.

2 likes

Ja ik heb dit ook. Het helpt wel enigzins om je mes te slijpen/een heel scherp mes te gebruiken.

1 like

Een paar posts hierboven gaat het hierover.

Wat zouden jullie doen als er zwervers in de portaal van je appartementencomplex slapen? Ze liggen soms voor de afgesloten deur maar soms ook onder de trap, achter de afgesloten deur (deur valt niet altijd in het slot, dus zo kunnen ze er in). Het is niet echt prettig om 's ochtends vroeg of 's avonds laat alleen beneden in de portaal te komen en er liggen mensen te slapen (al dan niet onder invloed). Het is ook al eens voorgekomen dat ze uitwerpselen achterlaten :sob:

Aan de ene kant vind ik het heel zielig en wil ik ze thee en een deken geven, aan de andere kant zijn er voldoende opvangmogelijkheden in Nederland, is dit niet nodig en vind ik dit gewoon niet prettig. Heb het er nu met mijn buurman over gehad, en we weten niet zo goed wat we moeten doen. De poltiie/gemeente bellen? Met ze in gesprek gaan? Iemand ervaring? Wat kunnen we het beste doen?

Geen ervaring mee, maar ik zou zelf de politie bellen.

1 like

In mijn studentencomplex lagen ze ook altijd. Ik vond het altijd zielig en was blij dat ze een relatief warm plekje hadden. Maar later hoorde ik de verhalen dat ze echt heel vervelend kunnen zijn. Bedelen aan de deur, agressief worden, proberen naar binnen te komen, pissen in de lift of pissen in andere hoekjes. Daardoor is er een campusverbod gekomen en kan direct de politie gebeld worden. Ik zou even contact opnemen met de woningcorporatie!

1 like

Ik zou eerst de woningbouw bellen om te kijken of de deur strakker afgesteld kan worden en briefjes ophangen dat je buren ook opletten of de deur in het slot valt, kijken of je het op die manier kan verminderen.

2 likes

We hebben inderdaad al briefjes opgehangen vorige week, maar dat blijkt niet echt te werken. En daarnaast slapen ze - als ze niet verder komen dan die deur - dus in de portaal (of hoe heet zoiets, de ruimte bij de brievenbussen). Dus dat is alsnog niet fijn.

Zit daar ook een deur voor? Wij hebben ook zo’n portaal, maar daar gaat om 19.00u de deur van op slot, overdag kan de postbode er dan wel bij, maar 's avonds kunnen er geen zwervers in. Misschien dat zoiets nog kan? Als het echt een buiten-portiek is wordt dat weer lastig natuurlijk, dan zou je het misschien toch meer moeten zoeken bij de wijkagent die ze weg kan sturen.

Jep, daar zit een deur voor. Dat is wel een goed idee idd!