Durf te vragen

Naamloos

4 likes

Na acht jaar trouwe dienst staat mijn Packard Bell laptop op het punt van begeven. Ik ben zelf een enorme noob als het op laptops of apparatuur aankomt, dus wie heeft tips voor een goede aankoop? (Geen Mac).

In principe heb ik niet veel nodig. Voornamelijk administratie en een beetje netflix afentoe.

Dit is sowieso waar ja.
Omg ik ga dit vanmiddag ook weer halen want ik ben echt vies hard ongesteld :sleepy:

1 like

Ik heb een soortgelijke vraag, maar dan met betrekking tot smartphones. Ik heb jarenlang een iPhone gehad, maar nu ik mijn abonnement kan verlengen zie ik dat die toch wel erg duur zijn geworden.
Nu weet ik dus niet zo goed wat handig is, want ik ben wel erg gehecht aan de bediening en heb ook geen idee hoe makkelijk de inhoud van een iPhone naar een ander merk over gaat. Ik vind het voornamelijk belangrijk dat er een betere camera op zit.

Zijn er hier mensen die zijn overgestapt en kunnen zeggen of dit wel/niet een goede keuze was? En zo ja, welk merk?

Wat lief!

Ik gebruik hem vooral thuis, dus het hoeft geen hele lichte of kleine te zijn. Een redelijk formaat scherm is wel belangrijk en werkt fijn met het uitwerken van teksten.

Hoofdzakelijk gebruik voor mail, (veel) tekstverwerking, social media, opslaan en eventueel licht bewerken van foto’s.

Omdat ik hem voornamelijk thuis gebruik is het batterijniveau niet erg van belang. Twee USB-poorten is wel handig, meer zou ik niet nodig hebben.

Heb even getwijfeld of een Chromebook daarvoor niet goed genoeg zou zijn, maar heb toch liever een Windows omdat ik wel verwacht veel bestanden en dergelijke op te slaan.

Budget is max. 800 euro

Wauw, heel erg bedankt! Ik heb nu zeker een beter idee waar ik op moet letten!

1 like

@visual mag ik ook wat vragen? Wat zou je aanrader zijn voor een laptop die vooral een super goede batterij moet hebben? (veel werk op locatie en niet altijd mogelijkheid om op te laden)

Dankje! Zoek ik daarmee zelf verder :slight_smile:

Ik ben net een week geleden overgestapt van Apple naar Huawai en vind mijn nieuwe telefoon eigenlijk fijner dan mijn laatste iPhone. Wat ik alleen mis omdat ik ook een Macbook heb, is dat ik nu schijnbaar niet meer via mijn laptop ook whatsapp berichten kan sturen. :’)

1 like

@HvO Bedankt voor jullie reacties. Wat is de reden dat je hem fijner vindt @anon42392789?

Eb web whatsapp lijkt mij ook gewoon te moeten kunnen, zou niet van je pc af moeten hangen toch?

AVG, voor advertenties heb ik gewoon adblocker

1 like

Ik heb ook overgestapt van iPhone 6 naar Huawei/One Plus en ook echt geen moment spijt gehad, dring ook iedereen mijn goede ervaring op haha.

Overzetten ging heel makkelijk met een app en verder werkt het ook makkelijker qua bediening, je kan meer zelf instellen, en prijs-kwaliteit idd veeeel beter. Heb nu een veel lager abonnement en kwalitatief net zo goed (misschien wel beter) toestel!
WhatsApp heb ik trouwens niet over gezet, was best chill om met een schone lei te beginnen. Maar dat kan geloof ik wel.

1 like

Waarvoor wil je het gebruiken? Ik gebruik verschillende combinaties voor verschillende dingen, ik heb ook meerdere voornamen en een tussenvoegsel, als ik bijv. medicatie parafeer zet ik er alleen de eerste letters van voor- en achternaam op, als ik iets zou laten borduren zou ik de eerste letter van het tussenvoegsel er klein tussen zetten, alle eerste letters van mijn voornamen gebruik ik alleen als m’n achternaam is uitgeschreven, anders wordt het een soort onleesbare code denk ik.

1 like

Klinkt goed! Mag ik vragen welk model je hebt?

Irrelevant dit hoor maar ik vind dit zo moeilijk bij literatuurlijst maken!! hoort Van Dijk nou bij de V of bij de D? :roll_eyes:

Langere batterijduur, meer ongewenste apps en andere dingen eruit kunnen slopen.

1 like

D althans als ik APA gebruik:

Alphen, E.J. van., & Meijer, M. (1991). De Canon onder vuur: Nederlandse literatuur tegendraads gelezen. Amsterdam: Uitgeverij van Gennep.

2 likes

Huawei P10 plus, al is daar al wel weer een nieuwere versie van dus

1 like

In Nederland zijn er ook situaties waarbij je tussenvoegsels met een hoofdletter schrijft!
Als er een ander deel van de naam voor staat doe je het niet. Dit mogen letters, een voornaam of bijvoorbeeld de naam van je partner zijn. Zoals bij Anja van der Steen, A. van der Steen. of Anja Jansen- van der Steen.
Maar als er geen andere naam voor staat schrijf je het tussenvoegsel wel met een hoofdletter. Zoals mevrouw Van der Steen. Het tweede voorvoegsel blijft echter wel klein.

1 like

Ik ben volgende week klaar met stage lopen en ik wil mijn begeleidster graag een bedankje geven, maar ik heb echt geen inspiratie. Wat is leuk om te geven (max 15 euro)? Mijn begeleidster is 30 jaar, heeft een man en een baby.