Durf te vragen

Ik heb tegenwoordig heel vaak dat als ik m’n Facebookfeed op mijn mobiel wil kijken, hij na een tijdje niet meer wilt laden. Er komt dan een grijs bolletje onder het laatste geladen bericht. Refreshen of de app herstarten doet niks uit. Iemand een idee?

In overleg kan alles, juridisch zit je vast aan je opzegtermijn. Enige andere “uitweg” is ziekmelding, als je het psychisch echt niet trekt om nog langer te blijven.

Vakantiegeld wordt direct uitbetaald bij uitdiensttreding.

Weet iemand of je sleutels kunt laten graveren en zo ja, waar?

Is de wegenbelasting verhoogd? Het bedrag dat maandelijks wordt afgeschreven is ineens 1 euro meer. Het is maar een euro maar normaal krijg je overal een brief over. Op internet lees ik dat het in januari zou zijn verhoogd maar het bedrag is bij mij pas in maart gewijzigd

Soms is dat vanwege afronding. Dus dan is het bijvoorbeeld €33, €33 en €34 per maand.

1 like

Heeft iemand ervaring met online gordijnen bestellen? Ik zie een aantal opties, zoals kantum en leen bakker, maar wil zeker weten dat ze verduisterend zijn.

Iemand nog ontbijt/brunch/lunch tips voor Maastricht?

Allerleukste is Livin’ Room, die zou ik mega aanraden. Zit verstopt maer helemaal waard. Cafe Zondag is ook wel leuk. SAP als die weer open is voor bagels en smoothie bowls.

Edit: livin room is ook echt relatief goedkoop trouwens, en heeft vegan opties. Ik had deze Smoothiebowl voor 6eu oid dacht ik. Mijn moeder had 'n avocado ei sandwich voor 5eu ofzo

4 likes

Google even op ‘opcenten’. Dan zie je uitleg over waarom het per maand verschilt

1 like

Ik denk dat dat wel bij de sleutelmaker kan toch? Geen idee hoor, maar dat lijkt mij de meest logische plek.

Ja ik dacht dat ook! Maar ik twijfelde omdat ik nog nooit iets over gegraveerde sleutels heb gehoord of gezien :stuck_out_tongue: Ik zal het gewoon eens bij de sleutelmaker vragen.

Ik heb een vrij kort bovenlichaam (eigenlijk helemaal maar voor deze vraag doet dit er toe :p) en ik draag graag taillebroeken, het gevolg is dat ik een meter stof in mijn broek heb zitten van het topje dat ik altijd onder mijn kleding draag. Dat ziet er niet uit, hele bobbel altijd (wat extra buikvet lijkt, jottum). Ik ben bijna in staat ze zelf kort te knippen, maar dat gaat rafelen etc dus is denk ik ook niks.
Weet iemand waar ik (extra) korte simpele hemdjes kan vinden? Via Zalando kan ik niks vinden, niks in normale collectie en petite collecties doen blijkbaar niet aan basic kledingstukken.

1 like

Ik heb een velvet blousje met sterren van glitter er op, dat blousje trekt erg veel stofjes en haartjes aan. Iemand de gouden tip om hem weer zo stofvrij mogelijk te krijgen? Door zo’n kledingroller gaan natuurlijk de glitters er langzaamaan ook af.

Een ballon statisch maken en eroverheen halen? :stuck_out_tongue: Of gaan de glitters er dan ook af denk je?

1 like

Ik vind de basic hemdjes van de hema na een rondje droger altijd erg kort, maar ik heb een bijzonder lang bovenlichaam, dus of het dan voor jou ook kort is weet ik niet zeker.

1 like

Ik heb echt geen flauw idee haha, misschien wel eens het proberen waard. Zo ziet het er echt niet uit.

1 like

Ik heb zelf ook een vrij kort bovenlijf en gebruik altijd de simpele stoffen hemdjes van de Hema, maar dan in een kleinere maat. Draag bijvoorbeeld S terwijl ik normaal gesproken maat 44 draag. Die zitten strakker (minder ‘losse’ stof) en zijn bovendien ook wat korter. Ook stop ik de onderkant van het hemdje soms bij mijn ondergoed in, zodat het nog wat gladder lijkt (zeker bij pantalons etc)!

1 like

Heeft iemand ervaring met treinen en treintickets kopen in Engeland? Zo ja, zou ik wat praktische vragen mogen stellen?


Hoe noem je zo’n haak zoals in de foto?
En kun je zo’n ding ook invoegen in een Word-document?

een accolade! dat laatste weet ik zo niet, moet kunnen denk ik?