Durf te vragen

Ik ben op zoek naar dagje uit munten van de jumbo, dus als iemand ze heeft liggen en er niks mee doet, mij maak je er heel blij mee!

Ik heb met een vriendin in Zwolle afgesproken, omdat dat ‘halverwege’ voor ons beiden is. Heeft iemand tips voor een leuke plek om te zitten die een beetje betaalbaar is?

Op de blog van Cynthia staan er vast heel veel :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Dankjewel!

Zijn er hier mensen die vroeger op school gepest/ buitengesloten zijn ?

Ik zit ik een verwerkingsproces omdat ik er vroeger op school nooit bijhoorde.

Ik droeg niet de kleding die de rest droeg, ik was helemaal niet met uiterlijk bezig.

Maar de vraag die ik blijf houden is: waarom vonden ze mij niet leuk? Lag het aan mij?

Wie herkent dit? En zo ja, wie heeft daar therapeutisch advies voor?

Als ze van tuinieren houden een mooie fruitboom! Of een krant van hun trouwdag.

Of evt een getekend portret van het gezin?

Heeft iemand dit al eens geprobeerd? Is dit iets wat ook haalbaar is als je niet heel erg botanisch onderlegd bent :sweat_smile:

Ik ga dit binnenkort proberen maar ben benieuwd naar succesverhalen.

Scherp, inderdaad, als iemand tips heeft welke boormachine daarvoor nodig is

Ik! Meerdere keren. Werkte niet.
Maar ik heb toch meerdere avocadoplanten.

Dit is de foolproof methode:

10 likes

Duurt het niet jaren voordat een avocadoboom vruchten krijgt?

1 like

Ja ik! Heb het een keer of vijf geprobeerd en twee daarvan zijn goed gegaan. Heb nu twee mini boompjes die blijven groeien.

edit: op de manier die @Pantalones zegt!

1 like

Aaah ik heb er nu al zin in dit uit te proberen haha. Ben echt benieuwd. Bedankt voor jullie tips!!

Meerdere keren geprobeerd. Maar zonder succes. Bij mij is er maar een keer een soort van worteltje uitgegroeid, van ongeveer 4 mm. Voor de rest verschrompelde pitten en veel prikkers verspild.

Bij twee mensen die ik ken groeide er wel een boompje uit. Maar heb begrepen dat die geen avocado’s geven. Inmiddels heb ik het dus maar opgegeven.

1 like

Ik herken het, maar bijna iedereen die mij toen buitensloot is nu eigenlijk stom. Dat heeft geholpen haha. Ik kijk soms op hun fb en dan denk ik eigenlijk dat ze me vroeger (onbewust) niet moesten omdat ik een stuk leuker/slimmer ben. Ik heb/had ook hele andere interesses.

Maar het blijft altijd een zeer doen, niet dat je nu het idee krijgt dat ik super zelfverzekerd door het leven ga.

Is de xenos er niet ook gewoon nog? Bij ons is het een casa geworden maar bij mn ouders krijgen ze nog folders van de xenos

Ik vind cafe de zwaan altijd lekker! En dan met name het lunch trio. Maar ik hou van simpel eten. Ze hebben wel echt een enorme keuze aan speciaal biertjes

1 like

Stel dat je een appje ontvangt van een oud vriendin van de middelbare school (13 jaar geleden?) om af te spreken, en dat voorheen wel hebt gedaan maar iedere keer een beetje met tegenzin omdat het toch niet zo goed klikt als vroeger? Hoe kun je nee zeggen zonder super bot over te komen en haar gevoelens te kwetsen? #askingforafriend

Ik heb geen therapeutisch advies maar ben zelf op de basisschool ook veel buitengesloten en gepest. Goed dat jij bezig bent met de verwerking hiervan. Vervelend dat je vroeger zo gepest bent! :pensive:

Ik denk eigenlijk dat kinderen gewoon iemand pakken die een makkelijke prooi is. Ik durfde niet zo goed voor mezelf op te komen. Kinderen zijn heel hard. Daarnaast waren er bij ons ook mensen in de klas die bang waren zelf gepest te worden als ze niet meededen. Dat heeft al snel een domino effect.

Ik heb het pesten zelf een plek kunnen geven. Het is heel vervelend en lastig dat deze periode je zelfverzekerheid een deuk hebben gegeven. Maar wat zegt een groepje 10,11,12 jarigen nou over hoe je nu bent of uberhaupt hoe je toen was. Zelf ben je ook niet meer de persoon die je toen was. Je mag er zijn en je bent goed zoals je bent! Toen konden we helaas niet kiezen met welke mensen je je omringt. Daar heb je gewoon extreem pech mee gehad.

Succes met het verweken! :kissing_heart:

2 likes


Mijn vriend had inderdaad lunch trio,
Was lekker, bedankt voor de tip

7 likes

Ja lekker he! Ben blij dat het heeft gesmaakt :ok_hand:

1 like