Durf te vragen

@Mgg je hebt je antwoord al, maar mediation is ook nog een mogelijkheid!

1 like

Dungaree dress of pinafore dress wordt vaak gebruikt in het engels

1 like

Onder denim dress ben ik hem ook al tegen gekomen!

1 like

Veeeeeel te laat waarschijnlijk, maar gewoon poedersuiker eroverheen strooien!

Omdat de veilingmeester het anders voor een ‘te laag’ bedrag kan kopen van de hoogste bieder.
Ben van mening dat ie dat dan eerder moet bedenken en zich niet mag overbieden.

Loopt bij mijn vriend zijn vriendengroep nogal discussie over, of t wel of niet mag :nerd_face:

Dreft en even schrobben met een afwasborstel

Mijn buren (waar ik geen goed contact mee heb, dus ik kan het niet vragen) boren al 2 weken lang. Ook in het weekend. Het geluid is echt keihard. Weet iemand wat ze in godsnaam aan het doen zijn? Waarvoor moet je zoveel boren? Iedereen woont klein hier (flat) dus ze hoeven niet een heel huis te verbouwen.

Als je hem al opengemaakt hebt en hebt gebruikt vind ik dat niet netjes om te proberen.

7 likes

Weet je zeker dat het boren is? Tegels eraf bikken maakt ook zo’n snerpend rotgeluid, kunnen ze plavuizen ofzo hebben dat ze daar zo lang mee bezig zijn? Vloerverwarming frezen? Leidingen in de muren frezen? Muren opruwen om overheen te stuccen?
Maar zo’n grote verbouwing zie je ook wel terug vanaf buiten of in de gangen.

Super praktische vraag, maar:

Ik krijg de laatste tijd heel veel folders in mijn brievenbus, ondanks dat ik een ja/nee sticker heb. Ik word hier ondertussen een beetje simpel van want 1) papierverspilling, 2) plastic verpakkingen, en 3) m’n brievenbus loopt snel vol. Waar kan ik hier over klagen? Ik kan natuurlijk beginnen met het aanvragen van een nee/nee sticker (dat regionale nieuws boeit me sowieso niet echt), maar ik denk niet dat het daar mee opgelost zal zijn.

Vaak zijn het jongeren die folders verspreiden, dus diegene zal de sticker verkeerd begrijpen. Ik zou, als het kan, diegene erop aanspreken als je hem/haar ziet. Of anders proberen uit te vinden (via Google) via welk bedrijf diegene folderpakketten bezorgd in jouw buurt en daar een melding maken.

Ik denk dat een nee nee sticker wel helpt. Die is niet verkeerd te begrijpen. Ik heb een nee nee, al jaren, en ik krijg nooit reclame in de bus. Behalve van die vreselijke Postcodeloterij en vrienden loterij, die fuckers adresseren hem aan het adres.

3 likes

Ok thanks zal dat als eerste stap in ieder geval proberen.

Je kan hem wel koud bewaren, maar dan een kwartier/half uur voordat je hem op wil drinken uit de koelkast halen!

Heeft iemand verstand van laptops en is deze laptop een beetje oke? Wordt gebruikt voor internet, mail, Netflix.

En zo niet, heeft iemand aanraders voor een laptop in (/rond) deze prijsklasse?

1 like

Linkje? Kan ik de specs even checken.

https://tweakers.net/pricewatch/1321208/hp-15-db0150nd/specificaties/

Thanks!

Als je em alleen voor bovengenoemde dingen gaat gebruiken is het een prima ding :+1:

Waar je even rekening mee moet houden is dat je maar 128 gb opslag heb dus je kunt er niet heel veel op kwijt. Maar dat zal je waarschijnlijk niet nodig hebben.

1 like

Dankjewel! Ik heb er zelf echt de ballen verstand van, dus dit helpt heel erg :blush:

Hehe, graag gedaan. Je moet wel weten dat als je ook grafische dingen wil doen zoals foto’s of video’s bewerken deze laptop niet geschikt gaat zijn. Maar het is een goed ding voor internetten, tekstverwerken en series kijken.