Durf te vragen

Kan iemand een fijne elektrische piano aanraden? Ik heb bij mijn ouders thuis altijd een piano gehad maar nu ik al een aantal jaar alleen woon mis ik het toch wel om af en toe wat te kunnen spelen. Hoeft dus niet de meest professionele kwaliteit ofzo te zijn.

Iemand tips voor een fijne kapper in of vlakbij Utrecht? Ik zou vooral graag goed advies willen, want ik wil wel eens wat anders (ook qua kleur), maar ik weet niet zo goed wat.

@Matilda en @daytona zo doe ik het ook altijd, maar dan zit ik met zo’n lauwe waterige zooi. terwijl je in koffiezaken ijskoude maar toch romige ijskoffie’s krijgt.

die ijsblokjestip is wel slim @Matilda!

in de koffiebar waar ik werkte werd alles (koffie + ijsblokken + smaakmakers) in een cocktailmixer geschud, en dat werd wel romig. maar ik ben dus het exacte recept kwijt.
volgens mij doen ze het ook overal anders.

Beichies! Is echt de eerste kapper waar ik me ooit echt op m’n gemak en serieus genomen heb gevoeld. Ze zitten vaak wel al voor een paar weken vol, dus op tijd een afspraak maken is aan te raden (iets van 4 weken van tevoren denk ik?)

1 like

https://www.bol.com/nl/p/cinderella-orthoflex-hoofdkussen-soft-50-x-60-cm/9200000011132740/?suggestionType=browse&bltgh=viT-bRafBPqPHnR18etGng.1.18.ProductTitle

Heb je deze? Ik lees dat de nekondersteuning te hard is als je op je buik slaapt, maar daar heb jij dus geen last van?

Ja die! Als ik op mn buik lig draai ik hem ondersteboven (dus met die inham richting mn lijf) ander is die neksteun inderdaad iets te hard. Maar die is dan wel weer heel fijn voor als je op je zij wil slapen, dan vult het die ruimte tussen je bed en nek goed op.

Bij de baristabar waar ik werkte mixten we een dubbele espresso met twee bolletjes vanilleijs in de blender. Dat schonk je in een glas, je deed er nog een handje crushed ijs in en we maakten hem af met een toefje slagroom en 3 chocolade koffieboontjes.
Ik had ook wel collega’s die er nog een scheutje monin koffiesiroop (koffiesmaak) in deden, daar wordt het weer iets zoeter van. Dit verkochten wij onder de noemer frappé!

5 likes

Wat was dat parfum van die nieuwe HEMA collectie die hier wel eens werd genoemd/aangeraden?

dit klinkt ook wel lekker, maar ik bedoelde inderdaad echt recepten voor iced latte/cappuccino

1 like

Ik zet altijd koffie (dubbele espresso), laten afkoelen, een lepel gecondenseerde melk in een glas, de koffie eroverheen, en dan de rest vullen met ijsklontjes.

1 like

Dat is toch gewoon een milkshake met een ~sjieke~ naam.

2 likes

Waarom kan je niet bij de genius terecht? Ik had ook zoiets op een oudere laptop maar wel nog met heeel veel fotos enzo erop, en dan kan je in de apple store in een of andere digitale omgeving weer bij je gegevens en die opslaan (wel harde schijf mee dus) en daarna hebben ze hem geformatteerd en deed ie het weer

Wow, thanks! Normaal kon ik altijd een afspraak maken bij de Genius Bar, maar ik kan dat scherm nu helemaaal niet vinden??

Ah ja volgens mij willen ze tegenwoordig zoveel mogelijk plekken vrij houden voor inloop, dus komt er weinig online. Is mij in ieder geval verteld. Ik woon in een stad met apple store dus ben gewoon zonder afspraak langs gegaan en heb daar toen een afspraak voor dezelfde dag nog gemaakt

1 like

Dankje! Ja ik zie dat ze de komende 5 weken al vol zitten. Ik weet niet niet of mijn haar dat redt haha, maar ik hou hem in gedachten!

Misschien kun je tussendoor even naar een andere kapper, en dan later naar Beichies om echt iets anders met je haar te doen? Tenzij je natuurlijk een andere optie vindt

1 like

Dank!

Dit is echt mijn nachtmerrie :smiley:

Haha ja een beetje wel inderdaad!

Echt een onnozele vraag, maar ik heb last minute een afspraak geboekt voor gellak en ik weet totaal niet voor welke kleur ik zal kiezen. Hebben jullie suggesties??? Dit is de salon: https://www.instagram.com/la_lacquerie_nailsalon/ , ik houd van effen shiny kleuren en simpele patronen en dit zijn mijn baby nails nu: